Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Starte på A+ Regnskab

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 905
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Alle på Amino.

Jeg har netop fået mit CVR nummer til mit eget firma. Jeg har valgt at begive mig ud www.aslani.dk A+ Regnskab.

Det virker brugervenligt og enkelt, jeg har ikke et stort lager men køber hjem når en kunde bestiller og derfor ligger det aldrig hos mig. Ellers er det primært konsulent indtægter medvidere.

Hvordan ordner jeg en kontoplan?
Og hvad er en kasseklade lige? Hvordan bygger jeg min kontoplan op sådan de rigtige ting bliver ( posteret??? ) de rigtige steder.

Mvh. Kasper Smith

Fra Horsens
Tilmeldt 16. May 06
Indlæg ialt: 499
Fra  Campaya Skrevet kl. 11:56
Jeg kender ikke det nævnte system. Men de fleste systemer har en standard kontoplan du kan tage udgangspunkt i.

Kassekladen er der hvor du foretager din daglige bogføring.
Jeg vil anbefale dig at betale en bogholder (der findes flere af dem blandt Amino brugerne) for at komme i gang og hjælpe med at bogføre de første bilag. Desuden vil det være en god idé at lade vedkommende klare din moms og skatteregnskaber.

Hvis du gør det selv kommer du sikkert til at køre sur i det og kommer af med penge til Skat fordi du afleverer for sent <

Desuden er der en masse regler du sikkert ikke selv kender som du nok kan udnytte til at betale knap så meget i Skat (fradrag for bogholder f.eks.).

Claus

https://www.campaya.dk - ferieboliger og sommerhuse i hele verden

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 12:06
Den aktive amino Anette Sand fra Inloco Regnskab udgiver bogserien
Franciskanerserien med fokus på information til iværksættere. Bind 2 i
serien omhandler netop regnskab og har titlen Årsregnskab for enkeltmandsvirksomheder.

Den indeholder også en god gennemgang af en standardkontoplan.

Hvis der ikke er en standardkontoplan med i A+, så vil jeg da anbefale vores økonomisystem Saldi, som du også kan benytte som gratis tjeneste.
Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 905
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 12:31
Jeg arbejder fultid i et firma allerede, jeg kender AirBoss som vi bruger her, det koster dog lige 8k + moms. ( desuden synes jeg slet ikke det virker driftsikkert pga en del fejl, samt koden er skrevet langt tilbage hvor windows 95 var fremtiden. det virker gammeldags osv)

Mit eget firma et et bi-job og skal ikke være fultids endnu da. Derfor har jeg ikke lyst til at smide ret mange penge efter det med revisor og regnskabsdame. Jeg kender vores bogholer her i firmaet og kan da tilluske mig lidt viden engang i mellem.

Men måske skulle man ofre et par timer på lige at få hjælp til at komme igang. Så laver jeg selv resten, at ligge faktura ind og udskrive faktura samt bogføre burde da ikke være så svært, samt afregne moms?

SummaSumarum er ikke lige mig. og vil ikke betale for andre pt.

Til Claus ang Saldi.

Jeg har leget lidt med saldi før det fik Saldi navnet. men PostgreeSQL kan jeg ikke lige klare opsætte. Den hostede løsning koster det samme som e-conimic hvis det endelig skal være, og der synes jeg stadig saldi er liiidt for beta Samt CSS filen burde i give et gevaldig pust ;) )

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Fra  AgerCon Skrevet kl. 13:01
Dato: 6/30/2006 12:31:24 PM
Forfatter: Smith

Til Claus ang Saldi

Jeg har leget lidt med saldi før det fik Saldi navnet. men PostgreeSQL kan jeg ikke lige klare opsætte. Den hostede løsning koster det samme som e-conimic hvis det endelig skal være, og der synes jeg stadig saldi er liiidt for beta Samt CSS filen burde i give et gevaldig pust ;) )

Der er lige kommet en større opdatering (samt en lille, betydelig fejlrettelse) i denne uge så udgaven hedder 1.0.3. Desuden er det vel klart at versioner før 1.0 er betaagtige. Måske du skulle give Saldi en chance til.

Med hensyn til udseendet, så vil det ikke blive ændret før version 1.2, som kommer sidst på sommeren (medmindre nogen giver det som bidrag til projektet). Vi sætter funktionalitet over udseendet, hvilket vel er meget forståeligt, når det drejer sig om regnskab.

Hvad er det, du præcist mangler på den gratis tjeneste?

Der er mulighed for at sikkerhedskopiere dine data, som du dog selv skal huske at udføre, hvilket også gør sig gældende med selvstændige applikationer.

Desuden får du den fulde pakke med Saldi - uanset om du benytter betalingstjenesten eller den gratis tjeneste. For 125,- pr. måned får du automatisk sikkerhedskopiering og telefon/epost-support samt mulighed for flere samtidige brugere (koster dog 50,- ekstra ud over de første to brugere).

Det koster ikke ekstra at blive flyttet fra gratistjenesten til betalingstjeneste, så start med den gratis og flyt, når behovet for sikkerhed eller antallet af brugere bliver større.

Din virksomhed. Dit valg.
Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 10:57
Hej Kasper.

Tillykke med dit nye firma. Jeg håber at du får en god fremdrift. Det er altid godt at holde omkostningerne nede og kan man nøjes med gratisprogrammer til det praktiske, så gør man selvfølgelig det. Jeg bruger også selv et gratisprogram til regnskab på den måde, at jeg dog skal have MS Access-licens. Da jeg har det i forvejen, koster det mig ikke noget - og systemet er utroligt enkelt, så det er jeg glad for. Når du nu har valgt at bruge Aslan A+, så er det helt fint. Du skriver, at Summasummarum ikke er dig. MEN det kunne være en god ide at downloade det alligevel. Det koster ingenting og det er ganske nemt at håndtere. Du skal ikke bruge det, men bare se på deres standardkontoplan, du med stor fordel kan tage udgangspunkt i. Du kan se opbygningen og forslag til konti. Så fjerner du bare dem, du ikke skal bruge. Hvis du også er lidt blank på, hvordan du fører et regnskab, kan du i Summa... trykke på hjælp og der kan du læse om bogføring. Alt dette ganske gratis. Så brug Summa... til at lure, hvad opstilling og hvordan du gør og så  bruger du A+.

Hilsen Jakob

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Fra  AgerCon Skrevet kl. 00:38
Tak for det gode råd, Jakob.

Vi må se at få indbygget sådan et hjælpesystem i Saldi, så det også kan benyttes som opslagsværk i forbindelse med regnskab og bogholderi. Det bliver dog ikke i de kommende versioner.
Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 10:23
Selv tak Claus. Det bliver lige 100 kr.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)