Hej, jeg er ved at bygge en server (nyopstartet softwarefirma), og vil i den forbindelse høre om erfaringer eller gode råd med at bygge den. Jeg har besluttet mig til et Intel Server board 5000, med plads til 2 CPU'er (socket 771) og 6 RAM-klodser, 6 SATA-porte CPU : Intel Quad-core Xeon RAM : 12 GB HD : 2 stk. SATA-300 diske (300GB hver) Så langt, så godt, men desværre er jeg blevet lidt forvirret mht.hvad jeg skal vælge af rack-chassier og PSU'er - kan jeg nøjes med 1U ? Hvor kan man købe et, der passer til ovennævnte MB ? Og hvad med PSU ? Hvordan finder man ud af, hvilken, der er den rigtige - og ikke til "en halv million" ? Gode råd modtages med glæde, og evt. brugt udstyr e.l. købes gerne Med venlige hilsener, Søren |
Selvbygger-server - hjælp til at sammensætte
|
Du er ved at smide en masse penge ud af vinduet :) |
Kan det overhovedet betale sig at bygge selv, i stedet for f.eks. at købe en maskine hos DELL eller HP? - Med 3 års onsite service osv.. |
Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.
Ja det er en ting, en anden ting er at jeg tillader mig at tvivle på at du i det hele taget har behov for så stor en "server". |
Ja, det kan betale sig - HP og Dell tager ågerpris for RAM til servere (og en server med 2GB RAM kommer jeg ikke langt med) - og ja, jeg har brug for så "stor" en server - det er til at køre VMWare ESX |
Hvis du har råd til VMWare ESX så har du også råd til noget ordentlig underliggende hardware! Og jeg tillader mig stadig at tvivle på dit behov som nystartet! |
Øh, Mikkel, jeg HAR allerede licensen til ESX og øvrig software (lovligt ;-) Desuden var det ikke det mit spørgsmål gik ud på .... mvh. Søren |
Helt enig, hvis du blot kigger på deres listepriser. Hvis du får en fornuftig sælger i røret hos f.eks. DELL er de til at snakke med i forhold til normale priser på ram og harddiske. De kan forøvrigt også sælge dig VMware ESX licenserne hvis det er du vil have det hele samlet.
|
Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.
Det at du siger sådan får mig blot til at tvivle endnu mere! Du kan på ingen måde spec'e en server uden også at tage hensyn til hvad serveren faktisk skal køre. Jeg har VMware kørende på Pentium 3 maskiner hvor det uden problemer opfylder de behov jeg har ... jeg har det også kørende på væsentligt stører maskiner ... men jeg kunne aldrig finde på at køre det på hjemmelavede bambus servere. Du spurgte selv om råd ... jeg kan ikke gøre for du ikke kan lide svaret. Se iøvrigt hvad Anders skrev til dig !
|