Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er min kammerat blevet fanget i et pyramidespil? (MLM)

Side 1 ud af 8 (80 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 8. Mar 06
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 19:17 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

Hej allesammen,

Ja.. jeg var på arbejde tidligere i dag da jeg fik 4 opkald fra en kammerat, nåede dog ikke at besvare nogle af dem, hvorefter han sender mig en besked om noget HELT fantastisk jeg simpelthen bare skal høre om.

Jeg kommer hjem fra arbejde og giver ham et kald. Han begynder derefter at prædike og tale løs om dette vidunderprodukt der netop er ankommet til Island hvor det er en kæmpe succes (han er selv fra Island originalt, hans far bor der stadig). Hans far er ligeledes distributør af produktet deroppe eftersom han er meget indvolveret i sportsbranchen på Island, og det var ham der med det samme fik min kammerat med på vognen, og han vil nu tage det til Danmark.

Det handler om produktet/franchise'et kaldet LifeWave.. Tilsyneladende, så handler det om at de laver disse plastre som kan anvendes til forskellige symptomer på ens krop; alt lige fra forhøjet energi til behandling af ømme muskler osv.. han begyndte at plabre løs om, hvordan de fik en dårlig gående dreng til at gå bedre, efter 10 minutter (hvilket efter sigende skulle være opvist til et "medlemsmøde" på Island)... osv, osv.. og han blev ved med at plabre og presse mig på til at joine det, som et led i hans kæde - ergo, ren pyramide struktur. Det var så nemt at høre på min kammerat, at han var blevet godt hjernevasket allerede, og jeg synes simpelthen at det er så ULÆKKERT!

Jeg var selv indvolveret i et firma med en pyramide struktur tilbage i tiden, og hjælp hvor blev jeg dog hjernevasket og fik spildt mange kræfter og tid på det - og det er også derfor, at jeg fik store røde, blinkende alarmlamper for øjnene da min kammerat begyndte at snakke løs i røret. Jeg kunne med det samme genkende den "hjernevaskede passion" som lå i hans stemme.

Er der nogle der har hørt om dette produkt før, og evt. kender andre folk der er så (uheldige?), at være indolveret? For mig lyder det som det velkendte Aloe Vera - Forever Living Products pyramide-scheme ting som startede for et par år tilbage, eller som det udbredte ACN telefonselskab som også er "struktureret" som et pyramidespil. Eller er det bare mig?

Som sagt - LifeWave, tjek evt. www.lifewave.com

 

Tilmeldt 24. Feb 08
Indlæg ialt: 156
Skrevet kl. 19:42 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 20:00 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er det så en gang imellem man tænker, er det så også en god ven ,når de prøver at få en til at ride med på bølgen ?

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 21:08 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Johnny Nielsen:

Der er det så en gang imellem man tænker, er det så også en god ven ,når de prøver at få en til at ride med på bølgen ?

Hvis du har erkendt den sandhed, som kan gøre  dig selv og dine omgivelser rige og evigt lykkelige - ville du så ikke være et skarn, hvis du holdt denne sandhed for dig selv i stedet for at dele den med dine venner og din familie?

Jeg synes, dette er en beskrivelse af MLM i den klamme udgave.

mvh Hans

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 21:11 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Johnny Nielsen:

Der er det så en gang imellem man tænker, er det så også en god ven ,når de prøver at få en til at ride med på bølgen ?

Hvis de har fået ham "hjernevasket" så er det ikke hans ven der er noget galt med, men han bør hjælpe sin ven tilbage til IRL

Tilmeldt 4. Nov 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 03:32 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,4 stjerner givet af 11 person

Hør nu her unge mand. Jeg er selv distributør i LifeWave, der er INGEN der bliver hjernevasket det kan jeg garantere dig Big Smile men så skriver du PYRMIDESPIL ! ved du egentlig hvad du snakker om ?? og kender du overhovedet forskel på PYRMIDESPIL OG NETWORK MARKETING ??? det tror jeg nu ikke du gør siden du svinger om dig med alle de fine ord, men prøv engang og gå ind på FORBRUGEROMBUDSMANDENS hjemmeside og læs lidt om pyrmidespil og network marketing. Jeg linker lige siden her så du ikke skal lede forgæves, for internettet er stort :) http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Love-og-regulering/Retningslinjer-og-vejledninger/Markedsfoeringsloven/mlm#21

Men hvad var det for et firma med PYRMIDE STRUKTUR du var med i ??? og hvorfor kalder du ikk også det pyrmidespil som du kalder LifeWave for pyrmidespil ?? LifeWave's produkter virker rent faktisk og er yderst effektive, jeg køber selv 3 pakker om måneden på trods af jeg slet ik behøver at købe nogen, men det gør jeg altså og bruger dem selv flittigt da de hjælper mig på mit natarbejde, og andre på min migrene, og på vinterdeprition som mange jeg kender lider af. Smerter kan de os lindre eller helt fjerne, og ja der går sgu ik lang tid før de virker, men hvis du havde været venner med mig på FaceBook havde du kunen læse alle de venner og bekendte der har takket offentligt på min væg for hjælpen med deres smerter i knæ, ryg, nakke, skuldre og arme og depretion hvor folk lige pludselig fik overskud til og komme ud blandt andre mennesker og få gang i en normal hverdag igen og ikke sidde og burre sig inde derhjemme. Men alle de plastre jeg har sat på folk og hjulpet dem med deres lidelser har jeg foræret gratis for og hjælpe mine venner og bekendte. og jeg "lokker" ikke nogen til at være med, men når folk har prøvet at de virker så tro mig de kommer selv og vil købe en pakke eller vil vide hvordan de kan købe dem, så er det at lokke ????? Måske din kammerat er kommet forkert fra start fordi han var ny ?? og du måske skulle ha givet dig selv chancen før du sagde nej og begynder at disse denne her forretning... Men hvis det var i Januar 2011 du har skrevet den her tråd og du havde sagt ja dengang og havde ville lære din LIFEWAVE forretning at kende og bar ehavde brugt 2-5 timer om ugen, så vil jeg garantere dig du ku ha haft en fin månedsløn i den her forretning, havde jeg haft chancen i januar havde jeg haft en lidt anden levestandard end jeg har nu.

Nu skal du jo huske at TUPPERWARE jo også er et PYRMIDE firma som du kalder det, og det vil jeg vædde med din mor har skabene proppet med, og de kører nu på 52. år hvor de har solgt på den måde ved at anbefale varene og få bonus eter hvor meget tupperware der bliver solgt på sådan en demostrations aften.

Selvfølgelig skal man have røde alarm lamper eller bruge din sunde fornuft. Problemet tror jeg at du er bange for at prøve noget du ikke er vant til, du er vant til at og gå ned og købe din ost og juice hos superbedst og det har du det godt med. Men hvad nu når du anbefaler din kammerat en film i biffen ?? ville det så ik være fair at DU fik en skilling for ulejligheden i stedet for biffen trak hele pisset i egen lomme, og han så os sys filmen var god og sagde det til en anden af hans venner ??? det er network marketing..

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 04:03 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 4. Nov 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 04:03 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 09:40 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Fashion-Seller:

Ja og tro kan flytte bjerge... Det må være fedt at sælge produkter, hvor der ik engang er en dokumenteret effekt :)

Jeg har nu hørt fra flere, at det rent faktisk virker. Om det er en psykisk eller fysisk reaktion, eller begge dele skal jeg ikke kunne sige - men jeg synes da det er en helt OK måde at gøre det på - altså give dem gratis ud, og så kan folk selv vurdere, om de synes det virker.

Fashion-Seller:

Og endnu mere skægt, når firmaet endda lyver på sin egen side, om uddannelser mm til dets CEO. 

Troværdigt, meget troværdigt :)

Det har Inger Støjberg, Bendt Bendtsen, Rigmor Zobel, Anita Bay, Isabel Christensen og mange mange flere jo også gjort.

Jeg siger ikke, at det dermed er OK - men det viser bare, at det åbenbart ikke er en helt ualmindelig måde at nå til tops på - for nogen. Wink

 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 10:00 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

The snake oil peddler became a stock character in Western movies: a travelling "doctor" with dubious credentials, selling some medicine(such as snake oil) with boisterous marketing hype, often supported by pseudo-scientific evidence, typically bogus. To increase sales, an accomplice in the crowd (a shill) would often "attest" the value of the product in an effort to provoke buying enthusiasm. The "doctor" would prudently leave town before his customers realized that they had been cheated. This practice is also called "grifting" and its practitioners are called "grifters".

http://en.wikipedia.org/wiki/Snake_oil

Side 1 ud af 8 (80 indlæg)