Jeg har fået en opgave hos et større dansk firma. Opgaven er ret lille og beløber sig kun til omkring kr. 15.000
Du har nu fremsendt en aftale mellem dem om mig omkring samarbejde og leverance.. Til sidst i aftalen vil de have, at jeg har en rådgiveransvarsforsikring som har en mindstedækning på 10. mio. kr.
Et dette ikke lige lovligt meget??
Det skal siges, at jeg slet ikke har sådan en forsikring. Men jeg er naturligvis interesseret i at finde et godt sted at tegne én. Er der nogen gode bud på hvor man kan få en god forsikring til en fornuftig pris?
Uden helt at vide hvad jeg taler om, er jeg tilbøjelig til at tro, 10 mio. er et "standardbeløb". Ihvertfald er det et beløb jeg kan genkende fra min egen produkt ansvars forsikring. Noget som rigelig dækker mit behov (endnu høhø). Jeg bruger selv Tryg, men mon ikke de fleste selskaber kan tilbyde noget passende ?
Jeg mener helt 100 ikke man skal springe over hvor gærdet er lavest hvad angår disse forsikringer. Et eneste lille uheld kan jo blive fatalt. Heldigvis har jeg ikke selv haft brug for den endnu:-)
Først og fremmest ville jeg nok lige checke hvad din egen erhvervsforsikring dækker. Fx er vi forsikret mod worst case scenarier, ifbm integrationi af kundesystemer, op til 1 mil.
Sekundært vil jeg sige at en dækning på 10.000.000 for en faktura på 15.000 - hvilket svarer til et forsikringsbeløb på 6666,66% af fakturabeløb er helt vandvittigt! Så enten er de helt ude i skoven, eller også er du urimeligt underbetalt
Få kontrakt oplæg ændret, da det ganske enkelt ikke er et realistisk oplæg.
Dato: 6/26/2006 1:33:10 PM Forfatter: netMedia.dk Sekundært vil jeg sige at en dækning på 10.000.000 for en faktura på 15.000 - hvilket svarer til et forsikringsbeløb på 6666,66% af fakturabeløb er helt vandvittigt!
Det kan godt være dyrt at stikke en lille kæp i et stort hjul
Dato: 6/26/2006 2:53:39 PM Forfatter: Carsten Jacobsen Det kan godt være dyrt at stikke en lille kæp i et stort hjul
Jo jo, nuvel, den er jeg godt med på. Meeeen mener nu alligevel at ovenstående er pågrænsende af tåbeligt. Betaler du 15.000 kr for en mindre konsulent opgave af mindre firma, kan du heller ikke regne med at der er forsikret for 10 mil kr.
Mht beløbenes størrelse kan der jo være mange faktorer som spiller ind. Hvis eks en ingeniør laver statiske beregninger til et (mindre) byggeri, kan det (muligvis) gøres på et beskedent antal timer, så regningen ikke bliver voldsomt høj. Er beregningerne forkerte og bygningen skvatter sammen, er det nok helt i orden at der kan udbetales millionbeløb fra forsikringen.
Så der er (heldigvis) både brug for de store og de små ..............................................!!!!
Dato: 6/26/2006 8:29:12 PM Forfatter: Michael Fray
Jeg har vendt sagen med min advokat, og hun mener at de nok vil godtage at jeg en forsikring der dækker for f.eks. 500.000 kr.
Så nu skal jeg bare finde et godt sted at købe sådan en.. Hvor har alle I købt jeres?
Ahem... kom lige til at læse min egen ehvervsansvarsforsikring igennem efter debatten i denne tråd, og lur mig om den ikke om den rent faktisk dækker op til 10.000.000 (noget mindre ved forurening og afværgelse af skader) som din kunde beder om. Så såfremt jeg gør noget som IKKE er forsætligt, eller kunne have være undgået ved ''alm sund fornuft'', dækker min forsikring op til 10.000.000 ved ''skader'' ved kunden.
Jeg har min erhvervsansvarsforsikring ved Alm. Brand, og den koster 465 kr årligt - overkommeligt
Kontakt evt forsikringsoplysningen før du shopper forsikring (det gjorde jeg) de var meget gode til upartisk at fortælle mig om hvilke forsikringer der er lovpligtige, hvilke der er gode at have, samt hvilke jeg skal lade være med at tage (forsikringsbranchen er fuld af sælgere som alle andre brancher) Held og lykke med det.
Tak for tippet. Jeg har lige talt med Alm. Brand, og de sender mig nogle papirer..
I den forbindelse fik jeg at vide, at en alm. erhvervsansvarsforsikring ikke dækker rådgiveransvar, men kun hvis jeg f.eks. får ødelagt noget hos en kunde. Dette ville jeg bare lige dele med dig, i tilælde af at du måske selv er i den tro at du har den rette forsikring, men alligevel ikke har det.. Jeg fik at vide, at en forsikringing med rådgiveransvar og erhvervsansvar, nok kom til at koste omkring kr. 7.000 om året.. Så der er noget af en forskel fra dine 495 til min 7.000.
Så det faktisk godt, da jeg nærlæste efter mit indlæg. Dog var det bevidst, da vores kontaktperson var utrolig god til at spørge ind til hvad vi reelt havde brug for. Rådgivningansvar er ikke relevant for vores kunder, og det er desuden skrevet i vores kontrakter at 'rådgivning er på eget ansvar' (dog med lidt andre ord)
Så ud over at det uden tvivl var den bedste rådgivning, de bedste betingelser og den bedste dækning, var det samlede tilbud faktisk også det billigste ved Alm Brand. (vi spurgte 4 forskellige). Vil opfordre dig til at få en assurandør forbi - det gør de glædeligt, og det en HELT anden pris man får ved dem, end hvis man bare ringer til dem (læs bedre pris) Tryg havde fx en pris der var 4 gange højere for det samme produkt!!!! (faktisk ringere samlet produkt en Alm Brand)
...og nej - jeg får ikke henvisningsprovision fra Alm Brand