Hej Jeg er i tvivl om jeg er omfattet af 60-dages reglen eller ej. Jeg er selvstændig konsulent og har kontor på min bolig. Her laver jeg en række arbejdsprojekter, der kræver en computer og ikke kan laves hos kunderne. Herudover har jeg en række kunder ude i byen, hvor jeg bruger min private bil og laver kørselsregnskab. Kunde A er min primære indtægt, hvor jeg udfører arbejde 20-25 ud af 30 arbejdsdage hos kunden. Mine øvrige kunder udfører jeg opgaver for i 13-18 ud af 30 arbejdsdage. Det er mellem 10-20 kunder. Dvs. at der er 5 dage, hvor jeg KUN er hos andre kunder end kunde A. Derimod er ca. halvdelen af de 20-25 dage hos kunde blandede - dvs. jeg er typisk en halv dag hos kunde A og derudover hos 1-2 andre kunder. Hvad er jeres vurdering? Er jeg omfattet af 60-dages reglen? Tak og mvh.
|
Umiddelbart er du omfattet vedrørende kørsel mellem boligen og Kunde A.
Afgørende er ikke hvor tit du er hos de enkelte kunder. Afgørende er hvor mange dage du kører strækningen mellem din bolig og pågældende kunde. Dvs. hvis du på de 13-18 dage slutter hos samme kunde og kører hjem vil denne kunde også være omfattet af 60 dages reglen. Dvs. det er dit kørselsmønster vi skal have fat i..