Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dream Art

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Herning
Tilmeldt 2. Dec 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg er netop startet op for mig selv med webdesign og webudvikling, og vil i den forbindelse gerne have konstruktivt feedback på min side www.dream-art.dk

På forhånd tak

Den er i første omgang lavet HTML, og skal snart konverteres til CMS, så det er nu at evt. rettelser vil være på sin plads ;-)

Mange hilsner
Morten Andersen
Dream Art

Tilmeldt 20. Dec 08
Indlæg ialt: 249
Skrevet kl. 22:57

Hej Morten

Jeg synes det ser ganske fornuftigt ud. Ikke de store overraskelser, og du får "bare" præsenteret dit arbejde og dine produkter. Det må også være det vigtigste med sådan en side, så jeg synes du er sluppet ganske godt fra det.

En lille fejl har jeg dog fundet, og det er på din kontaktside, hvor jeg tror du har lidt problemer med dit tegnsæt.

Held og lykke Smile

Fra Herning
Tilmeldt 2. Dec 08
Skrevet kl. 14:31

Hej Peter

Tusind tak for dit svar ;-) Godt at du nævnte tegnsættet, jeg vidste ikke at det drillede i Firefox, men nu er det rettet.

Mvh.
Morten

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:13

Hej Morten

Synes rigtigt godt om siden... men

Få fjernet skyggen i bunden, jeg kommer til at kigge på alt andet end din adresse, tlf nr etc.

Evt. en kontaktfomular?

Dbh

Nico Landbo

Fra Haslev
Tilmeldt 16. Feb 09
Indlæg ialt: 582
Fra  DirectHost Skrevet kl. 22:24

Jeg synes at den der roterende flash-ting er alt for dominerende på forsiden, og bliver forstyrret af den.

Fra Herning
Tilmeldt 2. Dec 08
Skrevet kl. 12:28

Hej Nico

Mange tak for svar, og god idé med en kontaktformular. Skyggen i bunden skulle gerne give en spejlingseffekt som spiller sammen med glas overfladerne på resten af siden. Måske den ikke skal være så dominerende, det må jeg lige lege lidt med ;-)

Mvh.
Morten

Fra Herning
Tilmeldt 2. Dec 08
Skrevet kl. 12:31

Hej Frederik

Tak for dit svar. Sjovt at du nævner det med karousellen på forsiden, for det har der godt nok været delte meninger om. Indtil videre har jeg valgt at beholde den, og så kan man altid skifte den ud med noget andet han ad vejen.

Mvh.
Morten

Fra Kbh. S.
Tilmeldt 3. Mar 09
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 13:16

Jeg kan godt lide det meste af din side. :)
Men her kommer alligevel lige en del konstruktive råd. :

Knapper
Dine "knapper" er flotte med glaseffekten, men jeg synes ikke, den røde hover er flot.
Msåke skulle du bare "lysne" de farver du allerede bruger på din knap og ikke putte en farve på.

Glaseffekt på footer- og "Statement-bar"
Jeg synes din glaseffekt fungerer rigtigt flot på dine knapper, men når "knappen" går til kant i siderne, så mister det lidt den fede effekt med hjørnerne, og det kommer i stedet til at virke forstyrrende med den "streg" direkte gennem din tekst. Det mindsker læsbarheden og dermed brugervenligheden. Prøv at finde ud af en anden måde at løse dette problem på. Det kan evt gøres ved at mindske kontrasten mellem de to farveflader...

Farver
Faktisk synes jeg SLET ikke om den røde farve. Heller ikke som baggrund. Hos mig er den blodrød, og dén farve hører til helt andre (mere voksen-mindede - eller rollespilsinteresserede)-sites. Synes jeg. jeg synes du skal undersøge lidt om de forskellige farver og hvad de symboliserer - rød er som oftest fare eller kærlighed. Hvis du gerne vil fremstå professionel eller kreativ, ville jeg foreslå en flot blålig -msåke over i en lidt lilla nuance. Men den lilla kan godt virke skræmmende, så pas på med den. Den blå er måske lidt mindre original, så sørg for at finde en interessant blå farve.

Logo
Jeg synes ikke dit logo er særligt godt, og mindeværdigt. (Du skal være velkommen til at kontakte mig, hvis du har brug for et logo, der passer til din side, og som er optimeret til tryk i skalérbar størrelse) Desuden bør du overveje at bruge i det venstre side i stedet for højre af usabilitymæssige årsager, da vi i vestens verden læser fra venstre mod højre, og det er vigtigt, at vi hurtigt kan afkode afsenderen på sitet.

Titler/Overskifter
Den måde du laver overskifter på dine sider på med et foto og så en overskift indover er en flot idé og ser sådan set også godt ud - isoleret set. For jeg synes ikke, at billederne giver mening i forhold til det indhold de skal præsentere. Jeg synes heller ikke, at billederne har en fælles harmoni med hinanden og med resten af dit site. De kunne fx. alle være gråtonede og så kunne motiverne handle om det, som den pågældende sigde handler om. Ellers synes jeg faktisk du fuldstændigt skal slette dem. Det er noget af det første brugeren får øje på, og det virker forvirrende, når billedet ikke er med til at understrege budskabet...

Grid
Desuden synes jeg generelt du skal se på hvor godt dit design "flugter" på dine undersider.

Ja, jeg beklager der var så meget, men den eneste grund til, at jeg gad give mig god tid til feedbacken, er fordi resten faktisk ser flot ud, så der er masser af gode ting at bygge på... Men cut de dårlige og overflødige ting væk.

Fra Kbh. S.
Tilmeldt 3. Mar 09
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 13:17

Morten Andersen:

Hej Frederik

Tak for dit svar. Sjovt at du nævner det med karousellen på forsiden, for det har der godt nok været delte meninger om. Indtil videre har jeg valgt at beholde den, og så kan man altid skifte den ud med noget andet han ad vejen.

Mvh.
Morten

Glemte at sige, at jeg godt kan lide karosellen, men jeg synes den skal køre meget, meget lansommere. Så virker den knapt så forstyrrende.

Fra Herning
Tilmeldt 2. Dec 08
Skrevet kl. 16:24

Hej Sandie

Kanon tilbagemelding, jeg takker mange gange, det gør ikke noget at der er meget, alt skulle jo gerne ende med at spille 100%.

Interessant tanke mht. farven, jeg ser den som meget eksklusiv og varm i god nuance til glas-effekten. Jeg vil dog prøve at lege lidt med det, jeg har også altid været glad for den blå farve.

Fed idé med billederne for oven, jeg kan godt se at det vil give en bedre oplevelse af siden.

Jeg vil straks gå igang med at "lege" videre ;-)

Mvh.
Morten Andersen

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)