Jeg har automatisk 50MB (tror jeg det er!!?) til at lave en hjemmeside, men har ingen ide om hvordan man goer....! Man hoere det er lige til og samtidig er der en million (mindst) firmaer der lever af at lave disse sites.
Kan man goere dette selv og hvor/hvordan for man startet? Er ikke helt tabt bag vognen naar det gaelder computer.... men mister iveret hvis det bliver ALT for indviklet :-)
For så ville jeg vælge et få proffessionelle til det. Det er et håndværk som så meget andet, og det kræver meget lige at bygge et website, der skal bruges i en proffessionel sammenhæng.
Hvis det er privat, og du mest gør det for at lege lidt rundt, vil jeg anbefale dig du starter på www.html.dk og www.webcafe.dk
HTML og CSS er de 2 grundlæggende "sprog" du har brug for at sætte dig ind, omend ikke lære helt.
Derudover kan du bruge en såkaldt WYSIWYG editor, hvor du rent visuelt kan se hvad du laver i HTML/CSS, en af de bedste efter min mening er Dreamweaver fra Adobe/Macromedia. Den koster dog en god sjat penge.
Tilgengæld følger Frontpage med den største officepakke, så hvis du har denne kan du gå i krig med Frontpage istedet - Vær dog opmærksom på det program er meget udskældt, fordi det laver dårlig htmlkode bag dine sider.
Lige en indskudt bemærkning, så er webcafe.dk desværre blevet lukket. Det er lidt ærgeligt de ikke lod artiklerne ligge, de kunne være til gavn for mange.
det er en kæmpe jungel derude, men det kan skam lade sig gøre =)
Som tidligere skrevet er det lidt afgørende hvad du skal bruge sitet til. Jeg vil råde dig til at gøre op med dig selv hvor meget du selv ønsker at lægge i det, og hvor meget du evt. ønsker at ofre på det.
Hvis du ønsker selv at gå i krig med det, kan jeg tilføje endnu et rigtig godt site som hjælp: www.udvikleren.dk
Som erfaren webdesigner og programmør vil jeg dog nævne at mange af de sites kunder ønsker kræver mere eller mindre kompliceret programmering, og det er ikke altid let som begynder at vide hvad der kan lade sig gøre og hvad der kræver en masse indviklet arbejde. Så mit råd er at søge hjælp på et af de nævne sites, de har vist alle nogle gode fora. Dér ved folk præcis hvad det kræver at lave lige dét du har i tankerne, og der er helt sikker også nogle der vil hjælpe dig godt igang hvis du går igang selv.
Det var hvad jeg havde at sige, kan godt være det lyder helt umuligt, men det er det ikke så længe du bare ved hvor du vil hen og ikke er bange for at udnytte de fora en smule, det er jo dét de er der til :D
Personligt synes jeg godt nok også det er lidt tosset ikke at lade artiklerne ligge. Hvis der er en her der har forbindelser til webcafé må i meget gerne videregive mit tilbud om at hoste en kopi af hele webcafe.
En god måde at lære lidt er også at hente nogle af de sourcecodes (Kildekoder) der findes rundt omkring. Mange af dem er godt kommenterede så man får et indtryk af, hvilke koder der gør hvad.
Okay Er ny i dette forum og havde haabet en enkel eller maaske 2 ville vaere behjaelpelig, men at min mailbox var proppet her til morgen havde jeg ikke lige forventet.....! MANGE TAK TIL ALLE !!
Tanken var paa sigt at bygge en erhver relateret side, men tror den ide skal overlades til en professionel !!!???? Nyt problem!! Men indtil da vil jeg da proeve at lege lidt med div. links og faa en ide om hvad det kraever :-)
Naar tiden saa er inde til at bygge noget professionelt - kan man faa bygget websites fra et til tyve tusindende......!!!!? Og det giver ikke lige mening!? Hvorfor disse kaempe forskelle i priser?
Du kan nemt komme ud for et website koster LANGT over 20.000.
Det der som regel gør udsvinget i prisen er det dynamiske der ligger bag, f.eks. php, asp. .net og så videre.
Hvor mange funktioner skal der være, hvor stort administrationssystem, hvor mange brugere skal systemet kunne håndtere og en helt masse andre ting.
Derudover afhænget prisen jo også af om du tager en 16 årig knægt der laver det i sin fritid eller et stort bureau der skal lønne 15 ansatte og betale en masse andre omkostninger forbundet ved at drive virksomhed.