Jeg er i en situation lidt lign. den tidligere tråd. Jeg skal til at sælge antikke mønter, og har dertil erhvervet mig domænet coinoffers.com. Nu er det sådan at McD har et koncept der hedder coinoffers, og nok ikke vil være glade for at jeg benytter det domænenavn som jeg selv synes passer fortæffeligt til mit formål. Efter at have søgt lidt, fandt jeg frem til at coinoffer.com samt coinoffer.eu også er registeret, ingen af dem af McD. Coinoffer.com har været registeret siden september 2002. Hvor store rettigheder har McD til domænet coinoffers.com vil I mene? Jeg kan altid skrive og spørge dem, de siger måske nej, og hvad gør jeg så? Hvor gode er mine chancer? |
Domænerettigheder 2
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
- 1
Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff
|
Min vurdering er, at din branche er meget forskellig fra McD, så jeg kan ikke se at de kan gøre krav på det. Med mindre at de har rettighed på selve ordet. Så bør det jo stå med reg. trademark i deres reklame. Men der kan jo være så mange mærkelige specielle forhold, der lige gør sig gældende, der betyder, at du ikke kan bruge det. Hvis coinoffer.com kan bruges uden McD gør vrøvl, så kan jeg ikke forestille mig at de vil gøre vrøvl over coinoffers.com. Jeg tror mere at coinoffer.com kan være et problem. Det kan give en del misforståelser, da de også opererer indenfor mønter. Du er jo ikke startet, så i det tilfælde ville jeg nok overveje et nyt domæne - selvom det er irriterende og det jo også har kostet penge. Hilsen Jakob |
Hvor mange rettigheder har coinoffer.com (den anden side) til coinoffers.com (min side)? De ligner hinanden, men de har ikke købt det. Kan det have nogen betydning? En løsning kan være at spørge coinoffer.com om det er i orden at bruge domænet, siger de ja, fint, siger de nej, skal de vel betale mig de $10.99 det har kostet... |
Der var nogle sager, hvor nogle havde købt domæner meget tæt på eksisterende (hvor der eks. var et bogstav til forskel og spekulere i at brugerne tastede forkert). Jeg mener at det endte med at domænerne måtte lukke eller overdrages. Der står sikkert noget om det på nogle sider et eller andet sted, så prøv lige at søge på eks. google. Google var vist selv en af dem, der gik ud over. Var der tale om 2 forskellige brancher var problemet for dig nok ikke så stort, men der er tale om 2 ens brancher. Men der er jo intet forgjort i at gøre, som du skriver. Om det giver resultat skal jeg ikke gætte på. Men hvis det gør, kommer du trods alt ud uden omkostninger. Ok, så er det småpenge. Det er egentlig mere irritationen, når du nu havde fundet navnet. Hilsen Jakob |
Præcis. Jeg vil gøre forsøget, og se hvad de svarer mig. Jeg lægger svaret ind i tråden når det kommer. Tak for hjælpen begge! |
så ikke dumt at vælge et domæne som ligger så tæt op af et andet? Du risikerer jo at bruge penge på markedsføring som ender med at komme en anden til gode, fordi de potentielle kunder ikke lige kunne huske adressen korrekt og derfor finder coinoffer.com uden S... Jeg har selv gang i en webshop og vi har brugt RIGTIG lang tid på at finde et navn hvor vi kunne få alle stavemåder på både .dk og .com - simpelthed fordi vi ikke ønsker at miste kunder eller "forære" kunder til konkurrende shops. I procesen har vi haft mange virkelig gode navne oppe og vende, nærmest forelsket og i dem og så fundet ud af at domænet var taget og ikke var til salg. Det er surt, men jeg vil personligt hellere lave hjemmearbejdet ordentlig så vi ikke om et år eller to, når navnet er superbrandet bliver udsat for et sagsanlæg eller oplever at skulle købe et nærliggende domæne sindsygt dyrt fordi det generer os. Jeg kan sagtens forstå at du synes det er et fedt navn, men hvis du brainstormer videre finder du sikkert også andre fede navne... |
Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)