Heisan alle. Jeg har de sidste 3 år lavet hjemmesider som en hobby ting ved siden af mit studie som bioanalytiker. Det er så vokset langsomt i takt med jeg er blevet bedre, men i januar ramte en ny forretningside mig. Jeg gik straks igang med at skrive det ned hvad min hjerne prøvede at fortælle mig der skulle være, og 2 måneder efter havde jeg udkastet til mit nye fitness software. Jeg snakkede med en iværksætter rådgiver fra Århus, som syntes min ide var rigtig god, og klart skulle fortsætte med den. Sådan har tiden set ud siden ideen kom: - Fitness center udspurgt om ønske at anskaffe softwaren: Interressen var stor. - Ideen blev registreret ved en Notar service i Århus, og officel stemplet som min ide. - Selve programmet bliver lavet i USA, forventet version 1.0 klar til August. - 1. fitness center går med til at blive test center for produktet. - Maskine til opstilling i fitness center indkøbt og konfiguret. - Logo og design udført. Det jeg så har af planer, når jeg har softwaren er: - Testning af softwaren live. - Udvikling af salgsmateriale (men hvad?) - Kontakt til ikke-kæde fitnessklubber - Kontakt til kæde-fitness klubber. Mit spørgsmål ligger så i: Har jeg grebet det rigtigt an? Hvordan promovere jeg mit produkt bedst.? Andre vigtige ting jeg har glemt i min iver? |
Jeg synes jeg kan huske du lagde en tråd om dette, da du havde softwaren i støbeskeen.. tillykke med fremgangen.
Det er sgu svært at komme med inputs uden det helt forkromede overblik, men jeg kan fornemme at du gerne vil en masse - uden helt selv at have dit produkt mellem fingrene endnu. For ikke at begå fejltagelser, eller sælge noget som ikke lever om til det du lover på forkant... så prøv at hold fokus på den fitnesskontakt du allerede har (og som jeg formoder er frivillig testkanin).
Det er sgu svært at komme med inputs uden det helt forkromede overblik, men jeg kan fornemme at du gerne vil en masse - uden helt selv at have dit produkt mellem fingrene endnu. For ikke at begå fejltagelser, eller sælge noget som ikke lever om til det du lover på forkant... så prøv at hold fokus på den fitnesskontakt du allerede har (og som jeg formoder er frivillig testkanin).
Det er meget smukt at forestille sig at få stablet et møde på benene med en stor kæde, men hvis du endnu ikke har noget HELT konkret... så er det for ærgeligt at forlade mødet, og have givet dem indtryk af at produktet ikke er gennemarbejdet og -testet...
Så siger de "du hører fra os"... og så skal du alligevel stable et nyt møde på benene når du måneder senere er helt klar.
salgstaler og salgsmateriale etc. hører til i din fase 2. Du skal først igennem 1. fase, for det skal være soleklart i salgsmaterialet hvad du sælger... Eksempelvis vil et billede af det isenkræm fitnesscenteret skal have stående være et must i dit salgsmateriale.. og siden du ikke har det endnu, så er det skønne spildte kræfter at pusle med salgsmateriale.
råd herfra:
Hold fokus på det fundament du skal støbe... Hvis det bliver veludført så bygger huset sig selv.. 7-9-13
Så siger de "du hører fra os"... og så skal du alligevel stable et nyt møde på benene når du måneder senere er helt klar.
salgstaler og salgsmateriale etc. hører til i din fase 2. Du skal først igennem 1. fase, for det skal være soleklart i salgsmaterialet hvad du sælger... Eksempelvis vil et billede af det isenkræm fitnesscenteret skal have stående være et must i dit salgsmateriale.. og siden du ikke har det endnu, så er det skønne spildte kræfter at pusle med salgsmateriale.
råd herfra:
Hold fokus på det fundament du skal støbe... Hvis det bliver veludført så bygger huset sig selv.. 7-9-13