Hej alle, Jeg og min makker er igang med forarbejdet (forretningsplan, markedsføring m.m.) til en kommende IT virksomhed. Jeg er desværre i den situation, at jeg løber ind i en aktiveringspligt snart. Dagpengesystemet du ved. Derfor søger jeg med lys og lygte efter et superrelevant kursus for netop vores kommende virksomhed, og her ville et Microsoft certifikat indenfor eksempelvis Server 2003, SQL 2005 eller en mere generel såsom netværkssikkerhed/opsætning være helt ideelt, da vi så også kan flagre med det berømte MS stempel. Problemet er dog, at de alle er temmelig korte og temmelig dyre og generelt noget af en jungle at finde frem til blandt de mange kursusudbydere. Jeg vil derfor gerne høre, om der er nogen herinde, der har nogle gode forslag til f.eks. pakke-løsninger, der netop strækker sig over en længere periode og måske derfor også er billigere. Det kunne også være relevant hvis I kendte til andre mindre dyre men lignende kurser, der kunne indgå i en handlingsplan, der kunne godkendes. Det skal siges, at jeg er uddannet IT ingeniør, men mangler erfaring og teori på det administrative niveau (læs systemadministrator, teknisk support o.lign.), hvilket kunne være guld værd for vores virksomhed. |
MS certificeringskurser...hvem, hvad, hvor?
Jeg har gode erfaringer med Microworld, de underviser både i Århus og København, du kunne evt. prøve at kontakte dem og høre hvad de kan tilbyde. Microworld har endvidere samarbejde med en række af landets amter om uddannelse af ledige for at få dem i gang igen (uddannelse = bl.a. MS certificeringer), hvor det så vidt jeg ved er kvit og frit for kursisten. Jeg ved dog ikke hvad der skal til for at komme i betragtning, umiddelbart tror jeg det kræver at man tager praktik/job ved en af deres samarbejdspartnere efterfølgende - men det var da værd at undersøge. |
Vi overvejer også at få en certificering på vores kunnen inden ASP.Net området og har derfor set på de såkaldte "training kits" hos Microworld Books. Efterfølgende ringede jeg til Microworld for at høre nærmere om training kits og deres certificeringskurser. Overraskende nok, fik jeg den besked at training kits ikke kan bruges til noget, da Microworld har sammensat deres eget undervisningsforløb og bøgerne derfor ikke kan bruges til dem. Efterfølgende ringede jeg til andre kursusudbydere, der sagde god for Microsofts training kits og helt bestemt mente at de kunne bruges til at tage de enkelte certificeringseksamener. Har nogen af jer erfaringer med disse training kits? |
EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.
#1 Tag en snak med IT-support gruppen, de har MCSE kurser til folk der skal i aktivering. Der burde i være dækket ind.. ellers bare smid små 85 - 125 tkr. ved azlan for at komme i bootcamp. #4 Tag et kig under bookworld.dk, og så mcsd.net så kan du finde alt hvad du har brug for. |
|
|
Hvis du er fra Århus/Jylland - kan du kigge på www.it-spinder.dk der kan du få noget praktisk erfaring samtidig med certificeringer. men det ligger i Århus - så lidt geografisk begrænset. |
Tak for det Brian og Brian. Det vil vi prøve. Kan også anbefale at kontakte Teknologisk Institut omkring MS-certificeringer. Det var en meget kompetent og saglig information jeg fik hos dem. |
EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.