Nej - Det er jo netop det min opgave bl.a. går ud på: At sikre at egen og revisorernes rådgivningsforsikring ikke kommer i spil.
Jeg har været inde over nogle sager hvor revisors rådgiverforsikring er kommet i spil, i form af erstatningssager for rådgivning som revisor selv har lavet.
Jeg har haft nogle sager (skattesager) hvor jeg har meddelt revisor at det måske kunne lande i en erstatningssag.
Jeg fører i øjeblikket en sag ved Landsskatteretten med henblik på at få lov til at omgøre nogle dispositioner som et større landsdækkende revisionsfirma har lavet. Erstatningssagen mod firmaet ligger i baggrunden og afhænger af hvad jeg får ud af sagen i Landsskatteretten.
Sidst men ikke mindst så har jeg lige "reddet" samme revisionsfirma fra et erstatningskrav på skat af 40 mio. DKK. Sagen kom på mit bord fordi kunden tilfældigvis var med i en anden selskabskonstruktion hvor jeg og en advokat var rådgiver på og han spurgte så os til råds om det råd han havde fået fra revisionsfirmaet, om at lave kapitaludvidelse til overkurs og efterfølgende udlodning op til et salg. Man havde bare lige glemt at tage højde for at pågældende selskab var stiftet ved skattefri omstrukturering og at man ville springe forudsætningerne i tilladelsen.
Jo ved nærmere eftertanke havde jeg faktisk en sag (BDO) i 1994 eller 95 hvor vi valgte at betale en kunde ca. 6.000 kr. som refusion vedr. noget gaveaftgift fordi jeg var gået galt i byen med beregningen af gaveafgiften. Men ellers ingen egne erstatningssager på de ca. 15 år jeg har fungeret som rådgiver.