Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

autocamper til 1 krone, hvad siger i?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Lystrup
Tilmeldt 1. Nov 05
Indlæg ialt: 614
Fra  wilhelmsen.tv Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi skal have købt os en ny autocamper til familien, og forventer at bruge den 4-5 gange om året max.

Hvad siger i til sådan en løsning her http://www.autocamp.dk/Annonce%201%20krone.pdf holder det, eller dur det slet ikke?

Oprettede sådan set bare denne tråd til debat, ville i turde benytte jer af sådan et tilbud?

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 23:01

Tror man skal føle sig 110 % sikker på at autocamperen kán udlejes og indbringe det beløb der skrives som minimum - og i første omgang, så skal man vel af med hele beløbet og ikke kun den enkelte krone - eller så er der noget jeg har overset... Så umiddelbart tror jeg det er som med et sommerhus, bortset fra at et sommerhus (normalt) stiger i værdi og biler (eller i dette tilfælde) normalt falder i værdi...

Tror ikke det var et tilbud jeg ville benytte mig af.

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 23:49

Hej

Ud fra annoncen skal man bemærke at lejegarantien gælder for 36 mdr. mens autocamperen afdrages over 96 mdr. Det giver så 60 mdr. á 5-6.000 kr. så man skal være klar over at man selv skal slippe de ca. 360.000 kr. ud af vognens samlede pris i værste fald.

Man skal selvfølgelig dybere ind i aftalens bestemmelser end der kan læses af annoncen, - det største problem jeg ser er at vognen tilhører det tyske selskab og selvom det nok er skruet sådan sammen at det giver den fordel at du ikke beskattes af lejeindtægten, så ryger vognen ud af dine hænder ved en evt. konkurs i Tyskland. Her kan der så være den risiko, at du stadig hæfter for restgælden, idet leasingkontrakter er en "vare i sig selv" og ikke som sådan bundet op på vognen. Jeg kunne forestille mig at du fik "aktier" i det tyske firma for værdien af vognen istedet, og de er som bekendt værdiløse ved en konkurs.

Skal man købe noget i den prisklasse, burde man vel kunne ofre en advokatime eller to på at få forklaret de forskellige risici ud fra den konkrete aftale. Umiddelbart ville jeg mene at man som selvstændig i DK kunne lave et lign. arrangement med en afd. i Tyskland, - der er jo udlejningsmæglere også for autocampere i Tyskland, - men så er det selvfølgelig spørgsmålet om man kan låne pengene nogen steder.

Autocampere holder generelt en god pris som brugte, men det kan man jo aldrig forudsige, især ikke i disse tider.

/Michael

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)