Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Frisørsalon i eget hjem

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Jan 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Min kone er frisør og vil gerne til at være selvstændig. I den forbindelse vil vi gerne etablere en salon i vores parcelhus.
Da huset ikke er stort nok til salon har vi søgt om byggetilladelse og skal til at bygge til.
Efter ombygning vil vi have en salon med egne indgang og toilet. det er ikke hele tilbygningen som bliver til salon.

Jeg har talt med skat og vedr. moms fik jeg at vide at jeg kunne få den procentdel moms tilbage som tilbygning til erhverv udgør. Jeg har derefter fået at vide at man ikke kan opkræve husleje men derimod en forholdsmæssig fradrag for ejendomsskat, ejendomsforsikring, el, varme og vand.

Hvilke opgaver vil regnskabsmæssigt kunne henholdes til salonen?

- Dør?
- Etablering af vand, afløb til toilet og frisørvask?
- vægge samt dør til toilet
- toilet samt toiletelementer?
- spartelmasse, tapet og maling?
- gipsloft og spots?
- klinkegulv?

Er der andre ting man kan henholde til salonen?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:14

Jamen det er vel det hele der kan henføres til salonen.

Bygningen er næppe afskrivningsberettiget(går ud fra, at det erhvervsmæssige etageareal udgør under 300m2)!

Moms procentdel ja......forholdsmæssig fradrag ja....husk også forholdsmæssig fradrag på ejendomsværdiskatten(særskilt

blanket)!

Tilmeldt 27. Jan 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 07:13

Det er jo netop det jeg er i tvivl om. Jeg ønsker selvfølgelig at salonen skal betale så mange af omkostningerne som muligt derfor vil jeg gerne vide hvilken type omkostninger som ville kunne fratrækkes i salonens regnskab.

Der må der være flere af disse ting jeg nævnte som kan falde ind under den kategori?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:10

Hvis du kan få fakturaerne opdelt på den del, der vedrører salonen(må en håndværker kunne gøre), så

kan du vel trække det hele fra.

Forstår ikke lige, hvor dit problem er!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)