Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forretningsudvikling og sprogbrug.

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har fulgt Amino - debatten nu i nogen tid - bliver oversvømmet med mails derom - Det er IKKE en værdig sprogbrug der anvendes når betænkes, at denne portal´s "kunder" er "Iværksættere" og således personer der er kommende/eller er ledere og som må forventes at skulle leve af deres forretning uanset om det så er det ene eller det andet koncept der er tale om.

Jeg havde en forventnig til at man kunne føre en fornuftig dialog her i Amino - men det sker således ikke !
Må jeg minde alle om nedenstående vision:

Tonen i debatten er rar, hjælpsom og afslappet og det er fordi der kun er plads til positive folk. Så er du iværksætter, rådgiver eller blot nysgerrig, så er du mere end velkommen, så længe du kommer med en god ånd.

Hilsen Networker

JOMA Company  

ing. john sommer-HD-IØ

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 19:48
Hej John,

Jeg kan kun give dig ret i, at tonen i MLM debatten ikke er som man kunne ønske.

Men heldigvis finder mudderkastningen kun sted i MLM debatten (stort set), hvilket man sikkert kunne drage nogle interessante konklusioner ud af. Men det vil jeg undlade

mvh Carsten
Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Fra  joma company Skrevet kl. 19:58
Hi Carsten !

ja - men det undre at folk "oker" at overbevise hinanden - og så med det sprog - jeg kan ikke forstå hvorfor dette område skal "behandles" således der der jo også her seriøse udbydere - selv arbejder jeg med udgangspunkt i markedet og det er interessant idet man her anvender de samme "salgs" metoder som i alle andre erhvervssammenhænge - så hvorfor denne debat på dette niveau ?

jeg er sikker på at også denne lidt lettere vej til egen virksomhed vil slå igennem på langt flere niveauer - når men først når der "kommer" seriøse leder på denne virksomhedsform.

Hilsen john  sommer    

mvh john sommer

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 13:51
Tonen i MLM debatter har altid været dårlig, både på amino og alle andre steder.

Hvem det bærer skylden skal jeg ikke gøre mig klog på, men jeg tror ofte det sker fordi der opstår hæftige debatter.

Efter min mening er det fordi jeg meget sjællendt ser en ny tråd i MLM debatten der ikke prøver på at sælge et eller andet, andre steder på amino debatteres alt mellem himmel og jord, og her ses det langt mere sjællendt at man prøver på at overbevise om det man sælger er super godt at man simpelthen bliver nød til at købe det PLUS lige at blive forhandler, for så går der ikke mange sekunder før man bliver multi millionær.

Det er naturligvis overdrevet, men det er, set fra mit synspunkt, sådan jeg oplever mange tråde her på amino i MLM debatten.

Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 13:26
At MLM debatten ofte er negativt ladet, er der sikkert mange der undrer sig over. Men jeg vil nu mene, at det er en naturlig ting, at især MLM har dette præg og dette ligger mange ting til grunde for.

Først og fremmest har MLM i Danmark fået en sen og meget dårlig opstart. - De få reelle MLM firmaer der som de første bevægede sig ind i DK blev jo rendt over ende af en skare af pyramidespil, anpartssvindeler og andre "smarte investeringer" der i samme tidsrum indtog Danmark. - På daværende tidspunkt var der ingen lovgivning på området og man kan med rette sige, at pyramidespillene allerede dér havde deres storhedstid. Med tiden er der selvfølgelig kommet en reel og fungerende lovgivning på området, som gør det muligt at straffe den slags svindelnumre. - Men dette skete først under og efter, at en masse danskere mistede meget markante summer penge.

Desværre har dette gjort os danskere mere skeptiske på området (hvilket jo kun er naturligt og fornuftigt). - Men bagsiden af denne skepsis er, at Danmark stadig halter på dette meget relevante og markante marked. - Et land som Danmark der Internationalt er SÅ meget med oppe i fronten burde også søge, at være blandt de førende indenfor denne form for markedsføring.

Langt de fleste MLM firmaer, som vi ser i dag er oftest helt reelle firmaer - og de er underlagt samme risiko for konkurs som alle andre firmaer vel at mærke. Antallet af pyramidespil der fungerer på den måde som vi "kender/definerer" det på, er faktisk ganske små vil jeg mene. Men til gengæld er især internettet bombarderet med alskins smarte fisuser, svindelnumre og andet, som egentlig falder ind i kategorien af Internetbaserede pyramidespil der ofte bliver forceret af et såkaldt hype og der er bare mange af dem.

I al beskedenhed vil jeg mene, at pyramidespilsteorierne i disse dage bør rettes dén vej og ikke imod reele MLM firmaer - selvom man måske ikke bryder sig om marketingsformen.

Set med et større perspektiv er der behov for, at flere "seriøse" danskere tager sig tid og energi til at forstå dette marked. Men for at forstå dette marked, er man nød til at give slip på datidens kvaler og se ud over fordomme og bedrevidenhed fra folk der ikke burde udtale sig på området. - MLM er bestemt noget der kan konkretiseres og det er noget som både for- og imod parterne tenderer at glemme. - På et forum som Amino, hvor en stor del af kritikken lægges af ganske dygtige og kompetente forretningsfolk, kan det godt overraske mig at se så meget mangel konkret indsigt i en branche indenfor handel (der burde ligge nede af samme boldgade).

Uanset om der er tale om traditionel forretning, internet forretning eller MLM forretning - så er der tale om at få et produkt fra A til B.

Variationerne ligger i den handelskanal firmaet har valgt og udover dette, så er der med en MLM forretning tale om et helt almindeligt firma, der ligesom alle andre firmaer ønsker en markedsandel.

I MLM er der tale om, at kunder såvel som selvstændige kan opnå en royalty på en del af den produktomsætning, som finder sted på baggrund af et givent arbejde. - Der er ikke noget pyramidehalløj, intet hokus pokus og intet bliv-rig-hurtigt-og-nemt; det er simpel matematik og logik der baner vejen for forståelsen af;: hvad MLM egentlig er.

Alle aspekter der roterer omkring selve håndteringen af forretningen som f.eks. Benyttelse og deltagelse af div. møder/træninger, anvendte indgangsvinkler, benyttede værktøjer, brug af materialer, teambuilding, motivering, sparring, incitament, salgstaler etc. etc. etc... - er blot sekundære aspekter til det konkrete. Men det er disse sekundære petisser som f
Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Fra  joma company Skrevet kl. 22:38
Det er tankevækkende få der har givet udtryk for deres synspunkt på dette indlæg. Vi savner i dette land flere der tør at drømme deres ønsker og vision ud i livet - det er forståeligt når betænkes, at risikoen for stor gæld hænger på vovehalsene men - også tankevækkende at der her i Iværksætterforum er så mange der "Hakker" på hinanden når der iværksættes forskellige modeller for at komme igamg - der er altså mange muligheder i business - men det kræver sit mod.

JOMA Company - john sommer

- Ps ovenstående er under udvilkling

All the best to your and your´s

mvh john sommer

Tilmeldt 21. Apr 06
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 11:27
Hej John

Du har ret - mange flere burde give deres mening til kende. Der er jo mange som kigger indenfor i MLM afdelingen her på Amino. Så interessen er jo åbenbart til stede.

Man kan jo stille sig selv spørgsmålet - hvad leder de efter når de søger på emnet/kigger forbi? Er det ren nysgerrighed? Leder de efter en mulighed? Søger de generel viden? Er det - trods de mange udfald imod påstanden - det store potentiale i forretningsformen som trækker? Er det networkere "som fisker" efter nye folk? Hvem er det??

Personligt tror jeg at mange kigger forbi fordi der i forretningsformen ligger et stort potentiale. Og er der en ting som kan skabe opmærksomhed, ja, så er det penge! Og mange penge skaber naturligvis mere opmærksomhed.

Dermed er vi så tilbage til et gennemgående tema her på siden - muligheden for at tjene penge. En mulighed som konceptet har vist igennem tiderne til fulde eksisterer. På godt og ondt - der vil altid være gode eksempler, ligesom der naturligvis også er dårlige. Men konceptet fungerer og det er som udgangspunkt lovligt. Dvs. måden at organisere et distributionsnetværk på og aflønningen heraf. En diskusion om dette synes - efter min bedste overbevisning - ganske overflødig.

Langt mere interessant er det hvordan MLM passer ind i Danmark - hvordan ser vi danskere på denne forretningsform? Personligt tror jeg at den passer fantastisk til os. Tanken om penge, frihed og fleksibilitet - tid til familien og tryghed - appelerer til os. Ligesom den appelerer til folk verden over. Vi er ikke forskellige når det drejer sig om penge, frihed og et godt liv. Der hvor vi måske har et lille brist - i forhold til at komme derhen - er i vores mentalitet, uddannelse og opdragelse. Dvs. den måde vi selv ser verden på - formet igennem vores opvækst, uddannelse og miljø. Og den er vi - generelt set - ikke for god til at forandre. Og en entre i MLM kræver - for langt de fleste - et opgør med gamle vaner.

Et eksempel: en vældig sød dame i min organisation ønskede at komme til at leve af MLM, så hun ikke behøvedes at møde hver dag på kontoret, men kunne sidde i deres sommerhus sammen med børnebørnene og hjælpe hendes downline, snakke med folk og bygge et sundt netværk op. For de fleste en skøn drøm. Men hvad de fleste ikke kender er prisen - for hende var det bl.a. at sortere i hendes omgangskreds. Hvad kun de færreste er klar over, så kan negative folk du jævnligt "hænger ud med" påvirke dig i en sådan grad at du aldrig når dine drømmemål. Men du må jo spørge dig selv - vil jeg nå mit mål? Er drømmen stærk nok? Eller vil jeg blive hvor jeg er? For hende var drømmen alligevel ikke stærk nok - ej heller styrken til at gøre det. Og ja - det kan da være skræmmende at kigge ud i det uvise.... Men der er altid en pris. Og det er her jeg ser en af de største udfordringer for os som gerne vil bygge store forretninger indenfor MLM. Nemlig at være gode til at transformere mental styrke og indsigt ud over kanten og ned i vores organisation. At udstråle (og indeholde) den viden, styrke og tillid det kræver, at føre folk til deres drømmemål. For folk skal føres - hvis de allerede kendte vejen til deres mål så var de jo for længst kommet derhen! Og det at blive ført kræver naturligvis 100% tillid. Så ikke overraskende peger en del af "start vanskelighederne" tilbage på os selv. Vi skal blive bedre til at formidle denne "tillid". For med tilliden kan man nedbryde barrieren om det uvise.

OG SÅ SKAL MAN LEVE OP TIL TILLIDEN!!!!

I erhverslivet hedder det vist lederskab - det gør det også i MLM. Lederskab er vejen til succes. Har man ikke evnerne må man starte med at bygge sig selv op - via personlighedsudvikling.

Og så er der selvfølgelig produktet - der skal, som med alle andre forretninger, være et godt produkt som appelerer til markedet. Prismæssigt og kva
Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Fra  joma company Skrevet kl. 12:26
Hi Martin !

- havde lige opdaget en fejl jeg nu har rettet !!
hilsen john

ja - der er "sælgere" alle vegne men her i Amino er der vel ingen - der forsøger at få noget business ud af at deltage eller hvad ?
Du har ca. 3 indlæg/dag i snit og mange af disse er interessante for mig bla. og nok også for mange andre kunne jeg tro. Jeg har ved anden lejlighed spurgt "Viceværtern - Maritn" - om hvad e-trade erfaringern som han beskriver i sit nyhedsbrev har givet i omsætningstilvækst - som fremgår andet steds er hans svar at han ikke her erfaringen når e-trade sker via i sammenhæng med Network Marketing.

Underligt - for her er tale om produkter som ses markedsført mange steder via e-trade. Så måske du har erfaring med virksomheder der har suppleret deres slagsorganisation med e-trade - du kunne lyde som en leverandør deraf er du det ?

- hvis ja kan du måske hjælpe mig med dette projekt ?

Men forud for investering deri ville jeg sætte ¨pris på om der findes oplysninger fra andre der kandanne grundlag for anvendelsen til produktmarkedsføring.

Jeg har "fusket" lidt med en hjemmeside min allerførst - på denne måde søger jeg at komme ud med mit budskab der IKKE har noget med produkter, at gøre men alene handler om Iværksætter muligheder og valg af virksomhed når man overvejer at gå ind i Network Marketing.

Den er ikke "avanceret er UDEN reklamer og POP-UP´s den er fra john og marianne til de der overvejer.

Men vore produkter skal markedsføres - og det kunne jeg bla. forestille mig kunne ske med e-trade som sup. til øvrigt markedsføringsarbejde.

linket til min beta-version er her:

Prøv at se det der er udviklet - ikke helt færdig pt. - Hvad vil du foreslå jeg gør for at få den i en version der er mere look-like - og hvad koster det ?

Ville det ikke være muligt at koble e-trade sammen med hjemmsiden ?

Tak for dit svar og på forhånd tak for hjælpen !

ing.john sommer-HD-IØ

mvh john sommer

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Fra  joma company Skrevet kl. 12:35
Hi Brian !

Tak for dit gode indlæg - ja udviklingen er der den kan ej stoppes - flere kommer til og branchen vil blive bemandet med kvalificerede personer der vil bidrage til en mere seriøs branche der vil blive respekt omkring.

Har du erfaring med e-trade som markedsføringsværktøj - jeg har andetsteds efterlyst - svar men selv "Viceværten-Martin" der omtaler e-trade effekten i sit nyhedsbrev har ikke erfaring - når e-trade er i sammenhæng med NetWork Marketing !!

Underligt - mange virksomheder markedsfører deres produkter via dette middel som sup. til salgsorganisationen.

Men ved du om der er konkrete eks. på at e-trade er investeringen vær ?

selv har jeg udviklet en beta-version af hjemmeside min første - ikke noget særligt men hvis du ser den ville jeg meget gerne høre dine kommentarer !

Du finder den her:

http://home1.stofanet.dk/joma-company/

Hilsen ing.john sommer-HD_IØ

mvh john sommer

Tilmeldt 21. Apr 06
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 13:13
Hej John

Vedrørende e-trade, så afhænger det vel meget af hvilket type produkt du sælger - hvilket du er meget tilbageholdende med at fortælle.

Personligt ser jeg frem til at mit firma - dvs. dem som jeg har valgt at engagere mig med - Nikken - kommer med noget hjemmesideværk. Altså at jeg kan guide mine kunder til nettet, hvor de så selv kan bestille de varer de ønsker sig hos Nikken men i min forretning (og med de familie- og vennerabatter som jeg nu synes de skal have). Men om det er det du kalder e-trade ved jeg jo ikke. Jeg selv tror ikke så meget på den kanal som jeg tror på personlig kontakt.

Omkring din hjemmeside, så virker den meget tung, men med masser af klichéer indenfor MLM. Min holdning er klar -  enten skal du sælge "pengene" og så gøre det 100% uden overhovedet at nævne dit produkt eller også skal du fortælle mere om hvad det er du har indenfor sundhed og velvære som gør at netop din mulighed er den folk skal vælge. Jeg synes du prøver begge dele - og så bliver det en af de sidder som (tror jeg) folk løber skrigende væk fra, fordi den ikke helt skaber den tillid som jeg føler er så vigtig.

Og så er jeg da nysgerrig - hvad er det du/I arbejder med? Hvad sælger I?

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)