Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"Gratis"?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Det her er simpelthen bondefangeri der vil noget: http://www.facebook.com/group.php?gid=48451788940

I betingelserne står der nemlig at man binder sig til at modtage mails og reklame materiale til enhver tid og at de forbeholder sig ret til at bruge oplysninger som de vil.

Og man kan ikke vælge det fra - så i min verden er disse biograf billetter absolut ikke gratis!!!

Er det overhovedet lovligt??

Mette

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 18:31

Ja det er gratis, idet du ikke skal betale noget.

Og det med mails, jooh, altså du tilmelder dig jo selv det? - det jo ikke hjemmesiden der tilmelder dig det, det hvis du selv deltager i en konkurrence eller lign.

Og ja, det er lovligt.

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 793
Fra  SurfMania Skrevet kl. 18:39

Sådan er det jo på mange sider. Fx i Facebooks betingelser står der, at man giver dem rettigheder til alle de billeder, man lægger op, samt sine personlige oplysninger - eller dvs. dem man nu vælger at notere under sin profil.

Samme skabelon ser man med sider med spørgeskemaer, konkurrencer m.m. Det hele handler selvfølgelig om at tjene penge, og der er ikke meget i dagens Danmark, som er gratis uden at skulle opgive noget som helst.

Fra Harboøre
Tilmeldt 10. Oct 07
Indlæg ialt: 941
Skrevet kl. 18:43

Det er jo gratis for brugeren, idet pointene optjens.
man kan så selv vælge om man ønsker at købe fx blade de giver selvfølgelig ekstra point osv.
Ja så i princippet er det jo gratis :).
Så længe man bare benytter de annoncer som er gratis, ja så er det gratis :D.

Jeg vil ikke kalde det bonde fangeri, så er der sku meget der er bonde fangeri.

Nå ja, hver sin holdning :)

Billig Tanktop helt ned til 66 kr. pr stk! med gratis fragt! det billigt!

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 19:22

MetteSkagen:

Det her er simpelthen bondefangeri der vil noget: http://www.facebook.com/group.php?gid=48451788940

I betingelserne står der nemlig at man binder sig til at modtage mails og reklame materiale til enhver tid og at de forbeholder sig ret til at bruge oplysninger som de vil.

Og man kan ikke vælge det fra - så i min verden er disse biograf billetter absolut ikke gratis!!!

Mette

Jeg er nu enig med dig!
Min datter (12 år) meldte sig til noget lign. på nettet/facebook, her var det bare gratis gavekort til en bestemt kæde man kunne få.. Hun har plejer ellers at være rigtig god til  ikke at hoppe i den slags fælder og har fået instrukser om på hvilke spørgsmål/type sider hun må og ikke må skrive sin mailadresse og er hun i tvivl spørger hun altid mig. Men her var betingelserne så godt skjult og skrevet i så svært et sprog, at for hende så det ud som om, at der ikke var nogen fare på færde.

Og har hun fået et gavekort? Nej.. men til gengæld har vi mailboksen fyldt med spam konstant og pudsigt nok har reklamerne på vores skærm ofte noget med samme type produkter at gøre! Træls at de i det mindste ikke kan skrive betingelserne på en måde så alle kan finde dem og forstå dem.

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 20:26

Jakodan:

MetteSkagen:

Mette

Jeg er nu enig med dig!
Min datter (12 år) meldte sig til noget lign. på nettet/facebook, her var det bare gratis gavekort til en bestemt kæde man kunne få.. Hun har plejer ellers at være rigtig god til  ikke at hoppe i den slags fælder og har fået instrukser om på hvilke spørgsmål/type sider hun må og ikke må skrive sin mailadresse og er hun i tvivl spørger hun altid mig. Men her var betingelserne så godt skjult og skrevet i så svært et sprog, at for hende så det ud som om, at der ikke var nogen fare på færde.

Og har hun fået et gavekort? Nej.. men til gengæld har vi mailboksen fyldt med spam konstant og pudsigt nok har reklamerne på vores skærm ofte noget med samme type produkter at gøre! Træls at de i det mindste ikke kan skrive betingelserne på en måde så alle kan finde dem og forstå dem.

Havde de det, havde de jo ikke tjent de penge på din datter,

Jeg tror næsten alt her i Danmark, handler om at tjene penge ;)

Fra Harboøre
Tilmeldt 10. Oct 07
Indlæg ialt: 941
Skrevet kl. 22:23

Hehe jeg har det også bedst med selv at skrive mine tekster på Dansk, men så kommer problemet bare hvis du nu får en elelr anden sag på nakken og det så ikke er en advokat som har husket det hele så er du sådan færdig done :D.

Men jeg kan godt følge dig, jeg vil også gerne have det i pap :).

Men altså princippet med at du kan få noget gratis synes jeg faktisk er meget fine :). du kan jo selv vælge hvad du tilmelder dig og læser man ikke betingelserne, og der står som regl når du tilmelder dig her sig du ja tak til at få nyhedsbreve fra vores sponsorer :D som de kalder det, det er nok en fed løgn :D whatever.

Billig Tanktop helt ned til 66 kr. pr stk! med gratis fragt! det billigt!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)