Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

skattefradrag af lokaler

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 611
Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

ja det kunne jeg selvfølgelig have sagt mig selv;) men tak for linket, det hjalp en del :)

Vi slår et slag for bedre Blogs! Blogbattle.dk - Tilmeld din blog GRATIS!

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 21:43

Jeg er helt enig i det Klovn siger: At skat typisk vil stille krav om separat indgang men at der også er set eksempler på  at man har godkendt fradrag selvom arbejdsværelset ligger inde huset. Det handler om at Skat ofte tager udgangspunkt i den praksis som gælder for lønmodtagere og for lønmodtagere er der en formodning for at arbejdsgiveren afholder udgifterne hvis der er behov for kontor udenfor arbejdsstedet.

Herudover kan man sige at praksis er mere lempelig for særlige erhvervsgrupper, eksempelvis musikere (Mikkel) der har behov for et lydstudie,  trykkere o.l.

Det bliver broget fordi der ikke er nogle entydige regler. Det er en vurdering fra sag til sag.    

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Vestjylland
Tilmeldt 24. Jan 06
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 06:59

Hej Thomas

Jeg syntes nu også det er lidt af en jungle.. Men...

Jeg driver virksomhed med Bpgholderi & administration fra min bolig, 25 kvm ud af 200 bliver benyttet hertil, med dele faciliteter (køkken, toilet m.m.)
Der er separat hoveddør til lokalet, men fri adgang via dør til resten af boligen..Det er selvfølgelig indrettet til rent kontor, og er tydeligt at det ikke er brugbart til andet, kun kontormøbler, edb, arkiv m.m. Ingen private billeder, sofaer m.m.

Jeg fik besøg af en mand fra SKAT da jeg alligevel var udtaget til en stik prøve, han var så venlig at gå hjem og lave beregninger for mig, hvad der kunne godkendes som fradrag.. Får nu fuldt fradrag for de 25 kvm i % fordeling af de 200 samlet. Både for el og varme, samt jeg får samme % sats til fratrækkelse ved beregning af ejd. værdi skatten.. Det er ikke det vilde med lidt giver det da retur... :-) Så brugbare kan de også være hos den lokale Skatetafd. :-)

Blot lidt info..  :-)

Mvh
Pernille

www.secondaccount.dk
Freelance Bogholderi & Administration

Bogholderi, Regnskab & Administration
http://www.secondaccount.dk

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:14

Helt enig. Dog er det ikke altid at de stiller dig bedst muligt. Gjorde han dig eksempelvis opmærksom på at du, hvis du bruger virksomhedsordningen , kan fastsætte en leje mellem dig selv og virksomheden. I virksomheden udgiftsfører du huslejen. Personligt indtægtsfører du huslejen som kapitalindkomst men modregner samtidig udgifterne, de 25/200 (bortset fra ejendomsværdiskatten som kører separat).

I forhold til ovenstående regnestykke betyder det at du får en "gratis" hævning i virksomhedsordningen svarende til den månedlige husleje ligesom at du får "konverteret" personlig lønindkomst til kapitalindkomst hvor beskatningen er billigere. Særligt hvis du har negativ kapitalindkomst.

Har han iøvrigt husket nedslag på ejendomssskatterne.       

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)