Nu har jeg testet Aslan Regnskab godt og grundigt igennem og det virker brugervenligt og stabilt. Nu overvejer jeg at tage det i brug, men vil dog gerne høre om nogen har erfaringer med det? Jeg er lidt betænkelig med at det er gratis og såvidt jeg kan forstå at der kun er en udvikler på det? |
Søger folk der har erfaringer med Aslan regnskab
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
- 1
Jeg har intet at udsætte på programmet rent teknisk og bogholderimæssigt. Men har ved flere lejlighederne netop pointeret problemet med at basere sit regnskab på et system, hvor der kun er en, som har adgang til kildekoden. Dog skal du ikke have betænkeligheder ved prisen. Folk der er passioneret med deres hobby, kan udvikle mindst lige så godt software som fuldtidsansatte - især når de selv sætter sit navn på. Saldi kan også fås gratis - både til selvinstallation og som webtjeneste, men her står der flere folk bag og kildekoden er frit tilgængelig. Vil du have andre til at installere det eller en webtjeneste med automatisk sikkerhedskopiering og support, så kommer det selvfølgelig til at koste. Kigger du på brugerresponsen, så ser det ud til at mange er glade for A+. |
PS. Jeg er selv ved at sætte Saldi op under Ubuntu. |
Hej Claus. Tak for din PM. Hej ubuntu. Jeg er helt ny og frisk i regnskab men for mig virker det utroligt nemt at gå igang med. I og med det er platforms uafhængigt giver det en del muligheder. Som standard kører jeg dog på Windows XP Pro, hvilket jeg primært benytter. Du er velkommen til at føje mig til MSN messenger på msn@smith-online.dk Hilsen Kasper. |
weekend. Og blev her opmærksom på, at man ikke må hjælpe andre Aslan Regnskab-brugere og tage penge for det. Det vil sige, at det ikke kan benyttes af regnskabsbureauer og revisorer til deres kunder, hvis de hjælper dem med, hvordan man skal kontere i Aslan Regnskab - eller er det forkert opfattet. |
Jeg siger tak fordi i gider at svare. Claus: jeg glæder mig til at høre din vurdering af systemet. Jeg vil være mere tryg med din vurdering inden jeg for alvor går igang med at bruge Aslan Regnskab. Smith: Jeg bruger ikke msn, men ellers tak ![]() Hvor langt er du nået med Aslan Regnskab og hvilke funktionaliteter bruger du og hvilke har du undladt? Har der været nogle behov du ikke har kunne opfylde med Aslan Regnskab? |
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)