Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udenlandsk virksomhed

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Jeg arbejder som freelancer med enkeltmandsfirma i DK, hvor jeg også bor.

Hvordan vil situationen se ud rent skattemæssigt, hvis jeg lukker mit danske enkeltmandsfirma og i stedet opretter et firma udenfor EU (lad os for eksemplets skyld sige i Indien). Jeg vil dog stadig blive boende i DK og fortsætte med freelance arbejde i DK. 

Forestiller mig følgende:

1. Jeg udfører freelance arbejde i DK for mit indiske firma.

2. Mit indiske firma fakturerer mine danske kunder. 

3. De danske kunder overfører fakturabeløbet til en konto i Indien.

4. Jeg får som dansk ansat af firmaet overført løn til min danske konto, som jeg selvangiver og beskattes af jv. de danske skatteregler.

5. Det indiske firmas overskud bliver udelukkende beskattet i Indien jf. de indiske skatteregler.

Er der noget som ikke holder i ovenstående?

De danske myndigheder har vel ikke noget at skulle have sagt ifh. det indiske firma?!

Mvh.

Lars S.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil sige det sådan at der ikke er noget af det der holder:

1) Ja og du udfører arbejdet i DK og bor i DK: Derved er det Danmark der har beskatningsretten. Danmark beskatter ravl og krat når du bor i Danmark.

2) Ændrer ikke ved at DK har beskatningsretten.

3) Det samme.

4) Du er ikke ansat lønmodtager i en personlig enkeltmandsvirksomhed. Overskuddet beskattes i DK. Herudover ville lønnen også skulle beskattes i DK hvis du vitterligt var lønmodtager idet du jo bor i DK. Du vil ikke kunne få lempelse da arbejdet udføres i DK og du ikke har opholdt dig i udlandet. Dvs. hvis Indien skulle have indeholdt skat er det bare udtryk for en merudgift.