Det råd jeg altid giver, når jeg taler med folk, der vil indtage Facebook (eller lave marketing i det hele taget) er, at du skal tage dine marketingbriller af, og se det hele fra brugerens synspunkt. Hvis man er interesseret i Country, hvad vil man så være skide taknemmelig for at modtage. Når det er defineret, så er det rimelig simpelt derfra - så giver du folk lige præcis det.
Du ved helt sikkert selv, hvad der er interessant for folk med interesse for Country, hvilket du allerede praktiserer på din hjemmeside.
Hvis du rammer disse folk i hjertet, så er du i besiddelse af en målgruppe med en så høj dedikation, som ingen store virksomheder i Danmark kan konkurrere med. Det skyldes at dette er meget nicheorienteret og det skal det forblive.
Lige så uinteressant det er for mig at tilmelde mig en facebook gruppe om country lige så uinteressant er det for dig, at have mig som medlem på Facebook. Du skal gå hårdt efter at ramme folk med Country i blodet - ikke resten.
Du laver dermed en naturlig selektering ved bevidst at ramme folk med interesse for dit område - og kun det. Den dag, hvor en skriver "du er da en amerikaniseret gadedanser, der har glemt din hest", så har du vundet. For når disse folk ikke bryder sig om dig, så vil din målgruppe elske dig.
Vi husker alle TV2 Radio, der både ville ramme P3's og P4's lyttere. Vi ved også alle, hvordan det gik. Når man vil ramme alle, så rammer man ingen.