Efter en tid som smugkigger tager jeg nu springet og prøver at stille et spørgsmål som jeg håber I vil hjælpe mig med at finde svar på. Jeg er kommet i den heldige situation at jeg har fået tilbudt en dejlig butik som jeg bare ikke kan sige nej til. Problemet er bare at min bankrådgiver ikke synes at min plan om at blive selvstændig, spænder overens med hendes forestilling om hvordan mit liv skal forme sig. Derfor kære aminoér er mit spørgsmål nu til jer, hvor i alverden finder jeg steder der "yder" iværksætterlån og hvilke låntyper er bedst. v.h. en virkelig grøn debattør |
Hej Louise og velkomen til 

Først og fremmest, manden/damen i din bank er ikke din rådgiver, men en sælger der udelukkende varetager bankens samt sine egne interesser. Eks.: En banksælger i Nordea vil aldrig anbefale dig et bedre produkt i Skandiabanken, og da vedkommende ikke vil det, er vedkommende ikke rådgiver. Banksælgeren er partisk. Når det er på plads, kan vi betragte banken som en forretning, en bank er som at gå ned hos købmanden, de har en masse varer, blot af den økonomiske art. Vil den ene butik ikke sælge dig en vare, går du videre til naboen, og vil dén heller ikke sælge dig varen, går du videre til den tredje osv.. Giv aldrig op blot fordi at banksælgeren ikke mener at du skal have dét lån.
For at forøge dine chancer for at få et lån, vil jeg råde dig til at lave en nøje tilrettelagt forretningsplan som du tager med ned til de forskellige banksælgere, det vil øge dine chancer betydeligt...
Husk, før du har været i alle DK''s banker er du ikke færdig.