Er min-mave.dk en e-handelsvirksomhed.. Jeg syntes kategorien er lidt underlig for der står folk skal stemme på deres favorit hjemmeside, men samtidig står der at prisen går til den bedste e-handelsvirksomhed valg af brugerne... Jeg syntes det virker underligt, men det er måske bare min fortolkning af kategorien.
PS. Det er ikke fordi jeg har noget i mod at min-mave.dk, kan vinde prisen. Så stort tillykke med top 10 placeringen. Men jeg forstår bare ikke e-handelsprisens defination af kategorien, hvis det er for alle typer hjemmesider. For e-handel er jo handel på nettet.
Hej Martin
Jeg synes måske også det virker lidt forvirrende og efter min mening burde man have lavet flere kategorier, men det er der jo også stor ulemper ved at gøre.
Der er vel forskellige former for E-handel for en typisk e-handelsvirksomhed vil nok for de fleste vedkommende være en webshop der sender fysiske varer ud til kunder, men praktisk taget er alle hjemmesider der i en eller anden grad er kommercielle vel også e-handelsvirksomheder?
Min-mave har taget en kommerciel retning fra at være en hobby til at være en desideret virksomhed der er momsregistreret, og faktisk gik jeg fra kontanthjælp i feb. 2006 til at være selvforsørgende med Min-mave som eneste indtægt. Min-mave sælger bannerannoncer og er vel egentlig ud fra de to ting også en slags e-handelsvirksomhed på trods af at der ikke bliver solgt fysiske produker.
For hvad er hjemmesider der sælger e-bøger, downloads, medlemskaber, software eller andet? Er de e-handelsvirksomheder på trods af at de ikke sælger fysiske produkter.
Så jeg kan da kun give dig ret - Brugerprisen er slet ikke defineret nok, og et eller andet sted virker det underligt at den ligger under e-handelsprisen, da ALLE hjemmesider rent faktisk kan komme i betragtning til den.
Kommerciel eller ej