Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Adsense - Antal, sprog og indtjening...

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jul 08
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg vil lige høre, om der er nogen, som kan hjælpe mig med følgende:

1) Når man laver en adsense annonce, fremkommer en kode, som man sætter ind på sit site. Såfremt ens site er på flere sprog, hvad ville I så gøre (jeg vil kun have en google adsense annonce, på hver side/sprog):

a)  Sætte koden ind på samtlige sider (en side per sprog)?

b) Lave en ny kode til hvert sprog?

 

2) Jeg har valgt at køre med billede adsense annocer. Den første side (velkomstsiden), er på engelsk -derefter skal man vælge andre sprog. Jeg har lagt mærke til, at når jeg besøger siden, at annoncerne ofte på dansk. Er dette på grund af, at google kan se, at jeg besøger sitet fra en dansk ip adresse (dette vil isåfald være super smart)? Det skal tilføjes, at jeg bliver bedt om at vælge sprog, når koden genereres. Jeg valgte engelsk...

 

3) Ved godt, at det er meget svært at slå fast, men findes der en tommelfinger regel, som siger:

Med eksempelvis 4000 besøgende om dagen, burde du kunne tjene xxxxxx om måneden på adsense? 

 

Håber der er nogle, som kan være behjælpelig med ovenstående.

På forhånd tak!

.

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg kan lige hurtigt tilføje til dit sidste spørgsmål, at det ikke kna defineres ud fra antal besøgende hvor stor en indtjening man kan have. Det kommer helt an på hvor de besøgende kommer fra, hvilke besøgende der kommer og til sidst hvad siden handler om. 

mvh

Andreas

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Tilmeldt 29. Jul 08
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Okay, tak.

Jeg tænkte mest på, at såfremt der var nogle "rammer". Det er altid rart at vide, om man skal bruge energi på at optimere, eller man allerede er på toppen...  Smile

.

Tilmeldt 2. Mar 08
Indlæg ialt: 259
Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Selvstændig01,

Nedenstående er svar på dine spørgsmål.

1) AdSense finder automatisk ud af, hvilket sprog en specifik side er på, så du behøver ikke lave forskellige annonceenheder af denne grund. Samme annonceenhed kan sagtens vise danske annoncer på én side og engelske annoncer på en anden. Du skal blot sørge for, at du har struktureret dit website på en måde, så flere sprog ikke kører på samme url. Det giver problemer både i forhold til almindelig SEO og i forhold til AdSense. Men hvis blot du har fx da.website.dk, website.dk/da eller blot sprog indsat som et parameter i url’en, er der intet problem.

2) AdSense inddrager brugerens IP-adresse. Det er årsagen til, at man ofte ser danske Google-annoncer, når man browser på engelske websites. Du vil sågar se forskellige annoncer afhængigt af, om du sidder i fx Århus eller København. Det afgørende er, hvilket geografisk område annoncørerne har valgt i deres AdWords-kampagner.

3) Indtjening er umulig at estimere, men når systemet har kørt en uges tid, har du et rimelig godt billede. Derefter skal du så til at optimere implementeringen. Der vil jeg anbefale, at du starter her: https://www.google.com/adsense/support/bin/topic.py?topic=8443

Held og lykke med projektet.

 

Jeg hjælper med på www.madforlivet.com. Sunde opskrifter og inspiration til et sundt liv.

Tilmeldt 29. Jul 08
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

1) Perfekt! Det er også lettest at kopire html, fremfor at skulle oprette en ny html kode til hvert sprog...

2) Så giver anonncerne da lidt mere mening...  

3) Kigger lige nærmere på dit link...

 

Mange tak for dine svar!

 

 

 

.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)