Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Billedebehandling

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Og sørg så for billeder fra flere sider, medmindre der er tale om et todimensionalt objekt.

Og gerne forstørrelse af detaljer, som netop gør dit produkt specielt i forhold til konkurrenternes.
Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Photoshop Elements er helt klart anbefalelsesværdigt, især hvis man tildligere har arbejdet med Photoshop.

 

I forhold til PaintShop Pro, der for mange begynder virker overvældende og uoverskueligt, så bærer Elements præg af at være et stort og overskueligt program, hvor man har pillet en del af mere specielle funktioner ud.

 

Den store Photoshop er helt klart et fantastisk stykke værktøj, men det er som oftest svært at argumentere for nødvendigt af at bruge små 10k på programmet! Jeg har både Photoshop Elements og den nyeste Photoshop og nøjes ofte med ''lillebroren'' - og det piner mig hver gang at se, hvor lidt der egenligt er pillet ud. Hvis ikke det var fordi den indgik i en større pakke, havde jeg fint klaret mig uden ''den store''!

Fra København
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 280
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Christobel,

 

Til dit behov vil Photoshop Elements dække alt det du drømmer om. Du kan fjerne farvestik, rette skæve linier op osv. Men der hvor det virkelig bliver smart er når du skal have lavet 100 billeder om til fx. 400 pixels i bredden sat til fx. JPEG kvalitet 10. Det kan du gøre i ét hug. Det sparer tid på den gode måde.

Prisen er 5-600kr og brugerfladen er nem at gå til. Der er også pænt meget litteratur omkring elements.

 

Dog vil det også kunne svare sig at lære at tage gode billeder fx med korrekt hvidbalandce til pack-shots. Det er et spørgsmål om hvor du vil ligge den primære arbejdstid, på kamerasiden eller i det digitalt mørkekammer. Jo bedre billeder jo mindre efterbehandling.

 

Pøj pøj med det.

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Jamen tænk sig, -man holder "fri" nogle dage, -og så er der bare kommet så mange gode og brugbare råd.. Hurra for Amino og gange 3 til jer, som har svaret mig...

 

Jeg har bestilt trial på Paint Shop Pro og vil også prøve Elements, inden jeg tager den endelige beslutning. Har fundet ud af at Paint shop pro også har batch, så det har de gode programmer altså, -og det er genialt  når man skal have mange billeder resized og deslige.

 

Mange tak Frankie, fordi du gav et så uddybende svar og fedt at vide at jeg ikke er den eneste, som har måttet sande at der er en mening med at dygtige fotografer faktisk er på skolebænken i lang

 

Jeg troede at udstyr til fotografering var MEGET dyrere end du, Frankie giver udtryk for. Har selvfølgelig ikke selv undersøgt markedet, men jeg havde en fotograf til at hjælpe mig og han sagde at det faktisk ikke kunne betale sig for mig, -og det har jeg så (desværre) ædt...

Der står også et nyt kamera på min liste over ting, som jeg bare skal have, men det må nok vente til næste år, da budgettet ikke er til det lige nu

 

Og så er det jo "bare" at gå i "øvelokalet" indtil man syntes at nu er den der.. For det er billederne, som skal sælge varen, -det har I helt ret i.

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

 

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 6/25/2006 10:13:23 PM Forfatter: Christobel

Jeg troede at udstyr til fotografering var MEGET dyrere end du, Frankie giver udtryk for. Har selvfølgelig ikke selv undersøgt markedet, men jeg havde en fotograf til at hjælpe mig og han sagde at det faktisk ikke kunne betale sig for mig, -og det har jeg så (desværre) ædt...

 

Jeg tror at Frank prisoverslag er passende, men...

Det er jo altså ikke nok at have grejet, man skal også kunne tage billederne. Og som med alt andet håndværk så kræver det altså masser af øvelse - og aller helst kombineret med en god del flair for det! Har man talent ender det måske som kunst, men håndværket skal i hvert fald være i orden, hvis det skal se pænt nok ud.

 

Man kan sagtens selv skyde nogle vellignende fotografier, men den dygtige fotograf kan få ALT til at se fantastisk ud. Hvis ikke din nuværende fotograf kan klare det til en rimelig pris, så find en konkurent; stik ham et par vareprøver (gerne både tøj og noget med genskin) og lad ham give bevis på hans evner.

 

Du kan jo så eventuelt prøve dig frem selv. Hvis din ''testgruppe'' hellere vil købe produktet på dine billeder så spar fotografen og gør det selv - hvis ikke, er pengene måske givet bedst ud i hænderne på en professionel. Og du kan så bruge tiden på det du er god til.

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :
[/QUOTE]


Man kan sagtens selv skyde nogle vellignende fotografier, men den dygtige fotograf kan få ALT til at se fantastisk ud. Hvis ikke din nuværende fotograf kan klare det til en rimelig pris, så find en konkurent; stik ham et par vareprøver (gerne både tøj og noget med genskin) og lad ham give bevis på hans evner.


Du kan jo så eventuelt prøve dig frem selv. Hvis din ''testgruppe'' hellere vil købe produktet på dine billeder så spar fotografen og gør det selv - hvis ikke, er pengene måske givet bedst ud i hænderne på en professionel. Og du kan så bruge tiden på det du er god til.

[/QUOTE]

Jamen du har da fuldstændig ret og jeg allierede mig også med en reklamefotograf tit at tage billeder, når "de store kollektioner" kom hjem, men det endte med at jeg opsagde vores aftale, da billederne simpelthen ikke var gode af ham heller.. Ærgeligt, -men det beviser blot at det er svært at få liv i tøj, -at gøre det levende og spændende, hvis/når det blot ligger fladt ned..

Man kan så diskutere om man skal bruge modeller eller ej, -jeg har fravalgt det, da de er svære at finde i mit område (ude på landet, vil man ikke være reklamesøjle) og jeg vil ikke blande mine egne børn ind i det, for de gider ikke prøve tøj  Og skal derfor ikke "lide" under deres mors forretningsvalg...

En anden ting er, at hvis jeg skal bruge en fotograf, så skal han/hun komme ret tit, da kollektionerne "dumper" ind med meget forskellig hastighed og hele tiden, så det vil blive en meget bekostelig affære. -Det som jeg havde tænkt mig med at bruge en fotograf, var at vedkommende kunne komme i forbindelse med de store kollektionernes hjemkomst, -også for at få noget speed på. -Og så derudover ville jeg selv stå for resten (når der kom noget dumpende, hvilket kan være 3 bluser og en uge senere 4 bukser).

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

 

Tilmeldt 4. Apr 05
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Christobel,

et andet alternativ til Adobe programmerne, er open source programmet kaldet "paint.net". Det kan findes på http://www.eecs.wsu.edu/paint.net/ - men siden ser dog ud til at være nede lige pt. - men mon ikke den snart kommer op igen. - Det indeholder mange gode funktioner til letvægts billedredigering, dog ser det ikke ud til at der er nogle batch-funktioner, så de enkelte billeder skal tilsyneladende resizes manuelt.

Men det er til gengæld billigt.



Side 2 ud af 2 (17 indlæg)