Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faktura betaling, bankoverførsel eller giro ?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Thisted
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 58
Fra  Gymnashop.dk Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har for nyligt formelt købt halvdelen af en mindre engros virksomhed.

 

I den forbindelse har vi flyttet bankforbindelse til min bank...fået gjort kunderne opmærksomme på ny konto osv.

I går kom de første indbetalinger ifølge fakturaer, men her kan jeg se et stort problem under opsejling.

 

Når jeg via min netbank tjekker indbetalinger kan jeg kun se den tekst kunden selv har skrevet !

(og det er langtfra altid det giver mening, f.eks. var der en i dag der hed indbetaling butiksindehaver.....)

 

Efter længere samtale med Nordea, kunderådgiver, support, kunderådgiver igen, og kunderådgiverens chef, kommer vi frem

til at der ikke er andre muligheder - jeg kan ikke se hvem der har overført pengene via netbank.

 

Jeg har hørt at andre banker f.eks. Danske Bank og jyske bank har en funktion hvor man kan klikke på teksten og se

hvem der har overført pengene (også fra andre banker)  og det troede jeg også jeg kunne via Nordea.

 

Vi har ca. 300 kunder i kartoteket og det kan blive noget af et gætværk hver gang, kunder lægger jo fakturaer sammen osv.

så beløbsstørrelsen er også svær at bruge som udgangspunkt..

 

Banken sagde at FI notifikation (så får vi en PDF fil hver gang der er en indbetaling) er en mulighed - men så skal vi anvende girokort på fakturaer..

 

Er er der nogle aminoer der har erfaring med det ? enten girokort eller andre banker hvor man kan se bankoverførslens ejermand?

 

 

Fra Hinnerup
Tilmeldt 22. Jun 05
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har siddet som kasserer i en forening i mange år, og her modtager vi kontingentbetalinger. Vi har Jyske Bank, og ved overførsler via netbank får vi navn og adresse oplyst udover den tekst som "kunden" har skrevet. Så ja, det er rigtigt hvad du har hørt om Jyske Bank.

 

Hilsen

www.unik-kids.dk Webshop der henvender sig til alle småbørnsfamilier. Speciale afdeling til for tidligt fødte børn

Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi skriver meget tydeligt på vores faktura, at kunder skal skrive "Faktura xxxxxxx" i meddelelsesfeltet når de betaler deres regning, og det foregår via homebanking. Dem som glemmer det (meget meget få), kan jeg bare klikke på, og så se hvem der har indbetalt.

...jeg bruger Nørre Sundby bank - som jeg er rigtig rigtig tilfreds med.

Fra Thisted
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 58
Fra  Gymnashop.dk Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :
det lyder som om jeg har valgt en forkert bank :-) ihvertfald hvad angår netbank muligheder..
Fra København
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 624
Fra  Teambuilding Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, jeg har bl.a. også Netbank hos Nordea, og jeg kan kn sige at det er den dårligste og dyreste netbank jeg har været udsat for. Ærgerligt at det skal hænge sådan sammen.

Nyt projekt: polterabend .  Eller prøv teambuilding.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Når du bor i Thisted, er det vel rimelig oplagt at vælge Sparekassen Thy? De viser også navn og adresse på den der har overført pengene, desuden er det muligt at få gratis FI-konto tilknyttet din bankkonto. Men det er nok langt fra sikkert, at folk vælge at bruge den FI-kode du skriver på fakturaerne, i stedet for dit kontonummer.
Tilmeldt 15. Aug 05
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 6/23/2006 7:25:27 PM
Forfatter:Frankie

Banken sagde at FI notifikation (så får vi en PDF fil hver gang der er en indbetaling) er en mulighed - men så skal vi anvende girokort på fakturaer..


Er er der nogle aminoer der har erfaring med det ? enten girokort eller andre banker hvor man kan se bankoverførslens ejermand?





Alternativt til girokortet kan du tilføje en linje på fakturaen med OCR-linjen (ex. "Ved elektronisk betaling, anvend følgende kode: +71 < 1234567890123 + 12345678") - det bruger en lang række af vores kunder, for at undgå at skulle bruge FIK-kort på fakturaen.

Det kommer selvf. an på om det program du bruger til fakturaudskrivning understøtter det (man kan i Navision C5) for ikke at skulle skrive teksten manuelt hver gang.
Fra Thisted
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 58
Fra  Gymnashop.dk Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Tommy: tja..Sparekasen Thy er da en mulighed.

 

Magnus: hvordan får man fat i disse numre?

 

 

 

 

 

 

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :
OCR-linjen består af tre dele, hvoraf den første er typen, du får tildelt (typisk 71), altid et tocifret nummer. Den næste del er "din valgfrie del" og består, afhængig af typen af 15-16 cifre, og der kan du - altså dit regnskabsprogram - få skrevet f.eks. kundenummer og fakturanummer ind, eller kun kundenummer eller kun fakturanummer. De sidste cifre er dit debitornummer, det får du oplyst af banken.

Fra Thisted
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 58
Fra  Gymnashop.dk Skrevet kl. 01:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak Anette - jeg vil straks ringe til min bank i morgen og høre hvordan vi får det istand..

 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)