Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan tjener de penge?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 00:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej ja kom lige til at tænke på hvordan www.download.com tjener penge?
- er det kun med reklamer?
- eller er det også pr. download og i så fald hvor meget tænker i?

Mvh Emil Jensen

Tilmeldt 26. Nov 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 00:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil skyde på at det er mest reklamer. Derudover har de "Featured downloads" der som regel er demoer eller sharewareprogrammer. De tror jeg også udgiverne betaler en god sjat for.

Og så er de jo ejet af CNET.com. En ret stor pengetank når det nu skal være. Og CNET er igen en del af CBS der har sites som blandt andet shopper.com, zdnet.com, mp3.com, search.com, last.fm (ja, musiktjenesten), Techrepublic og utallige nyhedssites der uden tvivl trækker flere besøgende end du kan drømme dig til. På deres side (http://www.cnetnetworks.com/company/) står der at de har 145.000.000 unikke besøgende hver måned. Og mange mange flere sidevisninger. Du er een unik besøgende lige nu på animo.dk. men hvor mange sider har du klikket dig igennem i dag? ;)

En uvidenskabelig beregning:

145.000.000 unikke besøgende om måneden = 4.833.333 unikke besøgene om dagen.
4.833.333 unikke besøgende gange 5 sidevisninger i snit per styk = 24.166.665 sidevisninger om dagen.
24.166.665 sidevisninger med 2% clickrate på reklamer af måske 3kr stykket i snit = 483.333kr om dagen. Eller lige under 15 millioner om måneden. og det er ret lavt sat, idér de selv ejer hele værdikæden i reklame-serveringen.

Så kort fortalt, jeg tror ikke de har problemer med at lave penge :)

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)