Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af tøjmærke?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 8. Mar 09
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Vi er to gode venner på 17 år, som går på gym. vi har længe gået med tanken om at lave et nyt tøj mærke. Selv designe det og få det solgt. Vi har mange gode ideer og har begge rimelig styr på hvad unge vil have.

Vi vil gerne lave noget alla woodwood/Henrik Vibskov. Vi vil gerne bare gøre det for sjov, men hvis vi kan få noget ud af det er det bare heldigt. Vi ved ikke rigtig, hvordan vi skal starte op.

Vi har tænkt på at lave nogle designs, og gå rundt til butikker og se, om de synes om vores designs og ideer. 

Vi er helt på bar bund, med mange ting, og håber at i på Amino kan hjælpe.

PÅ forhånd tak:)

Hilsen Mads og Jeppe.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 23:21

Jeg tror I skal starte med at finde ud af om I kan producere til en pris der gør at butikkerne vil købe jeres varer.

Uanset hvor fedt et design I kan lave, så skal butikkerne jo tænke på om de kan få solgt jeres varer, og der slås i med producenterne i Asien.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 8. Mar 09
Skrevet kl. 23:31

Hvad ku de priser eventuelt være, og vi kan jo kun lave designs og sån. vi kan ikke lave alle de ting til butikkerne, når vi går i skole. så hvad skal vi gøre med det?

Tilmeldt 8. Mar 09
Skrevet kl. 23:40

Hvad ku de priser eventuelt være, og vi kan jo kun lave designs og sån. vi kan ikke lave alle de ting til butikkerne, når vi går i skole. så hvad skal vi gøre med det?..

Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 18:13

I kan vel sagtens bare få lavet noget tøj og så få sat en aftale med en tøjbutik eller to i stand. Evt. noget med, at i får 50% af overskudet og butikken får den anden del, såfremt tøjet bliver solgt. Synes det er en udemærket fremgangsmåde set i lyset af jeres ambitioner. Der er selvfølgelig nogle faldgruber, f.eks. vil det jo være butikken der hæfter for kvaliteten af jeres tøj, såfremt det bliver solgt. Det vil sige, at hvis tøjet er elendig kvalitet eller design så hæfter butikken både med pengene og deres ry. Derfor kunne jeg forestille mig at visse butikker ville have forbehold. Desuden er der garanteret nogle af butikkerme der kun bruger bestemte leverandører og igen butikker der kun fører bestemte eksklusive mærker.

Et simpelt alternativ kunne være at starte og promovere jeres egen net-shop. Umiddelbart er det mit indtryk at der er mange unge der starter web-shops hvor de forsøger at sælge mærkevaretøj, og det er mit indtryk at mange af disse hurtigt lukker igen eller aldrig rigtig får genereret nogen særlig omsætning, men tror det kunne være interessant hvis i startede noget hvor det var jeres eget helt specielle tøj der blev solgt. I kunne evt. føre andre danske "ukendte" designeres tøj på siden samtidig, og gøre det til et brand, at det er noget helt specielt.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:25

I skal overveje om i overhovedet har tiden og pengene til at starte noget op i et marked der bløder ekstremt...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:27
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Harald9000

Synes du skal give råd enten i den ene eller anden retning. Det er aldrig en god ide både at være producent og retailer med mindre man har masser tid, penge osv. Det andet er at springe ud fra en flyver og komme i tanke om at man egentlig burde have taget en faldskærm på...

Igen fokuser på et marked ellers dør projektet i arbejde...

Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 420
Skrevet kl. 20:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Mads og Jeppe.

Godt at hører at i tager initativ til at lave noget nyt.

Men pt. så lider rigtig mange unge tøjfirmaer af krisen.....

Men en god ting ville være at starte med at lave en prototype af feks. hver buks i har. For så derefter at tage ud og fremvise og sælge den. Men allerede der skal i have en fornemmelse for hvad i kan få den produceret til, sådan at i ikke tilbyder dem til for lav en pris, sådan at i må dreje nøglen om.

Men det skal i ikke slå jer ud af, at vi er i krise tider! For som i selv skriver;

Mad-die:
Vi vil gerne bare gøre det for sjov, men hvis vi kan få noget ud af det er det bare heldigt

Og det er det vigtigste Big Smile

Fortsat held og lykke.

Tilmeldt 21. Apr 05
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 09:03

Hej Mads og Jeppe,

Jeg arbejder i et tøjfirma der både producerer og sælger tøj igennem butikker, og som andre er inde på er det pt. et hårdt marked. Det kan dog både være en fordel og en ulempe for jer.

Nogle butikker/firmaer er i øjeblikket villige til at tage chancer for at skabe opmærksomhed, mens andre spiller meget mere konservativt. Det handler jo typisk om pris, kvalitet og design. Eftersom i ikke selv kan/vil producere tøjet vil i primært konkurrere på design.

I har mange udfordringer foran jer, men hvis jeg var jer ville jeg prøve at finde et firma der har hele "produktionsapparatet" på plads, så i "kun" skal koncentrere jer om at lave nogle fede produkter. Forsøg så at sælge dem jeres designs og indgå evt. en aftale om overskudsdeling.

Personligt tror jeg det bliver meget svært... Men hvis bare man brænder nok for det er alt muligt.

Mvh.

Michael

Fra Århus
Tilmeldt 17. Mar 09
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 23:18
Side 1 ud af 2 (17 indlæg)