I forbindelse med jeg pt. undersøger mulighederne for at sætte en rekrutterings aktivitet op, er jeg kommet ind på et koncept som jeg kalder for Økonomi Rekruttering. Det drejer sig kort om, at man som kunde udfylder en formular om stillingen man vil have besat. På det grundlag søger jeg 3 tre relevante kandidater (der vil være mulighed for en 2. runde hvis der ikke er "bid"). Kunden foretager selv jobsamtalen med kandidaterne. Jeg regner med at det vil kunne gøres inden for 1000,- pr. stilling. Jeg har imidlertid brug for at prøve konceptet af, og at høste de første erfaringer inden jeg sender noget på markedet. Jeg håber derfor at der sidder nogle Amino'er derude, som har lyst til at prøve det af sammen med mig. Det koster selvfølgelig ikke noget at være med. Eneste hage er, at jeg meget gerne vil have noget feedback på forløbet, så jeg får noget at arbejde videre med. Så hvis der er en 10-15 styk, der står over for at skulle ansætte, så håber jeg på at I er friske på at være med. Hvis i sender en mail til info@personaletjenesten.dk, så modtager I en stillinges-formular tilbage. Når jeg har den tilbage, vil I inden for 5 dage modtage de tre kandidater. Resten er op til jer. Venligst Karsten |
Hej Karsten
Ideen er god, og havde været endnu bedre for et år siden, hvor det var umuligt at skaffe en økonomimedarbejder. Nu er det blevet lidt lettere, men stadig er det en god idé. Jeg har lige ansat en ny bogholder, men hvis du er interesseret i feedback på skemaet, selvom jeg ikke aktuelt har brug for, at du finder nogen til mig, er du velkommen til at maile.
Jeg synes, det lyder meget billigt med 1.000 kr., og det er selvfølgelig tiltrækkende. Men også lidt bekymrende: Der kan jo ikke lægges meget individuelt arbejde i sagen, specielt ikke når vi når ud i 2. runde - eller hvad?