Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Årsregnskab

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,


Ved godt jeg er lidt sent ude, men bedre sent end aldrig.

Jeg sidder og skal lave det famøse årsregnskab for 2005 og sveder lidt over alle de mange foreskellige forklaringer, der findes rundt omkring på nettet, til hvordan sådan et årsregnskab skal udarbejdes.

Jeg driver en enkeltmandsvirksomhed med ca. 100k i omsætning i 2005, jeg har nogle driftsomkostninger såsom telefon, internet og udstyr. Virksomheden beskæftiger sig med webudvikling, rådgivning og det løse, desuden er der betalt noget b-skat, men det er også det eneste, så der kræves vel ikke et kæmperegnskab for dette.

Alt overskudet er gået til/hævet af mig selv og jeg benytter ikke virksomhedordningen.

Jeg vil lige høre jer, om hvad det lige præcist er, jeg bør have med i mit årsregnskab? Jeg har læst mig til, at det kun bør være en resultatopgørelse og en balance med noter, men når jeg kigger på det regnskab som min revisor lavede for mig sidste år, fremgår resultatopgørelsen og balancen, dog uden noter, desuden er balancen ret tynd, det eneste der står, er hvor meget bankgæld der er, samt hvor meget merværdiafgift der skyldes pr. 1 januar, 2005 - er dette nok for et årsregnskab?

På forhånd tak.

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Bedre sent end aldrig, så ville jeg i dit tilfælde alligevel løbe hurtigt over til en revisor og få det regnskab færdigt - hvis du kan finde en, der har tid lige nu. Hvis ikke, vil jeg nok ansøge om udsætte af indlevering af selvangivelsen til revisoren har tid. Et eller andet sted er det så tåbeligt at haste det igennem og så gøre det selv med risiko for enten at gøre det forkert og/eller også at snyde sig selv.

Jeg ved at det ikke var det svar, du søgte, men du skal alligevel have det.

Hilsen Jakob

Fra Helsinge
Tilmeldt 12. Jul 05
Indlæg ialt: 199
Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Mikkel

 


Hvis du har lyst, og er hurtig, så kan jeg godt nå og hjælpe dig.


 


Hvis det har din interesse så er du velkommen til at sende en e-mail



Regnskab ud af huset www.accp.dk

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)