Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PayPal og regnskab

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg har et enkeltmandsfirma hvor jeg bland andet sælger elektroniske varer online. Jeg bruger "PayPal business account" til selv at betale udenlandske ydelser/varer, og til at blive betalt for varer jeg sælger.

Hvis jeg nu har solgt en vare for $10 hvordan skal det beløb bogføres? Skal jeg overføre det beløb fra PayPal til mit firma konto i min dansk bank med det samme, eller kan jeg gøre det en gang om måneden for alle varer jeg har solgt (altså et samlet beløb)? Eller kan PayPal fungere som et andet firma konto? Hvordan ta' man højde for kurs ændringer i den amerikanske valuta hvis man bruger PayPal?

På forhånd tak,

David

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:05

Hej!

Du skal bruge Pay-pal som en ganske almindelig bankkonto.

Jeg ville kursregulere til faktisk kurs ved overførsel, og så ultimo året til ultimo-kursen

til årsrapporten.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:12

Hej David,

Jeg benytter også Paypal på mine elektroniske ydelser, og ved hvert salg får jeg bogført salget, samt udarbejdet en faktura i mit bogføringsprogram. Såfremt, salget er i udenlandsk valuta, så benyt Paypals omregningskurs. Du kan se din totale "balance" hos Paypal i øverste venstre hjørne i din lokale valuta. Her kan du ligeledes se alle de forskellige valuta som du har afregnet i, og en total opgørelse i din lokale valuta.

Jeg opgører min konto hos paypal et par gange om måneden, det fungerer fint for mig.

Se Paypals udtalelse om emnet:

"Funds are held in the currency of your home country. When you withdraw or deposit money to a local bank account, it will be done in your home country currency.

You can maintain balances in currencies other than that of your home country, but when withdrawing from your PayPal account, your money will be
withdrawn to you in your home country currency."

Håber det hjalp,

Hilsener,

Haydar

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:25

Ja...kan da gøres som Haydar skriver.

Realiserede kursafvigelser ville jeg bogføre, dog ikke urealiserede lige bortset ved årsskiftet!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)