Et input fra en kvinde. Jeres side er ekstrem maskulin.. Sort, mursten, dyster, masser af teknik og gejl... Er det kun mænd, der har lavet den..
Hvis jeres kunder og målgruppe også er det, er det jo fint. Hvis I også skal have fåt i os kvinder, må i nok tone det meget maskuline ned....
Jeg er i hvert tilfælde hurtigt videre..
Chek nogle superfeminine sider ud og find måske en vej midt i mellem.. Den mest tøsede jeg kan kommei tanke om er www.fluffbabes.com, pas på det er virkelig et kvindeunivers, men kan måske give jer en fonemmelse af den følelse jeg får, når jeg åbner jeres side..
Jeg er helt enig med Lone i, at siden er meget henvendt til mænd pga. brugen af sort/mørke farver. Læste for et par år om en engelsk undersøgelse, der havde vist at mørke/sorte sitedesigns virkede positivt på mænd og negativt på kvinder, mens designs i lyse farver både virkede positivt på mænd og kvinder. Det giver jo stof til eftertanke. Men der er selvfølgelig ingen regel uden undtagelse.
Mange tak for dit feminine intryk. Som jeg skrev tidligere har siden været lysere, men vi var nød til at gøre den mere mørk for at men kunne læse hvad der står. I den process gik den endnu mere over i den maskuline verden.
Vi ville helst beholde de mørke/sorte baggrunde for at fremhæve farverne på vores produkter Men jeg har prøvet at kigge på hvad vi hurtigt kunne gøre, for at holde på jeg kvinder.
Vi skifter nok også nogle af baggrundene ud med andre teksture, den der er brugt nu er nogle vi hurtigt kunne finde i arkivet. Vi tager gerne mod forslag til motiver
Ud over det har vi lavet en del ændringer:
Nyheds delen er fjernet fra forsiden og skiftet ud med produkter for at gøre det mere klart hvad det er vi laver.
Flashen på tekstsiderne er lavet om til hvad vi originalt havde planlag, og er derfor ikke så hakkede i kanterne længere (nu er det kun inde i billedet der pixellere).
Der bliver vist tilfældige produkter på flere af siderne hvor der tidligere har været store tomrum. Er det blevet for meget med produkter over det hele
Jeg ved godt at det er en trend der breder sig lidt i øjeblikket på visse sites, men jeg synes det er en sær tendens: Hvorfor skal blokken med logo, tidligere opgaver osv. gå længere ud end resten af siden? Jeg ser det bare som et stort kors = ikke smukt :)..
Jeg kan faktisk bedre lide jeres billede-menu på denne side: http://www.omega-web.dk/referenceinfo.aspx?refID=18 .. der hvor den kører i ring :) Højst sandsynligvis fordi jeg bedre kan se hvad der er på hver blok..
Når jeg klikker på jeres logo fra en tilfældig side, vil jeg gerne tilbage til forsiden.. det kommer jeg ikke i dag :)
Nu har jeg set siden igennem, og der er nogle ting som mig ikke forstå :) I bruger flash til en side som indeholder nogle få elementer som Menu, Karusel, osv. Med al respekt for programmøren så findes der altså ajax / jquery scripts som gør dette en helt del bedre. Hvis man skal bruge flash og det er det der er en force, så tror jeg at i skal kigge lidt på evt. 2advanced.com for at hente noget inspiration.
En anden ting som jeg ikke er så vild med, er at i bruger headeren til hente input fra karusel, billeder mm. Dette gør det for "mig" til en rodet affære. Og for at gøre det endnu værre så er der ikke nogen tilbage knap til fronsiden.
Jeg syntes at jeres side er fin, men hvis det er flash i skal sælges på så ville jeg nok kigge lidt efter inspiration og se hvad der er oppe for tiden.