Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brug af Facebook i markedsføring

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Feb 09
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har arbejdet lidt med Facebook sammen med en bekendt på et tidspunkt, og jeg skrev i den forbindelse en artikel om Facebook marketing. Måske kan den hjælpe dig lidt på vej.

Se min side med gratis spil for børn og unge. Feedback er velkommen.

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 20:03

Anders Nielsen:

Jeg har arbejdet lidt med Facebook sammen med en bekendt på et tidspunkt, og jeg skrev i den forbindelse en artikel om Facebook marketing. Måske kan den hjælpe dig lidt på vej.

Er det bare hos mig, eller er den ikke tilgængelig i IE 7, jeg får bare en hvid skærm?

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 20:16

Oxkjær:

Anders Nielsen:

Er det bare hos mig, eller er den ikke tilgængelig i IE 7, jeg får bare en hvid skærm?

Nej, jeg får også hvid skærm i IE.7

Med venlig hilsen

Flemming

Fra København
Tilmeldt 15. Jul 07
Indlæg ialt: 101
Fra  SMM Skrevet kl. 01:43

Tråden har fået en lidt anden drejning nu, så jeg hjælper den lige tilbage på sporet.

Har nu kastet mig ud i smm med en blog. Her håber jeg at kunne lære en masse ved at skrive og diskutere. Facebook applikationer er noget jeg ved meget lidt om, men glæder mig til at se nærmere på disse...

Tak for alle svar so far!

Fra Skærbæk
Tilmeldt 11. Oct 05
Indlæg ialt: 713
Fra  Eventbooker.dk Skrevet kl. 02:00

Det råd jeg altid giver, når jeg taler med folk, der vil indtage Facebook (eller lave marketing i det hele taget) er, at du skal tage dine marketingbriller af, og se det hele fra brugerens synspunkt. Hvis man er interesseret i Country, hvad vil man så være skide taknemmelig for at modtage. Når det er defineret, så er det rimelig simpelt derfra - så giver du folk lige præcis det.

Du ved helt sikkert selv, hvad der er interessant for folk med interesse for Country, hvilket du allerede praktiserer på din hjemmeside.

Hvis du rammer disse folk i hjertet, så er du i besiddelse af en målgruppe med en så høj dedikation, som ingen store virksomheder i Danmark kan konkurrere med. Det skyldes at dette er meget nicheorienteret og det skal det forblive.

Lige så uinteressant det er for mig at tilmelde mig en facebook gruppe om country lige så uinteressant er det for dig, at have mig som medlem på Facebook. Du skal gå hårdt efter at ramme folk med Country i blodet - ikke resten.

Du laver dermed en naturlig selektering ved bevidst at ramme folk med interesse for dit område - og kun det. Den dag, hvor en skriver "du er da en amerikaniseret gadedanser, der har glemt din hest", så har du vundet. For når disse folk ikke bryder sig om dig, så vil din målgruppe elske dig.

Vi husker alle TV2 Radio, der både ville ramme P3's og P4's lyttere. Vi ved også alle, hvordan det gik. Når man vil ramme alle, så rammer man ingen.

søger ligesindede i Sønderjylland

Fra København
Tilmeldt 15. Jul 07
Fra  SMM Skrevet kl. 04:34

Winum, tusinde tak for dine anbefalinger, som jeg 100 % kan tilslutte mig.

Fra Hvissinge
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 09:00

Hej

er det en gruppe eller en page du har oprettet ? - for countryworld.dk ville jeg mene at en page ville være bedre, men det kommer selvfølgelig an på hvad du skal bruge den til. Derfor vil jeg godt spørge lidt ind til hvad det strategiske formål med gruppen er ?

Dernæst skal du gøre countryworld.dk værdiskabende for brugerne - selvom det hedder social marketing er det i virkeligheden involvering der sker i de sociale medier. - jeg har skrevet en e-bog der hedder "hvorfor alle virksomheder skal være rockbands" der lige netop går ud på at skabe rockbandisme for at virksomheder selv bliver parate til at lave social marketing. Rockbandisme er grunden til at folk involverer sig i dit brand.

Mit råd vil altid være at sørge for at der er en værdi for brugerne i at være med i din facebook gruppe. Hvis de kunne få de samme informationer andetsteds - så er der ikke nogen grund til at være med i gruppen.

Håber du kunne bruge lidt af det =)

venligst

Henriette Weber

Fra København
Tilmeldt 15. Jul 07
Fra  SMM Skrevet kl. 15:33

Country World har en gruppe. Her kører jeg ping pong mellem hjemmesiden (som i høj grad har værdi for interesserede) og gruppen. Jeg kører nogle konkurrencer hvor kriteriet for at deltage er at tilmelde sig facebook gruppen. Her kan jeg så en uges tid inden country worlds nyhedsbrev udsendes, gøre opmærksom på at brugere kan lægge arrangementer i kalenderen, som vises i nyhedsbrevet. Det fungerer ret godt.

En Page er under overvejelse, men som Henriette siger, skal der være værdig for at få fans og den vinkel arbejder jeg stadig med.

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)