Jeg har netop fået mit CVR nummer til mit eget firma. Jeg har valgt at begive mig ud www.aslani.dk A+ Regnskab. Det virker brugervenligt og enkelt, jeg har ikke et stort lager men køber hjem når en kunde bestiller og derfor ligger det aldrig hos mig. Ellers er det primært konsulent indtægter medvidere. Hvordan ordner jeg en kontoplan? Og hvad er en kasseklade lige? Hvordan bygger jeg min kontoplan op sådan de rigtige ting bliver ( posteret??? ) de rigtige steder. Mvh. Kasper Smith |
Jeg kender ikke det nævnte system. Men de fleste systemer har en standard kontoplan du kan tage udgangspunkt i.
Kassekladen er der hvor du foretager din daglige bogføring.
Jeg vil anbefale dig at betale en bogholder (der findes flere af dem blandt Amino brugerne) for at komme i gang og hjælpe med at bogføre de første bilag. Desuden vil det være en god idé at lade vedkommende klare din moms og skatteregnskaber.
Jeg vil anbefale dig at betale en bogholder (der findes flere af dem blandt Amino brugerne) for at komme i gang og hjælpe med at bogføre de første bilag. Desuden vil det være en god idé at lade vedkommende klare din moms og skatteregnskaber.
Hvis du gør det selv kommer du sikkert til at køre sur i det og kommer af med penge til Skat fordi du afleverer for sent
<

Desuden er der en masse regler du sikkert ikke selv kender som du nok kan udnytte til at betale knap så meget i Skat (fradrag for bogholder f.eks.).
Claus