Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bil fra sverige i 3 uger.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jun 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej gutter, har søgt lidt men ikke fundet det helt rigtige svar.

Jeg har et firma som har et svensk datterselvskab hvor ingen er ansat. Jeg skal dog over og mødes med min revisor og snakke med et par kunder med ca 3 ugers mellemrum.

Tænkte så på at tage flyet til stokholm og leje en kæmpe bil ved avis eller ligende og så køre i den hjem til mit sommerhus i danmark og holde 3 ugers ferie, hvor jeg vil benytte bilen til hovedsaligt privat kørsel. Herefter skal jeg til stokholm igen til møde, og på vejen besøge et par kunder i både danmark og sverige, samt aflevere bilen.

Vil dette være lovligt, altså at bruge bilen til privat kørsel, et par uger i danmark? 

Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 16:21
Jeg ved i hvert fald at en dansker ikke må køre i en tysk bil i danmark (lejet eller ej) hvis han/hende er bosat i danmark. Ejer man bilen, kan man få grænseplader, men de skal fornyes med jævne mellemrum. Er man bosat i tyskland er det self lovligt at køre til danmark.

Om det samme gælder for sverige ved jeg ikke, men mon ikke!
Tilmeldt 18. Jun 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:37
Også selv om det er det svenske firma som lejer bilen. Altså den skal jo bruges til at besøge kunder med for det svenske firma, men vil lige komme en tur til dk i ca 3 uger.

Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 16:54
Jeg kender ikke præcist reglerne ved leje af bil.

Min kusine bor i Osnabrück i tyskland. Dengang jeg selv boede dernede (godt nok ikke i osnabrück) måtte jeg gerne låne hendes bil til DK. Nu hvor jeg bor i DK er det ikke tilladt længere.

Men som sagt, kender ikke reglerne ved leje. Men ring til Europcar og hør dem, de kender sikker reglerne.
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 17:02
Du må godt køre i en svensk indregistreret bil i DK - Men der skal være en svensk statsborger i bilen

Og det er nok ikke billigt at leje en Svensker i 3 uger hehe

Hvad andgår told og skat

Her kan du ikke trække bilen fra andet end det erhvervsmæsige du køre i den

Så du vil nok komme til at skulle føre kørebog - Men du kan jo spørge din revisor Han ved det helt sikkert

Hilsen Flyttemanden

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 20:59
Ret sikker på at du som dansker ikke må køre i en svensk indregistreret bil i Danmark, heller ikke en lejet.
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)