Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sparbank Vest direkte, udbydelse af finansiering.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Allesammen

Vi er netop ved at kigge på et samarbejde med enten Sparbank Vest Direkte, eller ekspress lån, omkring at kunne tilbyde finansiering af vores kunders køb hos os.

Er der nogen af jer herinde der samarbejder med nogle af ovenstående og kan fortælle om fordele og ulemper. Umiddelbart virker SBV bedst, og lettest for os.

Fx syntes jeg at et rentefrit 12 eller 23 måneders lån ville være en god service for kunder som vil købe produkter på 10-20.000 kr. vi taber dog 3% hvis kunderne vælger 23 mnd lånet mens vi hverken tjener eller sætter til på 12 mnd lånet.

Derimod findes der højforrentede lån hvor vi tjener 9% i stiftelsesprovision, men det syntes jeg er en utroligt dårlig service, da kunderne kommer til at betale omkring 25% i rente! Derfor tror jeg at vi kommer til at gøre brug af det rentefri, også fordi vi gerne vil fremstå meget reelle, og bestemt ikke er ude på at tage røven på kunderne, men istedet fx vil "tabe" 3% på en kunde ved at tilbyde 23 måneder rentefrit. 

Men hvad siger i, her i nogle erfaringer med dette og hvad man fx bare ikke skal gøre? eller erfaringer med nogle ting som man bare SKAL gøre.

Venlig Hilsen

Kim Sand Sørensen

Tilmeldt 22. May 06
Indlæg ialt: 177
Skrevet kl. 22:20
Hej Kim

Vi har finansiring gennem Sparbank Vest hvor vi får de 9% i vederlagsbidrag det virker udemærket syntes jeg,  jeg har dog ikke sat mig ind i hvad kunderne skal betale i renter for et lån i dag, men tror at de 25% er alt for højt sat, den gang vi fik det for 4 år siden var det en af de billigste forbrugslån af den slags man kunne få.

Den rentefri model har vi ikke benyttet os af, så den ved jeg ikke så meget om. (måske skulle vi prøve den, hvis den er bedre)

Mvh Allan

VVS artikler fra www.hedestoker.dk Kvalitet og god service.

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 23:04
Hej Allan

Mange tak for dit svar, kan du nævne noget om, hvormange i har som gør brug af jeres lån, altså i forhold til almindeligt handlende? og har i slet ikke haft nogle problemer med det, er papirgangen langsom, altså tager det lang tid for kunden at gennemføre lånansøgningen?  

Det med 25% på dem hvor i tjener 9% i stiftelse, det er faktisk lidt for lavt, det ligger en smule over 25% og rent faktisk så er det lidt højere.  

Vi regner ikke med at vi vil tjene en masse på finansieringen men istedet bruge det som en god service, eller måske kombinere de to ting, så de mindre lån er rentefri, mens der ved større lån, 30-50.000 måske vil kunne gøre bruge af ovenstående, eller det lån som vi også kan udbyde, som er et lavrente til 11.99% hvor vi kun tjener - mener det var meget lidt, måske 4 %.

MEn hvad siger i? Har jeres kunder gjort meget brug af finansieringen

Mvh

Kim Sand Sørensen

Tilmeldt 22. May 06
Indlæg ialt: 177
Skrevet kl. 05:06
Hej

Ok det med renten er nok rigtigt, hvis du lige har undersøgt det.

Det tager ikke langtid, inden for en time har du/kunden svar i alm. åbningstid, og du har pengene dagen efter uden ekstra papir arbejde, der kommer bare en fax med faktura på vederlagsbidraget til dit regnskab, og det er det.

Alt efter hvad du sælger kan det godt give en del flere kunder ved jeg. vi har ikke så mange og det skyltes nok primær at det er kedler og brændefyr som vi sælger, det koster i mange tilfælde over de 50.000 som man kan låne i Sparbank Vest, og mange køber det sammen med andet ombygning i huset, og får lånet finansieret dene vej.

Vi har heller ikke gjordt så meget for at reklamere med det de sidste to år, men det kommer nu hvor det bliver lavet son en af betalings mulighederne i vores betalingsmodul, så tror jeg også at vi får flere lån igen, deres (Sparbank Vest) låneansøning kan jo på fornuftig vis intergreres sammen med din hjemmeside hvis du har en internetshop. (du kan evt. forhøre hvordan hos kurt moskær som også er her inde på amino, det er dem der laver vores shop.)

Vi har ca. 2 lån pr. md. så det er jo ikke så meget.

Mvh Allan

VVS artikler fra www.hedestoker.dk Kvalitet og god service.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)