Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

jeg vil gerne lave et Smba

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Alternativt til at lave papirerne selv, ville jeg bruge en af "SMBA-eksperterne"!

Det koster 1400 kr.

Du får godt nok ikke rådgiveransvar så...men hvad skal du også bruge det til?

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:34

Tja Peter - Man stifter et SMBA og driver det i den tro at det også er registreret og virker som tiltænkt. Efter 3 år kommer skattemyndighederne rendende og beskatter dig af ravl og krat fordi man ikke vil anerkende det stiftede SMBA som et selvstændigt skattesubjekt. Det skriger til himmelen at se en revisor at skrive indlæg som dette.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:38

Bent...Dette indlæg er ment på den måde, at han i stedet for at bøvle med det selv...lige så godt kunne

bruge en af udbyderne.....!

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 10:35

Det er klart nok men det var mere din bemærkning om rådgiveransvar jeg  faldt over. Denne bemærkning og din bemærkning i den anden tråd om SMBA'er tyder på at du ikke helt har forstået det som Jacob Tøjner og jeg selv flere gange har sagt her: At et SMBA ikke er lagt i lige så faste rammer som et A/S eller et ApS og at der er større usikkerhed om SMBAets retsevne, juridiske substans og skattemæssige selstændighed.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:51

Jo..Bent har skam forstået det.

Er bare mere skeptisk med hensyn til, hvad rådgiveransvaret er værd, når det kommer til stykket!

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 11:37

Det forstår jeg så ikke. Det er jo netop noget værd i en situation hvor man begiver sig ind noget som ikke er 100% sikkert og præcist defineret og hvor noget som udformning af vedtægter, aftalegrundlag m.v. er uhyggelig vigtigt. Jeg kunne følge dig hvis vi talte om at stifte et ApS eller et A/S for der er det noget helt andet. Der bliver det først rigtig interessant når der er flere ejere (anpartshaver-/aktionæroverenskomst).

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:41

Ja...må da håbe, at rådgiveransvaret ikke bliver fraskrevet...når det kommer til stykket.

Lidt off topic: Har du haft nogen sager, hvor din rådgiveransvarsforsikring er blevet brugt?

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 17:44

Nej - Det er jo netop det min opgave bl.a. går ud på: At sikre at egen og revisorernes rådgivningsforsikring ikke kommer i spil.

Jeg har været inde over nogle sager hvor revisors rådgiverforsikring er kommet i spil, i form af erstatningssager for rådgivning som revisor selv har lavet.

Jeg har haft nogle sager (skattesager) hvor jeg har meddelt revisor at det måske kunne lande i en erstatningssag. 

Jeg fører i øjeblikket en sag ved Landsskatteretten med henblik på at få lov til at omgøre nogle dispositioner som et større landsdækkende revisionsfirma har lavet. Erstatningssagen mod firmaet ligger i baggrunden og afhænger af hvad jeg får ud af sagen i Landsskatteretten.

Sidst men ikke mindst så har jeg lige "reddet" samme revisionsfirma fra et erstatningskrav på skat af 40 mio. DKK. Sagen kom på mit bord fordi kunden tilfældigvis var med i en anden selskabskonstruktion hvor jeg og en advokat var rådgiver på og han spurgte så os til råds om det råd han havde fået fra revisionsfirmaet, om at lave kapitaludvidelse til overkurs og efterfølgende udlodning op til et salg. Man havde bare lige glemt at tage højde for at pågældende selskab var stiftet ved skattefri omstrukturering og at man ville springe forudsætningerne i tilladelsen.   

Jo ved nærmere eftertanke havde jeg faktisk en sag (BDO) i 1994 eller 95 hvor vi valgte at betale en kunde ca. 6.000 kr. som refusion vedr. noget gaveaftgift fordi jeg var gået galt i byen med beregningen af gaveafgiften. Men ellers ingen egne erstatningssager på de ca. 15 år jeg har fungeret som rådgiver.   

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)