Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

301 redirect af ekstern blog ?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 12. May 08
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej da folk herinde plejer at give nogle gode svar tænkte jeg at der må være en der kan hjælpe mig med mit problem.

Jeg en side (www.latterbooking.dk) der ligger 4 på et bestemt keyword (latterkursus). For et par måneder startede jeg hurtigt en blog inden for emnet, der ligger nummer 6. Bloggen er dog noget værre lort som jeg ikke har gjort det store ved og ikke rigtigt gidder opdatere.

Jeg vil dog gerne den placering den har fået, nok primært p.g.a. url'en, til at hive folk ind på hovedsiden. Spørgsmålet er hvordan eg gør det bedst.

1 Skal jeg lave en statisk forsiden på bloggen med valgmuligheder der fører folk videre til hovedsiden ?

2 Skal jeg lave en side der ligner hovedsiden ( uden at det bliver duplikeret indhold) hvor folk ikke lægger mærke til at de bliver ført videre.

3 Skal jeg lave en 301 redirect fra www.latterkursus.net til latterbooking.dk ? vil url værdien blive ført med videre ?

4 Er der et fjere alternativ som jeg ikke har tænkt på ?

Håber at nogle af de kloge hoveder kan hjælpe mig

Peter

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 14:44

Du kan aldrig være 100% sikker på at beholde din placering når du begynder at lave om, men lige lidt svar :) Det jeg ville gøre er at 301 redirecte til hovedsiden, men der er en risiko for at du dropper nogle placering, fordi hvad er det reelt der skaber placeringen? links eller indhold eller kombination? Hvis det er kombination, vil du droppe pladser. Hvis det er indhold vil du droppe pladser. Hvis det er links vil du højst sandsynligt kunne beholde placeringen, da linkværdien videreføres (dog ikke 100%, men tilnærmelsesvist).

En anden mulighed hvis det ikke er links der skaber din placering, er at lave en øvre del af din blog med et MEGET stort banner, som skal lokke folk over på hovedsiden. 

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra København
Tilmeldt 12. May 08
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 15:14

Tak for svaret marcel

Jeg tror at placeringen kommer fra en kombination af indhold og url. Der er kun et link af værdi til siden.

På grund af det begrænsede indhold og links, har jeg på fornæmmelsen at meget af placeringen kommer fra url'en. vil den værdi blive overført ved en 301 ?

Peter

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 15:18

Nej... Du burde arbejde med noget grafisk der skal få brugerne til at klikke voer på hovedsitet eller seo på hovedsitet :)

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)