Hej. Jeg er meget grøn (faktisk ca. så grøn som man næsten kan være Jeg har jo f.eks. en bankkonto og en kassekonto som de mest primære i første omgang. Jeg har så været ude og købe en printer til mit lille nye kontor, og denne skal, sammen med mit indskud i firmaet bogføres i mit regnskab som kører med E-conomic. Jeg har således lavet en indbetaling (kredit) i min kassekladde, og derefter under "daglig", lavet bilag1, lavet en tekst der hedder "indkøb af printer til firma", indgående moms på konto-3600 (kontorartikler og tryksager) (debet), og modposteret på konto-5820 (bankkonto) med udgående moms. Så langt så godt, tror jeg, men i og med at et dankort generelt er en fin løsning på betalinger så forstår jeg ikke umiddelbart hvad al den råben og skrigen ( Come on... smid lige et par esser, jokere, tips og tricks i denne retning, og mange tak herfra! Mvh, Michael J. |
Havde håbet der var nogen som kunne oplyse mig om hvad der var i vejen for at en lille enkeltmansvirksomhed bare bruger "bankkontoen" til bogføringen... :)