Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Billedebehandling

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Inden jeg åbnede min webshop, troede jeg faktisk at det ville være ret nemt at tage billeder og lægge dem ind på shoppen, men jeg er blevet klogere , så jeg ville egentlig gerne høre hvordan I andre gør når I selv skal lave billeder til webshops ?
Jeg er jo selvfølgelig blevet anbefalet at bruge Adobe Photoshop, og indrømmer at det jo er genialt (trial version), men bruger man virkelig alle funktionerne i programmet.. Det er jo hundedyrt og jeg vil da gerne have det, men hvis man alligevel ikke benytter alle faciliteterne, så findes der måske et andet/bedre alternativ ???
Jeg har prøvet en del af de gratis programmer, som findes, men syntes ikke at de er gode nok til formålet. Jeg har også overvejet Corells Paint shop pro, da jeg for længe siden testede det i anden sammenhæng... Hvad er jeres mening ?

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 12:46
Jeg har fået anbefalet en program, der hedder Irfanview (Irfanview.com). Jeg har og ikke selv den store erfaring med produktet. Den kan i øvrigt fås med dansk tekst.

Indtil videre har jeg brugt WindowsDraw, der er et købeprodukt. Det er egentlig ok. Lidt omstændigt nogle gange. Det var ikke særlig dyrt men alligevel ganske avanceret.

Typisk når jeg skal have billeder, så går jeg dog på de hjemmesider, hvor man kan downloade billeder gratis, men du er naturligvis nødt til at tage billeder selv, når det er dine varer. Har dine leverandører ikke nogle billeder (evt. på deres hjemmesider eller lignende), du kan gøre brug af? Du er vel ikke den eneste i verden, der sælger de pågældende varer.

Hilsen Jakob

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 12:54
Hej Jacob

Tak for input. Jeg vil kigge nærmere på dem inden næste store runde billeder skal tages, for noget skal der ske på det område..

Alle steder hvor jeg overhovedet kan komme til det, får jeg billeder fra leverandører, men jeg har desværre også nogle, som ikke laver det. Det er også lidt underligt for mig, for det er jo ikke "afrikanske hjemmelavede bolscher" jeg sælger, men virkeligheden er at jeg selv skal igang og det er rigtig mange billeder, så det skal være et nemt og hurtigt program at bruge.

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

Fra Horsens
Tilmeldt 16. May 06
Indlæg ialt: 499
Fra  Campaya Skrevet kl. 13:08
Er ikke grafikker - men mener at kunne huske at Paint Shop pro tit bruges som alternativ til Photoshop af kodere og andre der ikke har lyst til at betale og sætte sig ind i et stort program som Photoshop.

Jeg ved ikke om det har de features du skal bruge, men det kan det meste.
Hvis du har mange Photos vil det måske væe en god idé at bruge en batch funktion der udfører samme ændringer på en hel række photos. Det kan spare meget tid.

Claus

https://www.campaya.dk - ferieboliger og sommerhuse i hele verden

Fra Valby
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 365
Fra  TNT Factory Skrevet kl. 13:15
Nu har jeg ikke det store kendskab til andre billedbehandlings programmer end photoshop. Men hvis man har en webshop og skal håndtere mange billeder kan jeg kun anbefale photoshop. I sær med hensyn til at kunne køre funktioner som actions og batch. Altså bede programmet om at køre den samme funktion på en en masse billeder uden at man skal åbne, udføre og gemme hvert enkelt billede enkeltvis.. Det er lidt sejt, dog ved jeg ikke lige om andre billedbehandlings programmer kan det samme..

Dog kan jeg se at Irfanview som Jakob nævner kan køre en batch process, men hvordan den gør det kan jeg jo ikke lige se. Men måske burde man teste programmet en dag..

God weekend../Thomas

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 13:29
Jeg vil nu mene Photoshop er overkill til en der bare skal redigere lidt billeder til en webshop.

Kig nærmere på Photoshop Elements, det er en skrabet version af Photoshop som ofte følger med lidt større kameraer, kan dog også købes seperat. Det har de fleste funktioner der bruges til blød billedredigering.
Tilmeldt 26. Jan 06
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 13:33

Irfanview og GIMP (open source) er udmærkede, men for at kunne beskære til størrelse med samme pixeldensitet, skal du bruge Photoshop. Ja, det er dyrt, men dejligt (som så meget andet...).

TD

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 13:42
Dato: 6/23/2006 1:33:00 PM
Forfatter: Thomas Degel

Irfanview og GIMP (open source) er udmærkede, men for at kunne
beskære til størrelse med samme pixeldensitet, skal du bruge Photoshop.

Hvad mener du helt præcist med "beskære til størrelse med samme pixeldensitet"?

Hvis det er en meget brugt funktionalitet, så er jeg næsten sikker på, at der findes en Script-Fu til Gimp, som kan dette.
Fra Thisted
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 58
Fra  Gymnashop.dk Skrevet kl. 13:49
Hej Christobel

Jeg har selv haft dine udfordringer tæt inde på livet. Det er utrolig vigtigt at få nogle ordentlige billeder af produkterne.

Kunderne kender ikke dine præmisser for billederne, og kan kun vurdere slutresultatet. Ofte er det jo primært på baggrund

af billederne de vælger at købe varen...Vi har selv nogle temmeligt dårlige billeder af vores produkter lige p.t. men er i fuld gang

med at forbedre det.

Et par råd:

- Du skal have det bedst mulige udgangspunkt. Du får ikke et dårligt foto til at blive godt - photoshop eller ej.

- Hvis du skal have billedet igennem photoshop - ja, så er det bare ikke godt nok.

- Den eneste nødvendige efterbehandling burde være beskæring.

En rigtig god investering:

- Køb et par rigtige blitz lamper med pilot lys....Lamper der kan anvendes til produktfotos kan du får for ca. 2200 + moms. for 2 stk.

- Køb et digital spejlrefleks kamera - F.eks. Olympus E500 eller tilsvarende. ca. 5500 kr. med en linse

- Køb Olympus studio der hører til.  ca. 900 kr.

- Få arrangeret et backdrop /uendelig sort hvid baggrund - et hvidt klæde kan gøre det...

Med olympus kameraet kan du tage billeder direkte til pc'' en via usb dvs. dit billede dukker op på skærmen

2 sekunder efter du har taget billedet - du kan derefter gemme det med f.eks. varenummer (5478222-hvid.jpg) det sparer en masse tid, en hel masse tid... Allerede inden du gemmer det kan du beskære det i Olympus studio.

Hvis du anvender ovenstående setup, lidt kreativitet og lidt test, får du nogle billeder der ligner en million..

Mangler du bare et program til beskæring alene kan jeg anbefale "Fit to list" et lille stykke shareware, der er velegnet til

at beskære en masse billeder på en gang...

Fra Thisted
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 58
Fra  Gymnashop.dk Skrevet kl. 13:52
Og så har jeg forresten set en masse reklamer for en fotograf der tager produktbilleder for 49 kr.

det er jo også værd at overveje.... :-)

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)