Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betalt opgave; Få hul igennem til min server (kører Fedora ver. 9)

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Roscoe:

Jeg må bide i det sure æble og købe en windows server før serveren ryger ud af vinduet. Damn, hvor er linux bare meget lidt brugervenligt.

Jeg tvivler på det løser dit problem :)

Jeg kan anyway muligvis godt hjælpe dig iaften, hiv fat i mig på mmc@mc-solutions.dk

Fra Horsens
Tilmeldt 7. Feb 06
Indlæg ialt: 341
Skrevet kl. 21:42

Det er sku pænt af jer, men jeg har formatteret dyret og bestilt en MS Server 2003.

På sigt bliver det alt for besværligt, hvis det fortsætter med at drille som det har gjort indtil nu.

Bare bittert, at f.eks. Ubunto godt kunne virke, da jeg testede det i første omgang. Fedora blev så alligevel valgt, fordi en kammerat mente det var mere stabilt.

Jeg har endnu engang lovet mig selv, at jeg skal mig langt væk fra linux:-) Gjorde jeg nu også for år tilbage, da det var endnu mere bøvlet.

Ellers var Fedora supernemt at installere. Men stabilt vil jeg ikke kalde det.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 21:54

Det er noget forbandet vrøvl det der!!!

Hverken Ubuntu eller Fedora er mere ustabilt end noget andet ... og mht. adgangen til det så nægter jeg at tro på at det har været fedora der har været dodgy.

Jeg kender både Fedora og Ubuntu ret godt ... og jeg vil væde med at det var faldet tilbage på en fejl 40 ... og opsætningen i begge systemer er så simpel at hvis du kan lave sådan en fejl der ... så ender du med at lave præcis samme fejl i Windows Serveren :)

Derudover så finder jeg det ret provokerende at du indrykker sådan et indlægt som dette og ikke engang gider vente på svar før du sylter det og går ud og finder en anden "løsning".

Udover det, fortsat god aften :)

Fra Horsens
Tilmeldt 7. Feb 06
Indlæg ialt: 341
Skrevet kl. 06:56

Det er meget muligt, at det er en fejl 40 i opsætningen - men stadigvæk skal systemet jo matche mine evner:-), hvis det skal blive et godt partnerskab.

Med hensyn til stabiliteten vil jeg ikke give dig ret i, at Fedora er lige så stabilt som Ubunto eller Windows.

F.eks. kunne jeg kun tilgå "brandmuren" (firewall.red), hvis jeg gjorde det lige når jeg systemet var startet op. Hvis først jeg havde rørt ved f.ek.s netværksindstillinger eller andet kunne jeg ikke komme ind i firewallen. Det er muligt, at det også er en fejl 40, men det ændrer ikke på, at det var et irritationsmoment.

Med hensyn til hvor lang tid jeg venter på en løsning, så synes jeg da, at jeg ret præcist gjorde opmærksom på, at jeg gik til noget andet og at det ikke var aktuelt længere.

Også en god dag til dig.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 09:35

Roscoe:

Det er meget muligt, at det er en fejl 40 i opsætningen - men stadigvæk skal systemet jo matche mine evner:-), hvis det skal blive et godt partnerskab.

Hvis du kan klare dig med windows ... så gør endelig det. Hvor det typisk kræver tålmodighed at få hjælp til Linux, så kræver det bare en stor tegnedreng til Windows.

Roscoe:

Med hensyn til stabiliteten vil jeg ikke give dig ret i, at Fedora er lige så stabilt som Ubunto eller Windows.

Og nu skriver jeg ikke til dig ... men til alle andre, og alle andre kan jo så vurderer om de helst vil tro en der ikke engang kan stave til "Ubuntu" og ikke kan sætte netværket op på det, eller om de vil tro en som pt. drifter 45 Linux servere  og har godt 10 års erfaring med systemet.

Men det passer simpelthen ikke at en given distribution er mere eller mindre stabil end en anden. Nogle distributioner er muligvis nemmere at fucke up end andre ... men det er noget andet.

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)