Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udskiftning af ejerkreds

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Kastrup, København
Tilmeldt 5. Feb 09
Indlæg ialt: 91
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg skriver dette indlæg for at høre om hvordan det forholder sig med udskiftning af ejerkreds i et ApS selskab.

Faktum er følgende: Jeg har sammen med en kammerat startet et ApS firma med Holding selskab. Vi har hver indskudt 50% hver for at dække for indskudskapitalen. På papirne står vi som direktører og stifter 1 samt stifter 2. for virksomheden. Vi er begge stillet som direktører i firmaet.

Nu er det sådan at der skal være ejerskift på baggrund af nogle interne beslutninger. Derfor vil jeg vide om det er muligt at foretage det? vi startede i novembers 2008. Der er ingen værdier i virksomheden andet end startskapitalen.

På forhånd mange tak!

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 16:59

Uanset om der er oparbejdet værdier i selskabet eller ej så er det relativt nemt at lave udskiftninger i ejerkredsen når det er et ApS I har. Det er en af fordelene ved at lave et ApS fremfor et interessentskab. Er det kammeraten der skal ud kan han normalt lave et tilbagesalg til udstedende selskab men når der kun er indskudskapitalen har selskabet ikke midler til at nedskrive kapitalen og udlodde til ham.    I stedet kan du så købe hans 62.500 anparter. Taler vi om optagelse af en ny anpartshaver i eks. driftsselskabet kan denne tegne sig ind ved nytegning/udvidelse af ApS kapitalen.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Kastrup, København
Tilmeldt 5. Feb 09
Indlæg ialt: 91
Skrevet kl. 13:10

Hej igen,

Jeg takker for dit svar. Men nu er det så sådan at, det er mig der søger ud, og der en en tredjepart der skal ind i stedet for mig. Vi havde jo de der 125,000 Dkr. til at starte med og nu er vi nede på cirka 110,000 Dkr. fordi vi skulle sætte kontor op og alt det. efter nærmere overvejelser, har jeg valgt ikke at fortsætte i forretningen grundet interne beslutninger, derfor har vi valgt en anden til at overtage mine 50% af selskabet.

På forhånd mange tak!

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 13:22

Så er det jo bare at denne køber dine anparter.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)