Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem hoster din hjemmeside?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer.

Jeg har på nuværende tidspunkt 5 forskellige web-sider, som ligger hos 3 forskellige udbydere. (B-one, Surftown, Web10)

Af disse 3 er det absolut Surftown som har den højeste oppe-tid og stabilitet. Kundeservicen er ligeledes den bedste af de 3 efter min mening.
Jeg har dog tidligere læst herinde at "fri-trafik-begrebet" som surftown opererer med, skulle være tvivlsomt - men for små sider som mine med få besøgende er det ingen problem :-)

To Hurtige:

1. Hvor har i jeres side hosted (og er i tilfredse?)
2. Kan man "leje" en server, så man SELV kan hoste sine sider samme sted. Jeg overvejer nemlig at tilkøbe 5-6 domæner!

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 12:39
Jeg bruger B-One og dem er jeg fint tilfredse med...
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 12:40
Vi hoster den af gode grunde selv :) og ja, der findes mange virksomheder der ligesom os lejer både virtuelle og dedikerede servere ud, jeg vil dog ikke anbefale dig at kaste dig ud i det uden erfaring, jo mindre dine websider ikke er alt for vigtige.
Min erfaring er desværre at mange kaster sig ud i egen server, uden så meget som at tænkte på sikkerhed, konfiguration, backup osv. Det ender desværre ofte med at serveren bliver inficeret med noget skidt.
Fra Århus C
Tilmeldt 25. Nov 05
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 12:51
Jeg har benyttet wannafind i nogle år, og er meget godt tilfreds. De er heller ikke i den billige ende af skalaen, men i forhold til det bøvl det ville være at skulle lege serveradmin selv, så betaler jeg gerne for et stabilt webhotel.
Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 13:09
Benytter b-one, unoeuro, og abusiness.

De 2 første er "lavpris" hoteller, og er tilfreds til prisen.

Det sidste er i den lidt dyre ende, og her er jeg meget tilfreds med servicen.

Alt om både i Danmark

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 13:30
Jrg bruger pil.dk og er ovenud tilfreds med alt. De er altid oppe og evt. problemer løses hurtigt og effektivt. Jeg får en meddelelse, før de opdaterer serverne, så jeg kan tjekke, om det har haft betydning for mine sider - det har det aldrig.

mvh Hans

Fra Lemvig
Tilmeldt 14. Feb 06
Indlæg ialt: 623
Skrevet kl. 14:25
Jeg hoster osse selv... :)
På 2 dejlige IBM eServer xSeries 330.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:33
Dato: 6/19/2006 2:24:51 PM Forfatter: Ken Krejlgaard Poulsen Jeg hoster osse selv... :)
På 2 dejlige IBM eServer xSeries 330.

Hvor mange domæner hoster du så? - og hvor mange domæner vil du/i vurdere man skal op på, før det kan "betale" sig at hoste dem selv?

Jeg er klar over at man selv kan skræddersy sin server når man selv hoster, men de sider jeg har klarer sig fint med "standard" indstillinger fra forskellige udbydere.

Jeg tænker på økonomien i at have 10-20 domæner på forskellige webhoteller - her koster det jo pr. "hotel" pr. måned, og man får som regel ikke mere end 500 mb plads, hvis man holder sig til de billige af slagsen.

Til gengæld får man 10-20 gange trafikrate (GB transfer), hvor man ved en lejet server får 1 gange trafikrate (GB transfer) og skal betale for yderligere forbrug.

Har jeg forstået dette korrekt??

Og hvad kan bedst betale sig?

Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 15:21
Til vores webshop og betalingsgateway benytter vi Wannafind. Dem er jeg meget tilfredse med.

Til alle mine andre projekter har jeg lejet en dedikeret server hos www.plushost.dk. De har meget rimelige priser. Jeg har ikke haft brug for support hos dem endnu så det kan jeg ikke udtale mig om.

Ønsker du at køre dedikeret server kan det være en meget god idé med en ordentlig dns manager og der benytter jeg dns.webglobe.dk, men unoeuro kan bestemt også anbefales til styring af dns.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 15:31
Hvis det kun drejer sig om 15-20 domæner kan det ikke betale sig med egen server. Jeg ved ikke hvor grænsen går, det kommer an på hvilken server man har, og hvad det koster at hoste den.

Jeg har 5 servere stående (4 af dem er kundeservere), og det er kun fordi der kører noget på serverne som ikke kan klares med en standardløsning at jeg har dem stående selv. Alene udgiften til strøm er større til én server end det, det koster at have 20 billige webhoteller.

Du kommer til at bruge alt for meget tid, og alt for mange penge, på at have egen server hvis ikke det drejer sig om flere domæner, og hvis de sagtens kan køre på et standerd webhotel. Så behøver du heller ikke investere i backupløsning, UPS og alt det andet som også følger med...

mvh Carsten
Side 1 ud af 3 (22 indlæg)