Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Styre Adsence indhold

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Viborg
Tilmeldt 7. Feb 06
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det overhovedet muligt at styre indholdet af Adsence reklamer på sin side?

Nu har jeg sammen med min bror haft Superbold.dk i snart 14 dage og der vises kun "ubetydlige" reklamer. Altså reklamer der ikke har noget med indholdet at gøre.

Kan dette rettes? Og evt hvordan.

På forhånd tak

 

Peter Tidemand

Enlig-far.dk Det største fællesskab for danske fædre

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter,

Baseret på erfaring fra egen fodboldside på et tidspunkt, er de rigtigt dårligt egnet til Adsense. Det vrimler ikke just med relevante annoncører på fodboldrelaterede ord.

Ved et hurtigt kig på jeres side ser det ud til, at I udelukkende har valgt at vise billedreklamer. Det skal I holde op med, hvis I trods alt vil have lidt relevans i annoncerne. Brug tekstblokkene, så der bliver lidt flere muligheder for en relevant reklame imellem.

Eller gør, som jeg gjorde med min side. Drop Adsense og prøv at finde nogle affiliateprogrammer, der kan være relevante. Hos Tradedoubler havde de dengang Unisport og Danske Spil. Men det var altså heller ingen guldgrube, så hav realistiske forventninger til, hvad reklamerne kan indbringe.

Fra Viborg
Tilmeldt 7. Feb 06
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 08:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frank

Tusind tak for det gode svar. Wink

Når du nævner det du gør, kan jeg godt selv se det rigtige i det du siger. Vi vil nu lave det lidt om og se hvad der sker. Mange tak for svaret det var ganske brugbart.

 

Peter Tidemand

Enlig-far.dk Det største fællesskab for danske fædre

Fra Århus
Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 550
Fra  Webdesigner.dk Skrevet kl. 00:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Adsense kigger på flere forskellige ting for at bestemme hvilke annoncer der skal vises. Mange af de faktorer adsense kigger på er de samme som Google kigger på for at bestemme en sides placering i søgeresultaterne. I kan derfor starte med at tage et kig på min artikel om søgemaskine optimering for begyndere. Unikke titler, overskrifter, indhold, dokumentnavne, keywords i teksten og teksten der kommer umiddelbart efter en adsense koden er med til bestemme hvilke annoncer der vises.

Ud over det nævnte i artiklen kan i kigge nærmere på section targeting der ligeledes kan gøre jeres annoncer mere målrettede.

Når i har så fået relevante adsense annoncer frem på jeres side kan i begynde at teste placeringer, farver, størrelser osv. på adsense annoncerne. Smile

Lav din egen hjemmeside med WordPress.
Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...

Fra Viborg
Tilmeldt 7. Feb 06
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen også rigtig mange gange tak dit svar. Også her vil vi studere dine forslag og links.

Ha en rigtig god weekend Wink

Peter Tidemand

Enlig-far.dk Det største fællesskab for danske fædre

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 04:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er dog ved at være lidt træt af AdSense.

I starten viste den ikke andet end mine konkurrenters annoncer, og da jeg havde filtreret dem væk begyndte public service annoncerne at vises istedet.

Jeg har været inde og tillade websteder, som jeg mener kunne være ret relevante for mine brugere, men disse vises slet ikke selvom jeg har undersøgt om de er på AdWords.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Chrenner,

Hvis du har en datingside og blokerer for datingannoncerne, er det klart, at Adsense ikke performer ret godt.

Vil du prøve at målrette din side mod reklamer fra andre websteder, skal du justere dit indhold, så det indeholder nøgleord, som disse websteder kunne tænkes at bruge. Men det vil være en svær balancegang at fortsat sikre passende tekster til dine brugere.

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved at indsætte disse tags kan du hjælpe AdSense på vej til at finde ud af hvilket indhold på din side, du mener er mest relevant at vise annoncer for.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, den bliver lidt svær.

Ville f.eks. gerne vise annoncer fra Just-Eat, QXL, boligportalen og den slags, så at få det kringlet ind i tekster vil blive ret svært.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Chrenner:

Ville f.eks. gerne vise annoncer fra Just-Eat, QXL, boligportalen og den slags, så at få det kringlet ind i tekster vil blive ret svært.

Så bliver du nok nødt til at gå efter annoncer fra andre annoncenetværk, det må jeg give dig ret i.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)