Hej Allesammen Vi er netop ved at kigge på et samarbejde med enten Sparbank Vest Direkte, eller ekspress lån, omkring at kunne tilbyde finansiering af vores kunders køb hos os. Er der nogen af jer herinde der samarbejder med nogle af ovenstående og kan fortælle om fordele og ulemper. Umiddelbart virker SBV bedst, og lettest for os. Fx syntes jeg at et rentefrit 12 eller 23 måneders lån ville være en god service for kunder som vil købe produkter på 10-20.000 kr. vi taber dog 3% hvis kunderne vælger 23 mnd lånet mens vi hverken tjener eller sætter til på 12 mnd lånet. Derimod findes der højforrentede lån hvor vi tjener 9% i stiftelsesprovision, men det syntes jeg er en utroligt dårlig service, da kunderne kommer til at betale omkring 25% i rente! Derfor tror jeg at vi kommer til at gøre brug af det rentefri, også fordi vi gerne vil fremstå meget reelle, og bestemt ikke er ude på at tage røven på kunderne, men istedet fx vil "tabe" 3% på en kunde ved at tilbyde 23 måneder rentefrit. Men hvad siger i, her i nogle erfaringer med dette og hvad man fx bare ikke skal gøre? eller erfaringer med nogle ting som man bare SKAL gøre. Venlig Hilsen Kim Sand Sørensen |
Hej Kim
Vi har finansiring gennem Sparbank Vest hvor vi får de 9% i vederlagsbidrag det virker udemærket syntes jeg, jeg har dog ikke sat mig ind i hvad kunderne skal betale i renter for et lån i dag, men tror at de 25% er alt for højt sat, den gang vi fik det for 4 år siden var det en af de billigste forbrugslån af den slags man kunne få.
Den rentefri model har vi ikke benyttet os af, så den ved jeg ikke så meget om. (måske skulle vi prøve den, hvis den er bedre)
Mvh Allan