Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sælg på tid

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil gerne videregive et simpelt fif ved telefonsalg.
Det er på ingen måde hverken nyt eller revolutionerende, men det virker!

Hvis du - som jeg - har lidt svært ved at holde fokus på opgaven, når du laver kold kanvas, kan du muligvis have gavn af at sætte et kortsigtet mål.

Kl. 11.10 i dag besluttede jeg, at jeg ville sælge for 5000 kr. annoncer inden kl. 12.00.
Jeg tegnede et termometer på et stykke papir, hvor jeg på venstre side for neden skrev 11.10 og for oven 12.00. I højre side skrev jeg for neden 0 kr. og for oven 5K.
Så gik jeg i gang med at ringe.
Mit termometer og min tidsfrist hjalp mig til at holde fokus på opgaven - at få afsat nogle annoncer. Jeg var hurtigere end normalt til at få lukket de uinteresserede af og mere fokuseret på at få lavet mersalg (gentagelsesannoncer) til de, der bed på.
Kl. 12.01 lukkede jeg den 4. ordre, som bragte mig på 6300 kr., så nu vil jeg smøre mig en sildemad.

Metoden er måske nok lidt uvidenskabelig, men for én der elsker at producere og ikke er så vild med at sælge, er det en god hjælp.

Jeg håber, nogen kan have glæde af dette tip.

Supplerende ideer er meget velkomne - måske kommer jeg til slut til at nyde salgsarbejdet...

mvh Hans

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Aug 07
Indlæg ialt: 281
Fra  Eventyr Haver® Skrevet kl. 12:38

Hej Hans

Tilykke med vellykket salg og strategi Big Smile

Det er da en rigtig god og enkel ide, som åbenbart bare virker, tak for det gode råd.

Ha' en rigtig god dag

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 283
Skrevet kl. 12:43

En anden god ting er, sæt dig det mål at du hver dag vil have en ny kunde !

Venlig hilsen Kim Johansen

www.visam.dk

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 12:49

kijo:

En anden god ting er, sæt dig det mål at du hver dag vil have en ny kunde !

Det er faktisk en strategi (ret stort ord om et simpelt tiltag), som vil kunne øge mit salg. Mit arbejde er organiseret, således, at jeg sælger i kampagner af 1-2 uger. Hvis jeg i månedens andre uger satte mig for, at jeg ikke "måtte" begynde på mine andre opgaver, før der var en ny kunde i hus, ville mit salg klart øges. Jeg tager tippet med i mine overvejelser.

mvh Hans

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Apr 08
Skrevet kl. 13:01

I forbindelse med min "stakit forretning" bruger jeg også at have en blok liggende på sædet når jeg kører, møder jeg en varebil med et firma navn jeg ikke kender, noterer jeg navn og tlf. og kontakter dem ved lejlighed.

www.visam.dk

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 13:42

kijo:
I forbindelse med min "stakit forretning" bruger jeg også at have en blok liggende på sædet når jeg kører, møder jeg en varebil med et firma navn jeg ikke kender, noterer jeg navn og tlf. og kontakter dem ved lejlighed.

Fin idé, som jeg også selv dyrker.
Hvis jeg kan, tager jeg nu ofte et billede med enten kamera eller mobiltelefon. Jeg har forsøgt blot at huske navnet for at slå det op, når jeg kommer hjem, men det virker ikke - hjernen vil ikke være med på den leg.

mvh Hans

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Apr 08
Skrevet kl. 13:50

Hans Stokholm Kjer:

kijo:

Fin idé, som jeg også selv dyrker.
Hvis jeg kan, tager jeg nu ofte et billede med enten kamera eller mobiltelefon. Jeg har forsøgt blot at huske navnet for at slå det op, når jeg kommer hjem, men det virker ikke - hjernen vil ikke være med på den leg.

mvh Hans

Den bedste hukommelse er papir og blyant :-)

www.visam.dk

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 13:53

Tihi Hans

Nogen vil sige du er gammel - jeg nøjes bare med at fortælle dig, at ikke alle har en lige god fotografisk hukommelse ;-)

Nu er det jo ikke alle varevogne man møder på sin vej der har lige stor interesse, kun den der "nar i den hvide distrubitions vogn" der køre som han er alene på vejen LOL

Venligst René Buch

Venligst

René Buch

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)