Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MS certificeringskurser...hvem, hvad, hvor?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 4. Jul 06
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle,

Jeg og min makker er igang med forarbejdet (forretningsplan, markedsføring m.m.) til en kommende IT virksomhed. Jeg er desværre i den situation, at jeg løber ind i en aktiveringspligt snart. Dagpengesystemet du ved. Derfor søger jeg med lys og lygte efter et superrelevant kursus for netop vores kommende virksomhed, og her ville et Microsoft certifikat indenfor eksempelvis Server 2003, SQL 2005 eller en mere generel såsom netværkssikkerhed/opsætning være helt ideelt, da vi så også kan flagre med det berømte MS stempel. Problemet er dog, at de alle er temmelig korte og temmelig dyre og generelt noget af en jungle at finde frem til blandt de mange kursusudbydere. Jeg vil derfor gerne høre, om der er nogen herinde, der har nogle gode forslag til f.eks. pakke-løsninger, der netop strækker sig over en længere periode og måske derfor også er billigere. Det kunne også være relevant hvis I kendte til andre mindre dyre men lignende kurser, der kunne indgå i en handlingsplan, der kunne godkendes. Det skal siges, at jeg er uddannet IT ingeniør, men mangler erfaring og teori på det administrative niveau (læs systemadministrator, teknisk support o.lign.), hvilket kunne være guld værd for vores virksomhed.

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 11:08
De officielle Microsoft kurser er desværre ret dyre, så hvis du skal have det betragteligt billigere kan du muligvis finde kurser hvor du lærer nogenlunde det samme, men hvor du ikke fået et flot MS-diplom og en tilhørende titel ;)

Jeg har gode erfaringer med Microworld, de underviser både i Århus og København, du kunne evt. prøve at kontakte dem og høre hvad de kan tilbyde.

Microworld har endvidere samarbejde med en række af landets amter om uddannelse af ledige for at få dem i gang igen (uddannelse = bl.a. MS certificeringer), hvor det så vidt jeg ved er kvit og frit for kursisten. Jeg ved dog ikke hvad der skal til for at komme i betragtning, umiddelbart tror jeg det kræver at man tager praktik/job ved en af deres samarbejdspartnere efterfølgende - men det var da værd at undersøge.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:41
Caslon IT er også en mulighed.

Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 11:59
Vi overvejer også at få en certificering på vores kunnen inden ASP.Net området og har derfor set på de såkaldte "training kits" hos Microworld Books. Efterfølgende ringede jeg til Microworld for at høre nærmere om training kits og deres certificeringskurser. Overraskende nok, fik jeg den besked at training kits ikke kan bruges til noget, da Microworld har sammensat deres eget undervisningsforløb og bøgerne derfor ikke kan bruges til dem.

Efterfølgende ringede jeg til andre kursusudbydere, der sagde god for Microsofts training kits og helt bestemt mente at de kunne bruges til at tage de enkelte certificeringseksamener.

Har nogen af jer erfaringer med disse training kits?

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 13:43

Tag en snak med IT-support gruppen, de har MCSE kurser til folk der skal i aktivering.

Der burde i være dækket ind.. ellers bare smid små 85 - 125 tkr. ved azlan for at komme i bootcamp.

Tag et kig under bookworld.dk, og så mcsd.net så kan du finde alt hvad du har brug for.

Fra København
Tilmeldt 29. Mar 06
Indlæg ialt: 156
Fra  Reciprok Kommunikation ApS Skrevet kl. 13:45
Dato: 7/4/2006 11:59:18 AM Forfatter: Kurt Moskjær Andersen
Efterfølgende ringede jeg til andre kursusudbydere, der sagde god for Microsofts training kits og helt bestemt mente at de kunne bruges til at tage de enkelte certificeringseksamener.

Har nogen af jer erfaringer med disse training kits?

Jeg har set nogle og sammenlignet dem med  test. Der kan være ret stor forskel på testen og indholdet i traing kits Testens aktuelle udformning kan være lavet lang tid efter. Du kan ofte få en idé om MS'' training kits på Amazon, hvor kunder har købt og forsøgt test ud fra materialet. Men vær igen opmærksom på, at testen kan ændre sig.

Jeg vil forresten anbefale Cramsession (www.cramsession.com). Jeg har ikke brugt deres Study Guides i et godt stykke tid, men de har ihvertfald haft en identifikation af, hvad du skal kunne. Måske er det mest kendskabet til hvad du skal kunne som du har brug for snarere end et kursus. Der er med garanti emner, som du ikke kender til, hvis du er praktiker, men det kan du måske læse dig frem til - evt. i Microsoft udmærkede hjælp og på internettet. Hvad du også kan overveje er prøvetest.

Fra København
Tilmeldt 29. Mar 06
Indlæg ialt: 156
Fra  Reciprok Kommunikation ApS Skrevet kl. 13:47

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 14:05
prøv at søge lidt rundt i nyhedsgrupperne news.microsoft.com, der har de dedicerede grupper til de forskellige eksamener og folk er mere end glade for at dele deres viden ud om de forskellige forfattere og deres værker.. ellers giv et kald så skal jeg fortælle dig hvilket jeg har på hylden..
Fra Milton Keynes
Tilmeldt 4. Jul 06
Indlæg ialt: 26
Fra  Similize Skrevet kl. 19:42

Hvis du er fra Århus/Jylland - kan du kigge på www.it-spinder.dk der kan du få noget praktisk erfaring samtidig med certificeringer.

men det ligger i Århus - så lidt geografisk begrænset.

Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 08:05
Tak for det Brian og Brian. Det vil vi prøve.

Kan også anbefale at kontakte Teknologisk Institut omkring MS-certificeringer. Det var en meget kompetent og saglig information jeg fik hos dem.

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)