Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Emballage og fragtspørgsmål

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa..

Jeg har brug for hjælp.

Jeg står og skal til at udskippe en stor sending udstyr og skal have fundet det sted hvor jeg kan bestille Europaller med en papkasse ovenpå op i to metershøjde, må godt være 2x1 meter højde også.
Jeg skal have nok til at kunne fylde en 20 eller 40 fods container.

Andet problem, hvis man ikke har en rampe tilkoblet ved virksomheden, hvordan kan vi så få læsset sådanne en tingest?

tingesten skal sendes med skib er der noget jeg skal være opmærksom på.

vh
Brian

Fra Lystrup
Tilmeldt 1. Nov 05
Indlæg ialt: 614
Fra  wilhelmsen.tv Skrevet kl. 14:11
hej brian

Så kommer fragtmanden op i mig.

Paller med papkasser på, kan blandt andet købes hos www.stok.dk

Hvor skal dine ting hen, hvis de skal uden for et eu land må du ikke stable dem på alm paller, da de skal være special lavet til transport uden for eu ( noget med skadedyr, bakterier m.m ) .. spørg stok, de ved hvad de snakker om..

Har du mulighed for at have sådan container stående på en parkeringsplads eller lign, så kan du leje ramper som passer til containeren hos f.eks. titancontainer.com  , ring til dem, de har gode tilbud 70231718 spørg efter birgitte madsen..

Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 146
Skrevet kl. 16:58
Hej Brian

Container: Du kan få leveret containeren på besima - dvs. den hejses ned på jorden. Det er vist lidt dyrere at få kørt på en bil som kan dette, men måske det er det værd. Dog skal du have grej så du kan køre pll ind i containeren over containerens kant.

Papkassen. Sådan nogle fyre m/ eur-mål og højde på ca. 140 cm bruger vi mange af. Jeg tror de koster 80-90 kroner stk. Hvis du er interesseret vil jeg godt finde ud af hvor de kommer fra. Mig bekendt er Stok et lidt halvdyrt bekendskab når man skal bruge mindre mængder. Men sådan er det selvfølgelig med mange ting.

MvH/

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 17:02
Ja tak, det ville være rart.
Du skulle vel ikke vide hvor mange paller der kan stå en i en 40 fods container ??

vh
Brian Knudsen

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12863
Skrevet kl. 22:21

Hejsa

Min erfaring er at stok er for dyre i forhold til andre leverndører af emballage.

Her er nogle nogle ting der er vigtige at huske på.

Er der tale om farligt gods ?

Kan udstyret tåle hård håndtering og vibrationer igennem lang tid?

Skal du tegne forsikring? hvad dækker den ( er det udvidede danske betingelser)?

En meget vigtigt ting at tænke på er fugt.

Da transporttiden ofte er lang i en container er fugt faktisk et stor problem for meget udstyr.

Brug evt. barrierefolie samt tørremiddel ved emballering.

Ligeledes skal du være opmærksom på om den bølgepap der bruges i kasserne kan modstod

høj luftfugtighed i og udenfor containeren (alt afhængig af land).

Mange lande kræver at emballagetræ er varmebehandlet (spørg hos plantedirektoratet)

Hilsen

Ravn

Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 146
Skrevet kl. 09:23
Hej Brian

Søren Berggren & Co, Vejle er der vi køber disse papcontainere. De jeg kender til er blot alm bølgepap til at stive en smule mere af med fremfor varerne bare fik en gang plastfolie.

Per hukommelse er eur pallers mål dårlige til container transport (12 stk/20'' cont). Jeg tror det kan gøres fiksere med andre paller, så bundmålene passer og pladsen optimeres.

Det må de garanteret kende til hos disse leverandører. Iøvrigt ganske rimelige betragtninger i indlæg ovenfor :-)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12863
Skrevet kl. 11:42

Helt korrekt euro paller passer meget dårligt til en container hvis man ønsker at

udnytte den optimalt. Hvis containerren skal udnyttes optimalt er det bedste at få lavet

specialkasser f.eks. i træ

Euro paller   120 X 80 cm

UK Paller    120 X 100 cm

Ravn

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)