Jeg arbejder selv indenfor din branche og min erfaring er helt klart at kunderne i høj grad kommer via mund til mund metoden. Da jeg for nogle år siden startede, allierede jeg mig med en ven der arbejdede med salg af computere til private og mindre virksomheder. Når kunder spurgte om han lavede hjemmesider henviste han dem til mig. På den måde fik jeg de første 5 kunder og gennem dem har jeg siden fået flere. Alt dette og jeg har ikke engang en side selv. Som før nævnt er dit netværk nok den vigtigste kilde til success. |
Hej Brian
Jeg har stor respekt for, at du starter firma i din alder. Thumbs up.
I denne tråd http://www.amino.dk/idealbb/view.asp?topicID=5411
har jeg skrevet om, hvordan man laver et salgsbrev - der er også andre, der er kommet med nogle fine bud. Her er, hvad jeg skrev:
Dit formål med brevet vil være, at jeg ved, hvem du er, når du ringer og følger op. Derfor er det meget vigtigt, at du starter med at fange min opmærksomhed på en måde, så jeg husker dig - og så du samtidig ikke fremstår plat eller uprofessionel. Et flot og ualmindeligt logo kan være en indgang til dette. En anden indgang er en fængende overskrift, som indeholder det samlede budskab i få ord.
Når du har min opmærksomhed, skal du vække min interesse. Du skal kunne tilbyde mig noget ekstraordinært - du skal vise, at jeg kan stole på dig. Du skal gøre det klart for mig, at fætter Bents halve løsninger måske virker lige nu, men at du står klar til at hjælpe, når det brænder på.
Jeg har i den forbindelse brug for et kort CV - måske placeret under et billede i højre margin.
Når du har fanget min interesse, skal du vise mig, at jeg ikke kan undvære dig, og når jeg er overbevist om det, skal du give mig handlemuligheder - f.eks. i form at at vente på at du ringer, men også i form af selv at søge yderligere viden.
mvh Hans
PS - få lige én til at læse korrektur på din side. På forsiden nævner du "de opgivende opgaver" - du mener nok "de opgivne", og selv det er ikke klokkeklart dansk.