Hejsa. Jeg startede tilbage i 2006 op med for sjov at købe ure på nettet, og videresælge dem. Det blev løbet stille i roligt igang, men tog for alvor fart i midten af 2006. Jeg har fuldtidsarbejde ved siden af, så det er på fritids-basis) I midten og slutningen af 2006 blev jeg dog ramt af 2 personlige kriser (min mor fik konstateret kræft, og min kæreste forlod mig 6 måneder senere). Sidste halvdel af 2006 og starten af 2007 gik derfor med at pleje min far og håndtere bodeling med min kæreste (vi havde købt fælles hus som skulle splittes med hjælp fra advokat osv.). Først i april måned 2007 fik jeg min registreret med cvr-nummer, og momsregistreret. Jeg fik dog aldrig kigget tilbage i bakspejlet og opgjort og indberettet min indtægt fra 2006 og de første 3-4 måneder af 2007. Det har jeg haft dårlig samvittighed over lige siden, men ikke fået gjort noget ved. Det vil jeg dog gerne have gjort nu. Hvordan gør jeg det?. Er bange for at blive anklaget for skatte og momssnyd. Skal jeg gå direkte til Skat og forklare dem sammenhængen, og vil jeg så kunne lave en indberetning af de manglende tal for 2006 og starten af 2007, eller skal jeg kontakte en revisor eller advokat først, og få dem til at kigge min sag igennem?. Det drejer sig om en fortjeneste på ca. 95.000 for 2006, og ca. 50.000 for de første godt 3-4 måneder af 2007. Når jeg læser på nettet tales der jo både om fængsel og alt muligt når man nævner disse beløb, og det var aldrig min intention at snyde bevist, jeg lod bare stå til lidt for længe pga. personlige problemer, så jeg har sku´ alvorligt brug for hjælp til hvordan jeg kommer bedst igang med at få denne sag ud af verden. Håber I kan give nogle gode råd. Mvh BekymretBruger. |
Hej!
Du skal have genoptaget dine selvangivelser for 2006+2007!
Der skal laves regnskaber for disse to år, og disse vedlægger du så en skrivelse, hvor du beder
om genoptagelse.
Kan du ikke selv gennemskue dette, tag fat i en revisor.
Jeg vil nok kunne hjælpe, såfremt det har interesse.