Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af virksomhed

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 17. Jun 06
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg er ved at være færdig med min uddannelse som Bioanalytiker, og har fået tilbudt et job hvor jeg kan blive ansat som konsulent. Min ansættelse bliver på en 1 årig kontrakt (Regner med ny kontrakt efter dette år). Jeg kommer til at arbejde 3 uger uden for EU og 5 uger i Danmark. Dette vil jeg gøre hele året igennem. Jeg har fået tilrådet at starte et firma, hvor jeg skal være ansat i og få udbetalt min løn fra dette. Jeg har overvejet at starte et Aps da jeg har mulighed for at låne start kapitalet på de 125.000 kr og gerne vil anvende muligheden at fordele ens løn forskelligt på årene og kunne opspare i virksomheden ved at kun betale 28%. Jeg er så stødt på virksomhedsformen virksomhedsordning. Jeg synes den lyder meget interresant da jeg slipper for startkapitalet ved opstart og stadig har mulighed for at opspare i virksomheden og kun betale de 28% i foreløbelig skat.

Min spørgsmål er, hvilke fordele og ulemper er der ved disse 2 virksomhedsordninger?

Hvad skal jeg vælge?

Har jeg mulighed for at få udlæggerpenge (skatte godtgørelse for kost/log) ved disse virksomhedsordninger?

Tak for jeres svar.
Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Alt om både i Danmark

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Man skal starte et helt andet sted.

 

Hvem har sagt til dig at du kan køre din lønindtægt ind i et selskab eller en personlig virksomhed. Som jeg ser det ud fra det du skriver så bliver du lønmodtager og så er der kun et sted at beskatte indkomsten og det er hos dig personligt som lønindkomst. 

 

Det kan der så være en række andre fordele ved i og med at du vil arbejde og dermed opholde dig en del i udlandet. Det kræver lidt flere oplysninger hvis man skal ned i det.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 8. Jul 06
Indlæg ialt: 152
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er helt enige med min ny kollega, du kan få diatpenge, men de der 28% som jeg går udfra at du mener selvskabsbeskatning, for alle de penge du hæver til rødvin og bøffer skal du betale alm. skat for.

 

 

Mange hilsner

Jennifer Jensen

 


Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :
 

Det ser nu ikke helt sådan ud for mig.



Er man lønmodtager er der ikke noget der hedder 28% beskatning. Det kan også siges sådan at man som lønmodtager ikke kan sætte sig selv på aktier, og man beskattes af sin indkomst på samme måde som al anden lønindkomst.



Det med diætpenge = Rejse og logigodtgørelse kan du kun få fra din arbejdsgiver. Man kan som lønmodtager eller selvstændig erhvervsdrivende ikke udbetale rejse- og logigodtgørelse til sig selv.   



Får man ikke godtgørelser fra arbejdsgiveren kan man foretage fradrag men så er det kun som ligningsmæssigt fradrag med begrænset skatteværdi og kun udgifter udover 5.100 kr. årligt kan fratrækkes.



Er du derimod ud fra en konkret vurdering selvstændig, ja så kan du lægge aktiviteten ind i et selskab og eks. udbetale godtgørelser til dig selv.  Dog kan der muligvis være fordele ved at blive beskattet som lønmodtager med en udenlandsk arbejdsgiver som følge af interne danske lempelsesregler.



Iøvrigt er ny kollega måske ikke lige det rette udtryk  Jeg er bestemt ikke ny i Amino sammenhæng, og  - det må ikke forstås nedværdigende o.l.kun oplysende: jeg er ikke bogholder/talknuser men laver skatterådgivning fortrinsvis overfor revisionsfirmaer, men også overfor virksomheder og private. 


Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 8. Jul 06
Indlæg ialt: 152
Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg fik vist ikke skrevet det tydeligt nok, men bund og grund sagde jeg det samme som dig!

 

Nej det er vist ret tydeligt at vi ikke er kollegea.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 7/12/2006 6:38:54 PM Forfatter: Jennifer Jensen
Jeg fik vist ikke skrevet det tydeligt nok, men bund og grund sagde jeg det samme som dig!


Nej det er vist ret tydeligt at vi ikke er kollegea.


 

For det første så er det at skrive et budskab tydeligt og forståeligt noget af det vigtigste hvis man gør i eller begiver sig af med skatterådgivning.

 

For det andet er det ret åbenlyst at du ikke siger det samme som jeg.

 

Jeg betragter alle revisorer og bogholdere som kolleger/samarbejdspartnere. Det skal der ikke herske tvivl om. Det er jo primært dem og deres kunder jeg rådgiver og dermed omgås.  Men om jeg betragter mig som dem; Nej - Min opgave er netop at være modspil og sparringspartner for dem på en og samme tid.

 

  

 

 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)