Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilket navn skal jeg vælge?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 02:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 13:50
Jeg synes www.udtilos.dk lyder lidt underligt når man skimter det, derfor er jeg ikke vild med dem.

www.derud.dk lyder ikke som en side der henvender sig fra jer til nye tilflyttere, nærmere fra tilflyttere til tilflyttere.

www.herud.dk synes jeg tilgengæld er meget bedre, og var nok den jeg ville vælge i denne sammenhæng.

Held og lykke med projektet.
Tilmeldt 17. Aug 05
Indlæg ialt: 577
Skrevet kl. 14:37

Kære Hans

Nu kan jeg godt lide at provokerer de funktioner vi alle har mellem ørerne, især dem der ikke er kontrollérbare - min erfaring er at det gøres bedst ved associationer.

De forslag der er fremkommet indtil nu virker lidt sukkersøde eller lidt klagende, hvis dit budskab er at skabe opmærksomhed og få folk til at være mindre selvhøjtidelige - så kunne du jo prøve med lidt "galgen" humor, med følgende forslag Ø-kuller.dk - selvom du nok må affinde dig med Oe-kuller.dk - det er iøvrigt ledigt lige nu har jeg tjekket.

Med venlig hilsen

Lars C
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 14:53
Hvis det skal være indenfor de tre nævnte navne er jeg enig i de synspunkter Martin fremhæver, hvorfor min stemme også er røget på herud.dk :)

Mhs. til det konkrete forslag Lars har så er det muligt at tage et domænenavn med Ø, men der er meget få browsere der understøtter det hvilket gør det uattraktivt. Generelt vil jeg mene du skal holde dig fra at bruge Æ, Ø, Å og bindestreg i domænenavne, det kan være forvirre mange.
Tilmeldt 17. Aug 05
Indlæg ialt: 577
Skrevet kl. 15:17

Kære Sune

Brugen af Æ,Ø og Å eller mangel på samme mener jeg også blev anskueliggjort ved at tjekke domænet Oe-kuller.dk

At brugen af bindestreg kan forvirrer, er åbenbart ikke et problem for rigtig mange websites rundt om i verden, og et eller andet sted, så mener jeg faktisk at bindestregen i denne forbindelse har sin berettigelse, fordi man ikke udtaler ordet økuller men har et ophold og det er dette ophold der sætter navnet og dets betydning på spidsen rent mentalt hos bruger og læser.

Med venlig hilsen

Lars c
Fra Agerbæk, Vestjylland
Tilmeldt 21. Aug 05
Indlæg ialt: 500
Fra  Jesper CC Skrevet kl. 09:29

Hej Hans.

Jeg mener, at du i stedet for at markedsføre stedet på hvor langt væk det ligger og således fokusere på ulemperne, måske skulle fokusere på de gode ting, når du vælger domænet. Hvorfor ikke med domænet fortælle, hvor fantastisk en natur, der er på egnen, de lækre strande, klitterne, den friske havluft og lokalsamfundet, hvor man passer godt på hinanden....

Her lige et par ideer fra hoften (ikke gennembearbejdede)

Mvh Jesper

De bedste hilsner

Jesper Christiansen
www.podcastnu.dk 

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:51
Først og fremmest tak til alle, for jeres stemme.
Dernæst tak for de uddybende kommentarer.

Dato: 8/22/2005 9:28:56 AM Forfatter: ad:mission
Jeg mener, at du i stedet for at markedsføre stedet på hvor langt væk det ligger og således fokusere på ulemperne, måske skulle fokusere på de gode ting, når du vælger domænet. Hvorfor ikke med domænet fortælle, hvor fantastisk en natur, der er på egnen, de lækre strande, klitterne, den friske havluft og lokalsamfundet, hvor man passer godt på hinanden....
Mvh Jesper

Også tak til dig, Jesper for dine overvejelser.

Jeg selv er lidt handicappet i forhold til dine betragtninger, fordi jeg faktisk føler det som en fordel at bo "ude" - altså et andet sted end i byen. Jeg har haft de samme overvejelser, som du nævner (ikke lige de konkrete domæneforslag). Der er forskel på at markedsføre et produkt og en idé. Vores mål er ikke at få så mange som muligt til at flytte, men at få de rigtige til at flytte.
Hvis man har den grundholdning (som naturligvis er helt OK) at det er træls at bo ude på landet - altså at "derude" er negativt ladet, så tror jeg ikke, man er i målgruppen for vores projekt.
Forskning fra Statens Byggeforskningsinstitut viser, at der konstant er en vis procentdel af befolkningen, der drømmer om at flytte ud fra byerne. Procentdelen er nogenlunde konstant. Det er disse mennesker, der er vores målgruppe.

Jeg synes selv, at udtilos.dk lyder godt, når man siger det, men den gør sig ikke så godt visuelt. Heller ikke når man skriver UdTilOs.dk. Hvis man laver et domænenavn på mere end ét ord, risikerer man at miste trafik, fordi folk ikke kan huske om det var i ét ord, med bindestreg eller måske med underscore.

Mange gode domæner, som kunne have været relevant er desuden taget.

Jeg har overvejet at registrere nordvestjylland.net, men igen mister vi sikkert trafik, fordi nogle kommer til at taste .dk.

Som landet ligger lige nu, ender jeg nok med at bruge www.herud.dk med de argumenter, som Martin T bruger.

Dog mangler jeg stadig ideen, som bare siger PANG.

Tak for jeres indsats.

Hans
Fra Agerbæk, Vestjylland
Tilmeldt 21. Aug 05
Indlæg ialt: 500
Fra  Jesper CC Skrevet kl. 12:35

Hej igen.

Ja, jeg kan godt se, hvad du mener med at du er handicappet i forhold til mine ideer om at det er en "ulempe" at bo på landet. Jeg er nemlig selv lige flyttet fra Fredericia til langt ude på landet i Vestjylland og ser det også som en fordel og noget jeg længe har drømt om. Jeg var bare ikke klar over, at det var en bestemt og begrænset målgruppe, I havde med jeres projekt.

I øvrigt vil jeg, nu hvor jeg ved lidt mere, også mene at herud.dk er det bedst egnede.

Held og lykke med projektet   

De bedste hilsner

Jesper Christiansen
www.podcastnu.dk 

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 15:01

Hvis du beslutter dig for herud.dk eller overvejer det kraftigt bør du nok allerede nu købe det, mange sidder jo og læser med herinde, og hvem ved, en eller anden kunne synes det lød godt og købe det. Og så har du problemer med at argumentere for at du havde ideen først :)

Held og lykke med siden, og skriv gerne lige en kommentar herinde når du har valgt det endelige domæne
Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 15:31

Tak for tippet, Martin.

Jeg har skam sikret mig de tre nævnte domæner på forhånd.

Jeg mener også, det er relevant at beholde derud.dk, selvom jeg vælger herud.dk. På den måde kan man måske fange nogle huskefejl - og prisen er jo overskuelig.

mvh Hans
Side 1 ud af 2 (14 indlæg)