Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Domæne udbyder

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 2. Oct 05
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa

 

Jeg har lige et spørgsmål ang køb af et domæne. Har det nogen betydning hvilke domæne udbyder jeg køber hos? Jeg kan jo se der er prisforskel mellem de forskellige. Men er det den eneste forskel der er? 

 

Sagen er den at der går 3-6 mdr. endnu inden jeg får brug for domænet. Men så er det også meningen at den skal flyttes over på en dedikeret server. Er der noget jeg skal være opmærksom på i den forbindelse ved valg af domæne udbyder?

 

På forhånd tak

 

 

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 6/23/2006 7:00:13 PM Forfatter:KN Invest
Jeg har lige et spørgsmål ang køb af et domæne. Har det nogen betydning hvilke domæne udbyder jeg køber hos? Jeg kan jo se der er prisforskel mellem de forskellige. Men er det den eneste forskel der er?



Sagen er den at der går 3-6 mdr. endnu inden jeg får brug for domænet. Men så er det også meningen at den skal flyttes over på en dedikeret server. Er der noget jeg skal være opmærksom på i den forbindelse ved valg af domæne udbyder?




Domænet er overordnet styret af de samme organisationer, så det er ligegyldig hvor du køber dem - produktet er det samme. Det du skal være opmærksom på, er om du selv kan styre DNS, når det skal peges over på din egen server. Jeg vil umiddelbart anbefale www.gratisdns.dk til domænekøb og dns-styring.
Tilmeldt 2. Oct 05
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Tommy

 

Tak for svar. Puha det er godt nok en skrap side med de farver de bruger... Jeg synes ikke lige at kunne se om jeg også skal købe et webhotel. F.eks B-one kræver at man skal købe et webhotel hvis man køber et domæne hos dem. Og jeg har sådan set ikke noget at bruge et webhotel til. Ved du eller om B-one tilbyder at man selv kan styre DNS som du nævner?

 

Er du forøvrigt klar over om det kan lade sig gøre at reservere domæner som er ved at udløbe eller om man blot skal håbe på at være hurtigst ude?

 

På forhånd tak

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :
For at svare på det med at reservere domæner, så kan du inde på www.dk-hostmaster.dk skrive dig på venteliste til et domæne. Det koster vist 65 kr. om året.

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 6/23/2006 8:03:42 PM Forfatter: KN Invest
Tak for svar. Puha det er godt nok en skrap side med de farver de bruger... Jeg synes ikke lige at kunne se om jeg også skal købe et webhotel. F.eks B-one kræver at man skal købe et webhotel hvis man køber et domæne hos dem. Og jeg har sådan set ikke noget at bruge et webhotel til. Ved du eller om B-one tilbyder at man selv kan styre DNS som du nævner?



 

Du behøver ikke at købe et webhotel, det sælger de slet ikke :)

Siden er lavet af nogle teknologi-nørder, så designet er ikke i top men siden er brugervenlig og systemet er klippestabilt. Jeg ved ikke om B-One tilbyder det, men jeg ved at Web10 tilbyder at man selv styrer DNS, der kan man også købe domæner uden webhotel.

Tilmeldt 2. Oct 05
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Tommy og Dimitri

 

I skal begge have tak for svarene. Men så følger her lige et par nye :-) Er det korrekt opfattet at det kun er Hostmaster man kan reservere et domæne på? Og hvordan står jeg så mht DNS?

 

 

På forhånd tak

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 6/23/2006 8:03:42 PM
Forfatter: KN Invest
Puha det er godt nok en skrap side med de farver de bruger... Jeg synes ikke lige at kunne se om jeg også skal købe et webhotel. F.eks B-one kræver at man skal købe et webhotel hvis man køber et domæne hos dem. Og jeg har sådan set ikke noget at bruge et webhotel til. Ved du eller om B-one tilbyder at man selv kan styre DNS som du nævner?



GratisDNS er på ingen måde æstetisk eller dekorativt - ej heller virker
det særligt professionelt med tekster som "hygge hej hej" og hvad man
nu ellers kan finde i løbet af deres bestillingsflow. Men der er ingen
tvivl om at det virker! Jeg administrerer over 100 domæner via
GratisDNS og har brugt det i årevis uden nogensinde at opleve
problemer. Deres gebyr for oprettelse af domæner er lavt og
efterfølgende er deres dns-service, som navnet indikerer, helt og
aldeles gratis.

Jeg vil til gengæld stærkt fraråde dig at
benytte B-one til noget som helst. Der har været mange (dokumenterede)
historier gennem tiden som ikke taler til deres fordel. Men held og
lykke med det!


Tilmeldt 2. Oct 05
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej  Jakob

 

Ok det lyder bestemt som om jeg burde vælge GratisDNS. Men det giver vel nogle problemer hvis det kun er Hostmaster jeg kan reservere hos?

 

På forhånd tak

 

Fra Midtjylland
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :
>>Er du forøvrigt klar over om det kan lade sig
gøre at reservere domæner som er ved at udløbe eller om man blot skal
håbe på at være hurtigst ude?

Er der nogen speciel grund til at du vil 'overtage' et brugt domæne ?
Jeg ved godt at indeksering af et nyt site på et gl. domæne sker hurtigere, end hvis du køber et nyt.

Men vil da lige høre ad, om du er 100 % sikker på, om pågældende side, hvortil domænet har/er tilknyttet,
f.eks. ikke er blevet udelukket af en eller flere søgemaskiner - eller om domænet f.eks. bliver forbundet med dårlig omtale eller lignende.
Jeg mener i forhold til ens branddomæne, må det være vigtig at have et 'rent' domæne.
Det kan være svært at vide, hvordan forrige ejere af et domæne har gebærdet sig på nettet.
Så i forhold til eks. SEO, er der ingen garanti for at det er bedre at vælge et brugt domæne.
Blot lidt til din overvejelse

I øvrigt er jeg helt på linie med Jakob, både hvad angår B-one og Gratis DNS.
Skal du bruge et nyt domæne, så køb det med det samme via Gratis DNS - alt køre fjong :-)


Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 6/23/2006 9:19:38 PM
Forfatter: KN Invest

Ok det lyder bestemt som om jeg burde vælge GratisDNS. Men det giver vel nogle problemer hvis det kun er Hostmaster jeg kan reservere hos?





Mon ikke DK Hostmaster bare beder dig om at delegere en navneserver, når du har tilkendegivet at du stadigvæk ønsker registrering af domænenavnet du venter på? Reservér du bare via dk-hostmaster.dk så viser der sig nok en løsning. Det behøver du ikke bekymre dig om.
Side 1 ud af 2 (14 indlæg)