Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PBS vs Epay

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 4. Dec 06
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogle der har erfaringer med disse 2 løsninger?

Jeg mener hvorfor vælge PBS når de er SÅ meget dyere?

 

Og ikke mindst, når jeg 100% ved at jeg IKKE skal sælge til udlandet behøver jeg så en betalingskort aftale på mastercard og visa?

 

Måske er der nogle der ligger inde med en oversigt over hvad danskerne betaler med på nettet?

 

Anyone.....

 

Thanx

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

PBS er et stort brand, som f.eks. kan tage en milliard for at udvikle det nye digital-signatur system - Fordi de er kendt for ting der bare er sikre og virker. Jeg tvivler på at det koster dem en milliard at udvikle det. Men de kan tage stort set den pris de vil, for de rigtige mennesker mener at det er dem og kun dem der bør stå for dette. Det er lidt det samme med deres betalingsløsning. Nogen VIL have PBS, fordi de tror det er det eneste sikre og rigtige. Derfor kan de tage en højere pris end andre - det er markedsøkonomi.

Du får ikke et umiddelbart bedre system med PBS, men du får et system fra et brand, som du burde have større tillid til end E-pay. Du skal vælge om det brand er noget du vil betale for... Jeg har kun gode erfaringer med E-pay. :)

EDIT: Nu har jeg lige læst op på det med digital-signatur. De skal også stå for driften - dermed er milliarden noget mindre overdrevet. Men som PBS selv udtaler - "vi er gået ind i aftalen om digital-signatur for at tjene penge.."

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har også kun positive oplevelser med epay.

Jeg havde en test konto ved dem i et stykke tid - så blev jeg ringet op af en flink mand fra e-pay, der spurgte hvordan det gik med vores test og hvor langt vi var i forløbet. På det tidspunkt havde vi næsten lige sendt en ansøgning af sted til PBS.

Han bed om vores sagsnummer så han kunne håndterer hele forløbet og underrette mig om hvor langt de var.

En halv måneds tid efter ringende han igen - og sagde alt var okay og om vi så var klar.

Det synes jeg er rigtig god service samt super kundevenligt.

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror du blander lidt sammen, medmindre du selvfølgelig snakker om at benytte pbs´s gateway vs Epay´s gateway.

Vil du tage dankort, så skal du benytte pbs da de har monopol på disse.

Kunne du undvære dankort, så var det måske nærmere det norske selskab Teller du skulle kigge på.

Du kan helt sikkert ikke undvære Visa!

Få indløsningsaftale hos PBS og gateway´en gennem Epay.

 

Jimmy

Tilmeldt 4. Dec 06
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmmm er lidt forvirret......

Jeg ønsker at mine kunder kan betale med VISA- MASTERCARD- samt alm dankort.

Har PBS monopol på dankort betalinger? Jeg kan da se EPAY også har dette?

Er der evt nogle her der har en webshop med EPAY så kan jeg lige checke det ud.

 

Kan det virkelig passe at det koster 3500KR i opstart for PBS pakken med mastercard/visa osv??

 

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Epay tilbyder ganske rigtigt betaling med Dankort, men det er gennem PBS.

Epay er en betalingsgateway, altså en 3. part som "krypterer" data. Efter PBS har udviklet deres egen gateway, kan du nu samle det hele hos pbs, men du kan ikke samle det hele hos Epay (eller nogen som helst anden.

Er der ikke en af jer programmerings-tosser som er vant til at forklare forskellen :D, kom ud af hullerne.

Jimmy

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du ønsker dine kunder skal kunne betale med Mastercard samt andre internationale kort og dankort så er det lidt dyrt i opstart.


Dankort koster 1500,- i opstart og som du selv nævner koster pakken med de Internationale kort 3500,-.

Så en samlet løsning hos epay koster:

PBS Dankort - 1500,-
PBS Int. kort - 3500,-
Epay Pro - 599,- opstart samt 12x199,- = 2987

Total - 7987,-

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Tilmeldt 4. Dec 06
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

OMG det var sgu dyrt.

Jeg vidste godt der var start gebyr men regnede med mindre nu hvor de alligevel tager betaling pr transaktion også.

 

JESUS

Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

pbs vs epay? Det handler ikke om det ene eller det andet!

1) vil du modtage betaling med Dankort, kommer du ikke udenom PBS, da de har eneret på Dankort betalinger!

2) Ang. Visa og andre internationale betalingsmidler er der frit slag. Også PBS udbyder dette naturligvis.

ePay er ligesom Dibs et firma der tilbyder betalingsløsninger baseret på en PBS godkendelse hvor du hos ePay kan følge dine indbetalinger, fejl transaktioner og svindelkontrol. Jeg har haft konto hos ePay i mange år og har altid fået super service.

Jeg synes dog at pbs er for grådige og tager for meget for deres services. PBS anser jeg ikke for at være mere sikker end andre, da det snarere er udbyderne af betalingsløsninger såsom ePay der skal levere sikkerheden og ikke PBS!

Jeg har droppet dankortet og gået over til PayPal, som er et kæmpe amerikansk foretagende som leverer billig, sikker og stabil betalingsportal helt gratis at oprette, men man betaler et lille beløb for hver transaktion, Dankort kan de ikke håndtere, men de fleste (inkl.danksere) har Visa, MasterCart eller andet som PayPal også håndterer.

Tilmeldt 4. Dec 06
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

OK, mange tak for forklaringerne ;)

 

Jeg kan se at PBS tilbyder følgende: 

  • Én indløsningsaftale til MasterCard, Maestro, Visa, Visa Electron og JCB.
  • Én indløsningsaftale til American Express.
  • Den tredje gælder Dankort, Visa/Dankort og eDankort. Indløsningsaftalen for Dankort, Visa/Dankort og eDankort indgås med PBS.

Så er det jeg spørger er det ikke nok med den tredje ?.

Jeg mener er der mange danskere der ikke ville kunne betale hvis dankort + visa/dankort + edankort var måderne at betale på?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)