Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dansk webhosting (med Cpanel)

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 21. Aug 06
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Aminoer,

Jeg har søgt og søgt... og så har jeg søgt lidt mere. Dog har jeg endnu ikke fundet noget webhosting i Danmark til en fornuftig pris, som tilbyder god service/support, Cpanel, 7-10gb trafik pr. måned, 10 domæner eller derover og servere stående på dansk grund. En fornuftig pris er for mig alt under 60-70 kr./måned, og jeg er dermed ikke ude efter dedikeret hosting.

Jeg har kigget på følgende:

www.besthosting.dk/ - Ifølge deres support, så står serverne i USA.

www.servage.dk/ - Afvist pga. denne tråd, denne tråd og denne tråd.

www.webglobe.dk/ - Ingen cpanel + dårlig trafik-politik.

www.web10.dk/ + www.one.com + www.surftown.dk - For begrænset (ingen cpanel)

www.powerhosting.dk - Ingen cpanel + for lidt trafik pr. måned (5 gb).

webname.dk/ - Ingen cpanel + lidt dyrer end ovenstående.

www.i123.dk/ - Ingen cpanel, men ok trafik-politik.

www.clichehosting.com/dk/ - Ingen cpanel + dårlig erfaring med disse.

www.webhosting.dk/ - Såvidt jeg kan se ingen Cpanel.

Hvis der er nogle af jer, der ved bedre om ovenstående virksomheder/services, så ret mig endelig.

Hvis ikke, kender i så evt. til en virksomhed/service der har det jeg efterspørger? Eller kan i måske give mig et råd med på vejen, om hvad jeg skulle overveje (som fx dedikeret hosting...) ?

På forhånd tak...

Mvh, Marc Falk

Fra Svendborg
Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg syntes faktisk at Surftown har en god service og god support. De holder sig indenfor din prisramme - dog uden tlf. support. Tlf. supporten fungerer ellers også helt fint.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor skal det ligepræcis være cpanel?

Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 717
Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Den eneste hosting leverandør som jeg umiddelbart kender, der kører cPanel og hvor du kan have op til 10 domæner, er danhost.dk. Det koster dog 200 kr om måneden, så det overskrider nok dit budget.

Som Mikkel siger, hvorfor cPanel og ikke f.eks Directadmin ?

 

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 06
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Mikjær Christensen:

Hvorfor skal det ligepræcis være cpanel?

Det skal være Cpanel fordi, at jeg gennem de sidste mange hosts har brugt dette. Derudover så foretrækker jeg linux-baseret hosting, og der skulle jeg mene, at Cpanel er det førende kontrolpanel.

Hvorfor skulle det være Plesk eller andre special byggede kontrolpaneler? Jeg hører gerne argumenter :)

Mvh, Marc Falk

Tilmeldt 21. Aug 06
Indlæg ialt: 292
Fra  WebSafe Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Et hurtigt spørgsmål - hvorfor skal serverne stå i DK?

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 06
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

WebSafe:

Et hurtigt spørgsmål - hvorfor skal serverne stå i DK?

Pga. ping-tiden. Jeg vil gerne kunne holde den omkring 30-40ms, så... I bund og grund ville en server på den anden side af grænsen, også kunne fungere.

Mvh, Marc Falk

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Marc Falk:

Derudover så foretrækker jeg linux-baseret hosting, og der skulle jeg mene, at Cpanel er det førende kontrolpanel.

Well ... du gør det igen ... du siger du vil køre Linux ... men du siger ikke hvorfor du vil køre linux og det samme med Cpanel.

Jeg vil gerne vide hvilke features du mener CPanel har som er så unikke at du ligefrem sætter det som et krav.

Marc Falk:

Hvorfor skulle det være Plesk eller andre special byggede kontrolpaneler? Jeg hører gerne argumenter :)

Jeg kan ikke argumentere når jeg ikke ved hvad dine behov er :)

 

Vi har valgt at udvikle vores selv så vi har 100% styr på hvordan det hænger sammen, det har både noget med driftsstabilitet og sikkerhed at gøre :)

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

WebSafe:

Et hurtigt spørgsmål - hvorfor skal serverne stå i DK?

Det spørgsmål har været vendt mange gange på Amino ... så en hurtig søgning her på siden vil give dig svaret :)

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 06
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Mikjær Christensen:

Marc Falk:

Derudover så foretrækker jeg linux-baseret hosting, og der skulle jeg mene, at Cpanel er det førende kontrolpanel.

Well ... du gør det igen ... du siger du vil køre Linux ... men du siger ikke hvorfor du vil køre linux og det samme med Cpanel.

Jeg vil gerne vide hvilke features du mener CPanel har som er så unikke at du ligefrem sætter det som et krav.

Det er jeg ked af. Grunden til at jeg gerne vil bruge linux-baseret hosting er at mine sider er bygget i PHP. Såvidt jeg er informeret, så egner  linux-baseret hosting sig bedre til PHP-kode end Windows-baseret hosting gør.

Hvad angår min holdning til Windows vs. Linux hosting, så må jeg nok indrømme at den er en smule fordomsfuld, og at jeg har ladet mig styre af andres råd og erfaring, som i min omgangskreds har givet udtryk for, at linux er mere stabilt og fleksibelt som server-os end windows. Hvis du kan gøre mig klogere på dette punkt, så er du meget velkommen...

Mikkel Mikjær Christensen:

Marc Falk:

Hvorfor skulle det være Plesk eller andre special byggede kontrolpaneler? Jeg hører gerne argumenter :)

Jeg kan ikke argumentere når jeg ikke ved hvad dine behov er :)

Vi har valgt at udvikle vores selv så vi har 100% styr på hvordan det hænger sammen, det har både noget med driftsstabilitet og sikkerhed at gøre :)

Mine behov, hvad angår kontrolpanel er som følger:

  • Brugervenlighed
  • Cron jobs
  • DNS manager (herunder er Addon-domains 1. prioritet)
  • Mulighed for Fantastico (eller lignende 1-click installs)
  • Administrering af FTP-kontoer
  • Let oprettelse af MySQL databaser samt tilgang til phpMyAdmin

(Dog foretrækker jeg ikke at denne tråd munder ud i en diskussion omkring kontrolpaneler og styresystemer.)

Mvh, Marc Falk

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)