Jeg er igang med selvangivelsen (i sidste øjeblik...) og vil beskattes efter virksomhedsordningen. Jeg har ikke i tide været klar over, at jeg nok skulle have hjælp af en revisor til punkterne på selvangivelsen, men nu bakser jeg altså selv med det. Hvis nogen har forstand på denne vil jeg sætte stor pris på hjælp - evt betaler jeg mig meget gerne ud af det. Min virksomhed blev startet i 2005 - og jeg har ikke selv indskudt nogen penge i virksomheden (tror måske dette har betydning for kapitalafkast?). Efter lang tids søgning er dette mine gæt til rubrikkerne 148-152: 148: ved ikke 149: mit overskud som taget i mit bogføringsprogram minus private hævninger, hvor private hævninger er det jeg har overført til privat konto plus betalt b-skat (men hvad hvis jeg har overført mere til privat konto end jeg har betalt b-skat af?). 150: gælder kun for negativ egenkapital, og da jeg har positiv (overskud i virksomheden) anfører jeg nul. 151: gælder kun hvis jeg har trukket mere ud af virksomheden end mit overskud i år - og jeg altså har været nødsaget til at hæve noget af tidligere års overskud. Det har jeg ikke, så her anfører jeg nul. 152: ved ikke På forhånd tak for evt. uddybende forklaringer! mvh. Philip |
Hej Philip
Ring til SKAT på 72 22 18 18 og få en forklaring.