Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

iværksætterlån!

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 7. Jul 06
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Efter en tid som smugkigger tager jeg nu springet og prøver at stille et spørgsmål som jeg håber I vil hjælpe mig med at finde svar på.

Jeg er kommet i den heldige situation at jeg har fået tilbudt en dejlig butik som jeg bare ikke kan sige nej til. Problemet er bare at min bankrådgiver ikke synes at min plan om at blive selvstændig, spænder overens med hendes forestilling om hvordan mit liv skal forme sig. Derfor kære aminoér er mit spørgsmål nu til jer, hvor i alverden finder jeg steder der "yder" iværksætterlån og hvilke låntyper er bedst.  

v.h.

en virkelig grøn debattør

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 23:40
Hej Louise og velkomen til

Først og fremmest, manden/damen i din bank er ikke din rådgiver, men en sælger der udelukkende varetager bankens samt sine egne interesser. Eks.: En banksælger i Nordea vil aldrig anbefale dig et bedre produkt i Skandiabanken, og da vedkommende ikke vil det, er vedkommende ikke rådgiver. Banksælgeren er partisk. Når det er på plads, kan vi betragte banken som en forretning, en bank er som at gå ned hos købmanden, de har en masse varer, blot af den økonomiske art. Vil den ene butik ikke sælge dig en vare, går du videre til naboen, og vil dén heller ikke sælge dig varen, går du videre til den tredje osv.. Giv aldrig op blot fordi at banksælgeren ikke mener at du skal have dét lån.

For at forøge dine chancer for at få et lån, vil jeg råde dig til at lave en nøje tilrettelagt forretningsplan som du tager med ned til de forskellige banksælgere, det vil øge dine chancer betydeligt...

Husk, før du har været i alle DK''s banker er du ikke færdig.

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Skrevet kl. 23:44

Tilmeldt 7. Jul 06
Skrevet kl. 23:58
Hej Dimitri

1000 tak for den pæne velkomst.

Dejligt lige at få dine opmuntrende ord med på vejen, da sådan et afslag fra min bankrådgiver var som en spand koldt vand i ansigtet.

Er på nuværende tidspunkt i gang med en forretningsplan, men tak for linket.   

vh

Louise

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Skrevet kl. 00:08
NP. Noget af det vigtigste i denne branche er ikke at lade sig slå ud, og det viser du at du ikke bliver ved at sidde og lave forretningsplan  Jeg er sikker på at du kommer langt!

Tilmeldt 7. Jul 06
Skrevet kl. 00:24

Hold kæft hvor er det stort af dig at rose- og tro på mig ,selvom du ikke kender mig. Det er virkelig rart at der findes mennesker som dig. Det er sgu lige før jeg får tårer i øjnene (undskyld sproget).

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Skrevet kl. 00:37
Tak  *rækker dig en klud*

Fra København
Tilmeldt 29. Mar 06
Indlæg ialt: 156
Fra  Reciprok Kommunikation ApS Skrevet kl. 00:38
Hej Louise

Du kan prøve at tale med Erhvervsservicecentret http://www.erhvervsservicecenter.dk/11816. Det kunne være, at de kan svare på hvilke lokale pengeinstitutter, der er bedst at tale med.

Prøv at analysere hvilke saglige argumenter din bank havde til at afslå en finansiering. Den næste bank kan have samme argumenter, men du har mulighed for at have et godt svar parat.

Fra Aalborg
Tilmeldt 22. Jan 06
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 00:42
Hejsa

Jeg synes, at du, Dimitri laver en noget grov generalisering af bankrådgivere. En bankrådgiver har både rådgiveransvar og forhåbentlig også en del erfaring. Det er formentlig korrekt, at de færreste bank"sælgere" ville anbefale andre bankers produkter, men hvis du er kunde i en full-service bank, så er produkterne også stort set ens, ellers kan de i al fald lave en kombination, så det bliver fuldstændig ens.

Jeg ville således - hvis jeg var dig Louise - lytte til det konstruktive, som bankrådgivere forhåbentligt har givet dig, og bruge dette i dine videre bestræbelser på at skaffe kapital.

Jeg er fuldstændig enig med Dimitri i, at du ikke skal droppe projektet blot fordi du har fået det første nej. Du skal formentlig op på en 10 stykker før du nok skal overveje om der er hold i din forretningsplan.

Hvis du er ude for at søge lånekapital, er der jo en række aspekter, som bankerne vurderer ud fra, og kender du dem, så hjælper det dig fremadrettet, og det er her du kan anvende det konstruktive, som den afslående rådgiver, har givet.

Du ønskes held og lykke i din søgen efter en velvillig part.

mvh

Claus

Tilmeldt 7. Jul 06
Skrevet kl. 00:51
Hej!

Tak for jeres råd. Jeg vil "pukle" videre for at realisere min drøm.

Louise 

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)