Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amino mangler en mor :-)

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Udover en server, så mangler Amino også en kærlig mor.
Der er alt for mange fejl på Amino og jeg kunne også hammer godt tænke mig udvikling af lidt nye services i forbindelse med Amino. Indtil videre er det Daniel fra SPAMfighter, der i sin fritid har hjulpet til, men jeg kan ikke blive ved med at trække på hans hjælp.

Så derfor har jeg brug for en person der har de fornødne evner og lidt tid til overs. Det primære er at holde Amino i luften, jage ideal bb for de fejl der er og afhjælpe det der kan afhjælpes. Efter det vil det være super med lidt forskellige nye tiltag, men det kan vi diskutere hen ad vejen.

Amino kører på en Windows 2003 Server og en MS SQL. I nær fremtid ser jeg gerne Amino opgraderet til .net udgaven af ideal BB. Så personen skal ikke være Microsoft sky :-)

Jeg vil tro at opgaven vil tage 2-3 timer om ugen, men sikkert lidt mere i starten. Daniel har lovet at sætte personen grundigt ind i opgaven og han vil gerne svare på spørgsmål hen ad vejen.

Personen der tager opgaven, skal langt hen ad vejen se det som en spændende opgave og dertil se en mulighed for at promovere sin egen forretning. Kan man holde Amino kørende og videreudvikle sitet, så er der ingen tvivl om at det kan give opgaver hos andre Aminoer. Dertil vil jeg selvfølgelig gerne betale penge for det, men jeg kan ikke nærme mig normale konsulent lønninger.

Så hvis du elsker Amino, har styr på B. Gates software, kan se en mulighed for at promovere din forretning og dertil have lidt lommepenge, så fortæl her eller pr. mail: martin@thorborg.dk om det er noget for dig og hvad du kan forestille dig at lægge i det.

Dbh Martin

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 00:50
Dato: 7/3/2006 9:52:35 PM
Forfatter:Martin Thorborg
I nær fremtid ser jeg gerne Amino opgraderet til .net udgaven af ideal BB. Så personen skal ikke være Microsoft sky :-)

Jeg håber ikke, at det bliver implementeret, før det er testet med Firefox, så os der benytter andet end Microsoft-software også kan være med på Amino fremover.
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 10:08
Dato: 7/4/2006 12:49:47 AM Forfatter: Claus Agerskov
Dato: 7/3/2006 9:52:35 PM Forfatter:Martin Thorborg
I nær fremtid ser jeg gerne Amino opgraderet til .net udgaven af ideal BB. Så personen skal ikke være Microsoft sky :-)

Jeg håber ikke, at det bliver implementeret, før det er testet med Firefox, så os der benytter andet end Microsoft-software også kan være med på Amino fremover.

I så fald må du jo så installere en Explorer ;-)

Dbh Martin

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Fra  AgerCon Skrevet kl. 11:34
Dato: 7/4/2006 10:08:09 AM
Forfatter: Martin Thorborg

Selvom jeg betragter din kommentar som ren provokation, så får du alligvel den saglige begrundelse bag min fravælgelse af software fra Microsoft.

Jeg er en af de få, som rent faktisk i det mindste skimmer en licensaftale igennem, før jeg vælger, om jeg vil acceptere den.

I det meste software fra Microsoft forbeholder de sig ret til at sende tekniske oplysninger til tredjepart - dog i anonymiseret form. Da man ikke reelt får at vide, hvilke data det specifikt drejer sig om, så kan man jo ikke vide, hvor anonymiseret dataene er. Eksempelvis er et IP-nummer jo ikke særligt anonymt, selvom det er en teknisk information.

I anden Microsoft-software forbeholder de sig ret til at slette indhold på din maskine.

Yderligere virker en del danske iværksætterhjemmesider dårligt med andre browsere end Microsoft Internet Explorer, så jeg er meget glad for Amino - og håber, at der også i fremtiden vil blive plads til os, som ikke benytter Microsoft-software - uanset årsag.
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 11:46
Dato: 7/4/2006 11:34:25 AM Forfatter: Claus Agerskov
Dato: 7/4/2006 10:08:09 AM

Selvom jeg betragter din kommentar som ren provokation, så får du alligvel den saglige begrundelse bag min fravælgelse af software fra Microsoft.

Jeg er en af de få, som rent faktisk i det mindste skimmer en licensaftale igennem, før jeg vælger, om jeg vil acceptere den.

I det meste software fra Microsoft forbeholder de sig ret til at sende tekniske oplysninger til tredjepart - dog i anonymiseret form. Da man ikke reelt får at vide, hvilke data det specifikt drejer sig om, så kan man jo ikke vide, hvor anonymiseret dataene er. Eksempelvis er et IP-nummer jo ikke særligt anonymt, selvom det er en teknisk information.

I anden Microsoft-software forbeholder de sig ret til at slette indhold på din maskine.

Yderligere virker en del danske iværksætterhjemmesider dårligt med andre browsere end Microsoft Internet Explorer, så jeg er meget glad for Amino - og håber, at der også i fremtiden vil blive plads til os, som ikke benytter Microsoft-software - uanset årsag.

Det er en halv provokation og en halv sandhed. Hvis jeg kunne opgradere Amino så det virkede perfekt for de 80 % der bruger Explorer, så gjorde jeg det. Jeg vil foretrække at det virker for alle, men hvis jeg havde valget mellem halvdårligt for alle eller perfekt for 80 % hvor de sidste 20 % stort set på 5 min kunne installere Explorer, så gjorde jeg det.

Jeg er berømt på Computerworld for at have startet den længste tråd på mere end 500 indlæg med netop den holdning og jeg har ikke rokket mig en tøddel siden :-)

Dbh Martin

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Fra  AgerCon Skrevet kl. 11:57
Dato: 7/4/2006 11:46:01 AM

Jeg
vil
foretrække at det virker for alle, men hvis jeg havde valget mellem
halvdårligt for alle eller perfekt for 80 % hvor de sidste 20 % stort
set på 5 min kunne installere Explorer, så gjorde jeg det.

Det er jo nok blot en af forskellene på os, som støtter op om åbne standarder og ukritiske Microsoft-tilhængere.

Hvis Amino bliver 100% kun for Microsoft-brugere, så må jeg jo oprette et alternativ, hvor man ikke sortere brugere på baggrund af valg af lukket teknologi.

PS. Jeg har ikke noget i mod Microsoft, men blot i mod dem, der fravælger blandt andet mig som bruger, når de vælger kun at benytte lukket Microsoft-teknologi.

Hvorfor sige nej til 20% af brugerne...

PPS. Og nej - jeg kan ikke installere Microsoft
Internet Explorer på 5 minutter, da det tager længere tid at erhverve
sig og installere Microsoft Windows. Og dem der i forvejen har
Microsoft Windows har vel allerede Internet Explorer installeret, så
her er det blot tale om (fra)valg af Internet Explorer.
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 12:20
Dato: 7/4/2006 11:57:12 AM Forfatter: Claus Agerskov
Dato: 7/4/2006 11:46:01 AM

Jeg
vil
foretrække at det virker for alle, men hvis jeg havde valget mellem
halvdårligt for alle eller perfekt for 80 % hvor de sidste 20 % stort
set på 5 min kunne installere Explorer, så gjorde jeg det.

Det er jo nok blot en af forskellene på os, som støtter op om åbne standarder og ukritiske Microsoft-tilhængere.

Hvis Amino bliver 100% kun for Microsoft-brugere, så må jeg jo oprette et alternativ, hvor man ikke sortere brugere på baggrund af valg af lukket teknologi.

PS. Jeg har ikke noget i mod Microsoft, men blot i mod dem, der fravælger blandt andet mig som bruger, når de vælger kun at benytte lukket Microsoft-teknologi.

Hvorfor sige nej til 20% af brugerne...

PPS. Og nej - jeg kan ikke installere Microsoft Internet Explorer på 5 minutter, da det tager længere tid at erhverve sig og installere Microsoft Windows. Og dem der i forvejen har Microsoft Windows har vel allerede Internet Explorer installeret, så her er det blot tale om (fra)valg af Internet Explorer.

Jeg er flintrende ligeglad med teknologi, jeg må bare kigge på mine ressourcer og muligheder og så er den ikke længere. Som nævnt, så foretrækker jeg en løsning som alle kan bruge, men jeg vil ikke ligge vandret fordi et mindretal har nogle følelsesmæssige/religiøse tilhørsforhold til en bestemt teknologi.

Dbh Martin
Tilmeldt 7. Jun 06
Indlæg ialt: 182
Skrevet kl. 12:47
Det er jo ikke den bagvedliggende teknologi der bestemmer hvilken browser du skal bruge. Du kan jo bruge alle browsere der understøtter den HTML version som boardet producerer. Om det er asp eller asp.net som driver sitet - det burde jo være ligegyldigt.
Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Fra  AgerCon Skrevet kl. 00:42
Hvis det blot drejer sig om, at serveren leverer ren HTML, så er der ingen problemer - uanset valg af browser og styresystem.
Men jeg har set nogle løsninger i .Net, hvor der var nærmest direkte filhåndtering mellem hjemmesiden og browser, så det var tæt integreret med Microsoft Internet Explorer.
Der er sikkert nogen af jer, der benytter Microsoft Windows som styresystem, der ved, hvad teknologien hedder.
Fra Milton Keynes
Tilmeldt 4. Jul 06
Indlæg ialt: 26
Fra  Similize Skrevet kl. 09:00

Kan kun bakke op om Claus' udtalelser - hvis siden kræver ie for et ordentligt resultat må jeg også melde pas... har heller ikke mulighed for at installere ie.  Det ville jo også være en skam når man endelig har fundet sig et ordenligt iværksætter-forum, og det så lukker af for en stor del af brugerne.

Martin Thorborg: Jeg er flintrende ligeglad med teknologi, jeg må
bare kigge på mine ressourcer og muligheder og så er den ikke længere.
Som nævnt, så foretrækker jeg en løsning som alle kan bruge, men jeg
vil ikke ligge vandret fordi et mindretal har nogle
følelsesmæssige/religiøse tilhørsforhold til en bestemt teknologi.

Foretrækker man virkelig en løsning som alle kan bruge er der enorme mængder af gode solide Open Source muligheder.
Og Open Source er nok noget af det bedste man kan få til prisen.... Tjaa, ofte også når man ser bort fra prisen.

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)